Voi luoja, teinini poikaystävä 15v ihmetteli miten liukuportaissa riittää sitä kaidehihnaa koko ajan vaan lisää :D
Tyttö on joskus valitellut että poika on "vähän yksinkertainen" Pidin tätä liioitteluna kunnes kuulin tuon :D
Kommentit (24)
Mutta oletteko huomanneet, että se kaidehihna pyörii ylöspäin menevissä portaissa hieman nopeammin ja alaspäin menevissä hieman hitaammin kuin askelmat liikkuvat? Ja siihen on hyvä syy.
Vaikuttaa tyttösi poikakaveri fiksummalta kuin sinä aikuinen ihminen, joka naureskelit jotakin ykittäistä teinin aivopierua.
Olen yli 30v nainen ja minullekkin tulee joskus vastaavia hassuja ajatuksia mieleen, joista hetken päästä toteaa, että mitä ihmettä oikein ajattelin :D Toisaalta olen niin yksinkertainen, että olen vain nauranut näillekkin kommeluksille, koska minulla on huumorintajua, enkä kuvittele olevani muita parempi.
Miten aikuinen ihminen tulee yleiselle keskustelupalstalle pilkkaamaan lasta? Tulit tekemään tästä oikein aloituksen? Ei taida muut kaverit enää jaksaa kuunnella?
Meidän perheessä tuo on ihan normaalia huumoria.
Onks tää vähän sama kun uutta työntekijää siivousfirmassa ohjeistettiin myös siivoamaan hissi. Kysyi vain että: "Ai joka kerroksessa?"
ehkä ei tuleva insinööri, jos oli tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Mutta oletteko huomanneet, että se kaidehihna pyörii ylöspäin menevissä portaissa hieman nopeammin ja alaspäin menevissä hieman hitaammin kuin askelmat liikkuvat? Ja siihen on hyvä syy.
Kerro jo että mikä syy?
Kannattaa varmuuden vuoksi kerrata ehkäisy jutut tyttären kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro jo että mikä syy?
Voi näitä koiranleukoja.
Vierailija kirjoitti:
ehkä ei tuleva insinööri, jos oli tosissaan.
Tai nimenomaan on tuleva insinööri kun asian edes huomaa ja sitä kommentoi. Jos ei kiinnostais, ei kommentois eikä huomais. Luultavasti vitsillä heitti tai sitten oikeasti halusi sanoa että mitenkähän tuo tekniikka pelaa mutta muotoili lauseensa/ajatuksensa kömpelösti. Typeryksiä tässä ovat tyttöystävä ja tämän äiti. Meillä ainakin on aina mietitty asioita tällä tavalla, että miten mikäkin toimii ja lapsesta tosiaan tuli insinööri joka näitä suunnittelee ja kehittää :)
Sinä se yksinkertainen olet kun et ymmärtänyt vitsiä!!!
Ja äippyli kirjoittaa av-palstalle. Se on se suurin järjen riemuvoitto
Vierailija kirjoitti:
Pistää sua 6-0 huumorillaan.
Ylilautahuumori tuhoaa Suomen. Käykääpä vaikuttumassa.
Miettikää miten likainen se hihna on.
Mutta itse pöyristelyyn, ihan hyvin noin voi käydä kelle vain. Itsekin olen joskus ihan todella oudoissa asioissa tyhmä, vaikka maisteri olenkin.
Tietenkin tääkin on provo, mutta vastataan nyt silti.
Se joka ap:n esimerkissä on se tyhmä, on se vanhempi joka ei pysty mitenkään kuvaamaan ,näyttämään, esittämään tai löytämään vertauskuvaa selittääkseen maailmaa lasten luontaiseen ihmettelevälle lapselleen 'päättymättömän hihnan ' toimintaperiaatteelle .
Esim. voisi sanoa, että:
" Ei, lapsukaiseni , ( ...käytän tätä nimitystä vain tässä esimerkissäni). Se ei ole loputon.
Mikään maailmassa ei näet voi olla loputonta eikä päättymätöntä, koska kaikella on täällä omat rajansa.
Tuo hihnakin, jonka tuossa näet onkin ikäänkuin polkupyörän sisäkumi.
Se on tietyn mittainen ja se on muodoltaan rengas ."
' Rullaportaiden tapaus'
Jos 15-vuotias poika taas noin sanoo tyttöystävänsä äidille, niin hän on vain hermostunut treffitilanteesta (johon ap. on änkenyt mukaan) ja tilanne tuntuu hänestä sen verran oudolta, että hän hermostuksissaan tulee siinä höpötelleeksi jotain (jälkeenpäin omasta mielestäänkin) ihan outoja ja sekoja juttuja, kun ajatukset olivat silloin päällekkäin ja sekaisin.
Kassahihnassa sama mysteeri. Takanarynkyttäjä tietää hihnan kohta loppuvan. Rynkyttää kärryllään ja tunkee kamansa omieni sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Kassahihnassa sama mysteeri. Takanarynkyttäjä tietää hihnan kohta loppuvan. Rynkyttää kärryllään ja tunkee kamansa omieni sekaan.
No voi v teidän kanssa. Sama hihna pyörii ympäri. Ne teidän sotkunne tulee aina uudestaan ja uudestaan esiin. Ja kapulakin on teknisesti niin haastava käyttää, että moni jättää käyttämättä.
Nilkoille rynkyttäjille sanon kovaan ääneen jonkun oikein nöyryyttävän kommentin. Loppuu kärryn rynkytys heti.
Sanot että siellä portaiden alla on huoltomiehiä jotka syöttävät sitä jatkuvasti jostain aukosta sisään.