Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Chihuahuasta?

Vierailija
20.07.2020 |

Onko teillä itselläni chichu nyt tai joskus ollut. Millainen koira se on? Lapsirakas? Kova haukkumaan?Onko vaikea vai helppo luonne? Oppiiko temppuja? Älykäs?

Harkinnassa olisi ostaa, mutta tietoa rodusta ei ole.

Kommentit (143)

Vierailija
101/143 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mitä en rodussa kestäisi, on muut chihun omistajat. Voi jeesus miten tyhmää porukkaa, kuten tästäkin ketjusta saa lukea "pieni koira joka tuntee suuria tunteita", no kyllä ne varmasti tuntee ihan samankokoisia tunteita kuin kaikki muutkin, vai tunteeko lyhytkasvuiset ihmisetkin suurempia tunteita kuin normaalit?

Sitten nämä "chihuni on macho kun se räksyttää kaikille ja puree mun miestä jos se tulee lähelle". Ei, koirasi ei ole macho, vaan luonnevikainen tai huonosti kasvatettu, molempia katsotaan sormien läpi koska koira on niin rääpäle ettei saa mitään vahinkoa aikaiseksi vaikka puriskin tosissaan.

Vedit hienot johtopäätökset parista typerästä lainista vai muuten tarve tuoda esiin jotain omituista inhoa? Luulet oikeasti, että kaikki, jotka omistavat chihuahuan, ovat joku homogeeninen heimo? Ei kerro omasta älystäsi erityisen hyvää.

Ihan samoin kuin joku pikkurotan omistaja tuolla aiemmin profiloi kaikki labbiksen tai kultsin omistajat.

-eri

Vierailija
102/143 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Chihu on kyllä rotu jota en voisi itselleni kuvitella. Sisäsiisteysongelmia ja sitten se tajuttoman pieni koko ja omituinen päänmuoto. Ei, siis vaikka olen nytkin koiraa vailla ja olen miettinyt että olisiko chihu huusholliin sopiva, niin ei vaan pysty :D

Tosi huvittavaa varsinkin jos tulee oikein pieni yksilö lenkillä vastaan, siis sellainen rotan kokoinen koira. Miten sellaisen kanssa edes ollaan? :D Vähän tönäisee niin on joku luu poikki.

Ei ole totta - olen chichukasvattaja, ne mieluummin vaikka juovat pissatippansa kuin pissivät sisälle, eivät ulostakaan, ellei ole tahaton ripuli, esim. jos ovat syöneet väärää ihmisruokaa liikaa.

Joopa. Tuttavaperheen kolme chihua virtsaa ja ulostaa päivittäin sisälle, olenpa siellä käydessä löytänyt pökäleen kengästänikin!

Lisäksi räksyttävät kaiken kärpäsestä rekka-autoihin ja purevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/143 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haukkuvatkohan nämä chihuja mollosilmiksi yms kutsuvat myös erilaisten näköisiä ihmisiä? Ei tarvitse pitää rodusta tms mutta tuollainen haukkuminen on tosi lapsellista. Ennen kun joku kutsuu kasvattajaksi tms sanon, ettei minulla ole koskaan ollut mitään koirarotua.

Ei se koira ymmärrä vaikka sitä haukuttaisiin millä nimellä.

Vierailija
104/143 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys, kun en ole koiraihminen: puhuvatko kaikki nyt samasta koirarodusta (chihuahua vs. shih tzu (siis onko chichu chihuahua))?

Meillä on aika useinkin sukulaisperheen chihuahua hoidossa ja kyllä on helppohoitoinen ja älykäs koira. Ei hauku, ei näyki, tulee kertomaan, jos on ruoka/vesi lopussa, ei vaadi pitkiä lenkkejä, mutta jaksaa juosta pitkäänkin jne. "Ymmärtää" mitä puhutaan ja tottelee mitä sanotaan. Voi pitää omakotitalon pihassa vapaana, sillä ei ylitä näytettyjä rajoja. Ei syö omistajaansa konkurssiin. 

