Suomalaiset eivät osaa sisustamisessa värienb käyttöä:
Marko Paananen: Maalasitko yhden seinän tehostevärillä? Ei olisi kannattanut!
Helppo ja nopea tapa huoneen tunnelman muuttamiseen on värit.
- Monesti tilaan vedetään yhdelle seinälle räväkkä maali, kun haetaan uutta ilmettä. Tällöin on kuitenkin vaarana tehdä seinästä liian räväkkä, jopa shokeeraava.
Paanasen mukaan kannattaa jättää yhdelle seinälle tarkoitettu efektiväri kauppaan ja valita siitä rauhallisempi versio, jolla maalaa koko huoneen.
- Näin huoneen tasapaino ei vinksahda ja koko tila saa aivan omanlaisensa tunnelman. Paljon intensiivisemmän, vaikka väri ei olekaan niin shokeeraava.
Paananen muistuttaa, ettei sisustuksessa ole oikopolkuja vaan seinien väriä valitessa pitää ottaa huomioon huoneen muut värit, kuten lattian väri, katon väri ja niin edelleen. Sisustaja voi pelata värin lisäksi maalien kiiltoasteella.
- Se avaa aivan uuden oven ja tuo lisää vaihtoehtoja sisustukseen.
Kommentit (7)
Pitäisikö minun siis uskoa jotain television homopoikaa ja tehdä kodistani sellainen kuin hänen mielestään on hyvä? Minä olen sisustanut oman kotini ihan ilman hänen apujaan juuri sellaiseksi, missä minä tunnen oloni kotoisaksi, levolliseksi, rauhalliseksi ja hyväksi.
Minä en varmasti osaakaan. Eikä Marko Paananenkaan varmasti ihan noin jyrkkä ole oikeissa mielipiteissään, hänhän haluaa herättää kommenteillaan huomiota ja saada näkyvyyttä omille toimilleen.
Eivat muuten osaa. Sen huomaa siitakin minkalaisia sisustusneuvoja taallakin annetaan. "laita limenvihreaa ja tumman harmaata", "veda koko kamppa kirkuvalla liilalla ja hopeanvarisella", "maalaa seinat, lattia, katto kaikki liidunvalkoiseksi". Kuka pelle tuollaisissa oikein asuisi?
Yksi "sisustusexpertti" stailasi myytavana olevan asunnon mustalla ja hopeanvarisella, varmaan ostajat tungeksivat siihenkin kamppaan, tai sitten ei.
Kaikessa kehittyy. Uusi kotini on jo rakennusvaiheessa mietitty tarkkaan. Enkä saippuapalaakaan osta harkitsematta.
Mutta tämä onkin jo kuudes oma kotini, vaikkakin ensimmäinen aivan uusi.
Ei kai Paajanen homo ole, kun seurustellut presidentin puolisonkin kanssa?
Kyllä osaan. Meillä ei ole yhtään maalarinvalkoista seinää:) Tavallaan meillä on tehostevärillä maalattu 1 seinä mutta per huone yhteensä 3 yhteensopivaa väriä:D Syvät upeat värit antaa hienon taustan esim tauluille. Itse seuraan kauhuissani näitä "pieniä pintaremontteja" kun väriskaala on harmaa-beessi-maalarinvalkoinen. Sokeakin osaa käyttää noita värejä....
Juuri vaihdettiin 6m korkeaan halliin tehosteseinän väri - ennen oli 2 ruohonvihreää päällekäin, nyt grafiitinharmaalla pohjalla hopea päällä. Enemmän pidin vihreästä... mutta tarkoitus on myydä talo muutaman vuoden kuluttua ja tuo harmaa on laitettu sitä silmälläpitäen....
Kyllä minä osaan. En vain ole ehtinyt paneutua ihan joka nurkan sisustamiseen huolella. Lisäksi on hyvää tarkoittavien sukulaisten meille nakkaamaa roinaa, joista on suuri työ päästä eroon edes jotenkin ekologisesti kestävällä tavalla.
Kiiltoasteista ja materiaaleista. Löysinpäs mattapintaisia ei muovisia kukkaruukkuja!