Onko paikalla muita huonojalkaisia raskaana olevia mammoja? :/
Itselläni on aika pahoja jalkavaivoja, ollut lähes joka raskaudessa. Nyt on jalkojen turvotus niin rajua, ettei meinaa mahtua mitkään kengät, ei edes crocksit mene joten ostin hyvät biosandaalit joista saa remmejä löysättyä jalkapöydän päältä. Jalat ja nilkat ovat oikeasti aivan hirveän näköiset, mutta peitän ne housuilla ja sukilla :/ Koskaan ennen aiemmissa raskauksissa ei ole näin massiivista turvotusta ollut, vaikkakin joka raskaudessa sitä on ollut kuitenkin aina.
Aamuisin sängystä ylös noustessa jalat ovat tosi kipeät, varsinkin oikean puoleinen jalka, reiden sisäpuolta polttelee kauan aikaa ennen kuin pystyssä ollessa ja kävellessä pikkuhiljaa "vetreytyy". Suonikohjuja on hoidettu kolmeen kertaan. Nyt ei näillä helteillä puhettakaan että saattaisi pitää tukisukkiksia.
Onko ketään muuta kuka kärsisi vastaavanlaisista jalkavaivoista? Itselläni on huonot geenit tältä osin, ei voi mitään :( Kyllä suretti tänäänkin kaupungilla, kun on näin lämmin ja toiset kulkevat shortseissa ja sandaaleissa ja minä pitkissä housuissa ja sukissa, mutta eipä ole vaihtoehtoja näillä jaloilla! Suonikohjuja, turvotusta, värimuutoksia jne jne.
Kommentit (5)
Olin muutamia vuosia sitten raskaana ja olin jo yli 40 vee eikä turvottanut, masu vaan kasvoi ja sekin ei yli äyräiden.
Täällä kohtalotoveri. Olin toissa kesänä raskaana myös, ja silloin löysin Intersportista Puman fitness-tossut, joissa kantapää on "ylempänä", eli astuessa pohje venyy normaalia enemmän. Nuo jalkaan ja esikoisen kanssa vaunulenkille, turvotukset saivat kyytiä.
Tässä raskaudessa (nyt viikolla 22) ei turvotusta ole vielä tullut ollenkaan, mutta olenkin koko kevään kulkenut nuo tossut jalassa. Parin tunnin ulkoiluja kerrallaan, kotiäitinä kun olen edelleen. Jalat ekaa kertaa elämässä nyt tosi hyvässä kunnossa, eikä turvotusta ole tullut ollenkaan. Painoa ei ole tullut myöskään, 1,5kg sen sijaan lähtenyt alkupainosta.
Seuraathan stixaamalla, ettei valkuaista tule pissaan? Ihan varmuuden vuoksi.
Ja hei, pitkä kevyt hame päälle, niin ei ne turvotukset näy!
Ei turvottanut, mutta lonkat petti 2 kk ennen la:ta.
uppp