On siis lapsiperheen koira, joka on hyvin sopeutunut lapsiin, ei mitään ongelmaa. Itse olen aina pelännyt koiria, mutta ainakaan tuota yksilöä ei voi kuin rakastaa.

Vierailija
105/143 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua puri kerran. Ei ottanut edes kipeää.

Vierailija
106/143 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Chihu on kyllä rotu jota en voisi itselleni kuvitella. Sisäsiisteysongelmia ja sitten se tajuttoman pieni koko ja omituinen päänmuoto. Ei, siis vaikka olen nytkin koiraa vailla ja olen miettinyt että olisiko chihu huusholliin sopiva, niin ei vaan pysty :D

Tosi huvittavaa varsinkin jos tulee oikein pieni yksilö lenkillä vastaan, siis sellainen rotan kokoinen koira. Miten sellaisen kanssa edes ollaan? :D Vähän tönäisee niin on joku luu poikki.

Ei ole totta - olen chichukasvattaja, ne mieluummin vaikka juovat pissatippansa kuin pissivät sisälle, eivät ulostakaan, ellei ole tahaton ripuli, esim. jos ovat syöneet väärää ihmisruokaa liikaa.

Naapuritalon akka ku-setti 2 chihua meidän talon hissiin ja rappukäytävään. Ihan kamalia on muutenkin. Käy päälle ja haukkuu. Omistaja vois katsoa peiliin.

Kaverilla 1 ja osaa käyttäytyä.

Vierailija
107/143 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusiviskureita vissiin.just facessa kaks haki uutta kotia ku olivat kusseet laminaatit pilalle .pariinkin otteeseen.kävivät säännöllisesti ulkona mutta sisälle tultuaan kusirumpa alko taas.mistä johtuu

Vierailija
108/143 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 9kk vanha chihu. Maailman ihanin, vaikka luonnetta löytyy. Sisäsiistiksi oppi 5kk. Ymmärtää hyvin käskyt ja tunnetilat, nukkuu mielellään kaikussa ja kaivautuu jokaisesta mahdollisesta kolosta viereen. Ulkona isot koirat pelottaa (kiertää mielellään kaukaa, toki oma vika ettei pentuna tullut tutustuttua muihin kuin pieniin koiriin), mutta muuten erittäin kelpo kaveri (ja toivottavasti pitkäikäinen!) en vaihtaisi <3

Vierailija
109/143 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haukkuvatkohan nämä chihuja mollosilmiksi yms kutsuvat myös erilaisten näköisiä ihmisiä? Ei tarvitse pitää rodusta tms mutta tuollainen haukkuminen on tosi lapsellista. Ennen kun joku kutsuu kasvattajaksi tms sanon, ettei minulla ole koskaan ollut mitään koirarotua.

Koirilla tuo "mollosilmäisyys" on merkki liian pieneksi jalostetusta kallosta mikä tarkoittaa sitä että aivot voivat tunkeutua selkäydinkanavaan ja silmät kirjaimellisesti tippua kuopistaan. Ei ole terveen koiran merkki missään nimessä.

Ja ohiksena että tuo pitkäikäisyys on todella huono puolustus koiran terveydelle, kyllä monet mopsitkin korisee, haukkoo henkeä ja pyörtyilee jopa sen 15v. Ei se ole juhlan paikka kun sairas eläin pakotetaan kärsimään noin pitkään.

Vierailija
110/143 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppujen lopuksi jokaisesta rodusta löytyy niitä huonoja puolia / heikkouksia. Makuja on valitettavasti monia ja jokaisen on löydettävä omaa makuaan vastaava rotu. Toiselle se on kunnon rotikka, yhdelle kultainen noutaja, toiselle karvaton rotu ja toiselle chihu. Eikö jo lapsille opeteta että itse saa päättää loppujen lopuksi mitä haluaa ja aikuisena on hyväksyttävä toisten valinnat. 

Vierailija
111/143 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa. Tuttavaperheen kolme chihua virtsaa ja ulostaa päivittäin sisälle, olenpa siellä käydessä löytänyt pökäleen kengästänikin!

"Tuttavaperheen chihut" - niinpä niin aina.

Voi tätä vihan ja valheen määrää!!!

Vierailija
112/143 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu pennun emon ja isän luonteeseen. Jos ovat hyväluonteisia, on pentukin todennäköisemmin sellainen.

Minulla on ollut eri suvuista chihuja.

Jokainen on ollut omanlaisensa yksilö.

On superihana lepponen kaikkien kaveri yksi ollut.

Sitten on yksi arkaparka, josta ei ole muitten kaveriksi.

Vierailija
113/143 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppujen lopuksi jokaisesta rodusta löytyy niitä huonoja puolia / heikkouksia. Makuja on valitettavasti monia ja jokaisen on löydettävä omaa makuaan vastaava rotu. Toiselle se on kunnon rotikka, yhdelle kultainen noutaja, toiselle karvaton rotu ja toiselle chihu. Eikö jo lapsille opeteta että itse saa päättää loppujen lopuksi mitä haluaa ja aikuisena on hyväksyttävä toisten valinnat. 

Ei ole mikään pakko hyväksyä muiden valintoja jos ne valinnat mahdollistaa pilallejalostettujen eläinten kärsimykset ja tukehtumisentunteet.

Vierailija
114/143 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti tunnet minut kun voit väittää minun valehtelevan, vai oletko sitä mieltä ettei tuottavallani voi olla huonosti käyttäytyviä rottia?

Vierailija
115/143 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki chihut ole "rotan kokoisia"  - niitä on eri kokoisia 1.5 Kg - 4 kg - meillä on tuo suurikokoisin 4 kg, vaikka se ei ole edes mitenkään lihava ja puhdasrotuinenkin se on. 

Vierailija
116/143 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti tunnet minut kun voit väittää minun valehtelevan, vai oletko sitä mieltä ettei tuottavallani voi olla huonosti käyttäytyviä rottia?

Kommenttisi mukaan olet oikea myrkynkeittäjä ja paha ihminen, koska mustamaalaat näitä viattomia pieniä koiria ja valehtelet tuollaista törkyä, iso ihminen, kehtaatkin!!!

Vierailija
117/143 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirilla tuo "mollosilmäisyys" on merkki liian pieneksi jalostetusta kallosta mikä tarkoittaa sitä että aivot voivat tunkeutua selkäydinkanavaan ja silmät kirjaimellisesti tippua kuopistaan. Ei ole terveen koiran merkki missään nimessä.

Ja ohiksena että tuo pitkäikäisyys on todella huono puolustus koiran terveydelle, kyllä monet mopsitkin korisee, haukkoo henkeä ja pyörtyilee jopa sen 15v. Ei se ole juhlan paikka kun sairas eläin pakotetaan kärsimään noin pitkään.

Tämän logiigan mukaan, onkos mollosilmäiset ihmisetkin jonkun jalostuksen tulos - esim Englannin Prinssi Andrewin molemmat tytöt, Eugenie ja Beatrice ovat todella mollosilmäisiä, ovatko hekin jalostettuja???

Vierailija
118/143 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kusiviskureita vissiin.just facessa kaks haki uutta kotia ku olivat kusseet laminaatit pilalle .pariinkin otteeseen.kävivät säännöllisesti ulkona mutta sisälle tultuaan kusirumpa alko taas.mistä johtuu

Olet s a i r a s.

Vierailija
119/143 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommenttisi mukaan olet oikea myrkynkeittäjä ja paha ihminen, koska mustamaalaat näitä viattomia pieniä koiria ja valehtelet tuollaista törkyä, iso ihminen, kehtaatkin!!!

Olen kovin pahoillani, ettet voi hyväksyä sitä että myös huonosti käyttäytyviä chihuja on.

Ja miten voit väittää minun valehtelevan kun et edes tunne minua 🤔 kehtaakin ISO ihminen mustamaalata tuntemattomia ihmisiä.

Vierailija
120/143 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa tuntemistani on ollut näykkiviä ja räksyttäviä sekopäitä, mutta nyt on yhdellä kaverilla 3 kpl ihania kilttejä ja sosiaalisia chihuja. Tykkäävät myös lapsista nuo kolme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi