Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunne ettei saa happea kunnolla

Vierailija
20.07.2020 |

Mikähän vaivaa, kun tuntuu etten saa riittävästi happea, hengitys tai siis hengittäminen, tuntuu jotenkin pinnalliselta/riittämättömältä eikä asiaa auta tämä oma huomion kiinnittäminen siihen.
Mutta kun se vaivaa taas, kuten eilenkin ja muulloinkin.
On myös vaikeaa ns vetää henkeä sisäänpäin niin että tulee se helpottava keuhkot tyhjäksi tunne tai mikä se nyt onkin.
Onko mulla hengitystekniikka ihan väärä vai syöpä vai keuhkoahtaumatauti vai astma, en tiedä, mutta tämä on aivan helvetin kurjan tuntuista. Harmi ettei kotona voi pistää sormea "pyykkipojan" väliin ja mitata happisaturaatiota.
Mietityttää vaan...

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronatesteistä 40% on vääriä negatiivisia. Sinulla on voinut olla korona.

Sen seurauksena tulee kuukausien kuluessa jälkikäteen keuhko-ongelmia monille sellaisillekin, joilla on ollut täysin oireeton korona. Tutkimuksissa löytyy pahoja keuhkovaurioita. Eli ota yhteys lääkäriin.

Vierailija
22/51 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuo on yleensä ahdistusta tai stressiä. Sitä alkaa jotenkin kiinnittää liikaa huomiota omaan hengitykseen, ja kun sitä tarkkailee, siinä huomaa kaikenlaista "vikaa". Ja mitä enemmän hermostuu että nyt on terveydesssä jotain vialla, sitä pahemmalta se oire tuntuu. Vähän niin kuin lievä paniikkikohtaus, mutta voi jatkua viikkoja siinä missä paniikkikohtaus on intensiivisempi muttei kestä tuntiakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
24/51 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle voi olla lukemattomia syitä, kuten tässä on lueteltu. Minulle on käynyt kaksi kertaa niin, että olen vilustunut/saanut jonkun perusflunssan, jonka jälkeen on ollut hyvin lievää painontunnetta rinnalla jopa pari kuukautta ilman muita oireita. Se ei ole haitannut elämää, mutta olen kyllä huomannut sen. Lääkärin mielestä ei ole ollut vakavaa, niin olen sitten vaan odottanut, että menee itsestään pois.

Vierailija
25/51 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jumissa olevat selkälihakset aiheuttaa voimakasta hengenahdistusta.

Vierailija
26/51 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit miettinyt sitä ennen kuin laitoit sen maskin päähän

Vierailija
27/51 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jatkuva helle ja sitten sitä seuraava ukonilma aiheuttaa tuon. Siis kun ilma on tosi painostavaa ja tietää "luissaan" että on tulossa ukkosta. Tänään ollut koko päivän. Ikkunan aukaisu vähän auttaa ja ilman syvään hengittely.

Vierailija
28/51 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika terveyskeskuksesta niin alkaa selviämään. Ensimmäisenä varmaan laittavat siihen uloshengityskokeeseen missä puhallat yhteen laitteeseen niin paljon kuin jaksat ja katsovat onko arvot normaalit.

Vierailija
29/51 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudanpuuteanemia on yksi vaihtoehto. mulla sen vuoksi pienikin kävelymatka sai haukkomaan henkeä kuin kala kuivalla maalla. Kannattaa selvittää voisiko olla siitä kyse, elämänlaatu parani huomattavasti kun tilanne parani

Vierailija
30/51 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkoahtauma.

Vierailija
31/51 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, ollut monta vuotta. En saa etenkään nenän kautta hengitettyä juuri ollenkaan, vaan tuntuu, että tukehdun. Veikkaisin, että minulla johtuu liian "pienestä" nenästä, siihen auttaisi jokin leikkaus, että avaisivat hengitysteitä (jyrsisivät rustoa tms niin, että happi kulkee nenän kautta paremmin).

Vierailija
32/51 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikkihäiriö/paniikkikohtaus/ahdistus tai muu psyykkinen stressioire todennäköisesti. Itselläni ollut myös vastaavaa. Lääkäri voi määrätä rauhoittavia tarvittaessa akuuttiin tilanteeseen. Tsemppiä!

Vierailija
33/51 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitepöly- tai heinäallergia

Vierailija
34/51 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostan, kaipaisin kokemuksia tms.

Ollut koko päivän tämä olo, parhaillaankin ja itku kuristaa kurkussa.

Voisiko olla psyykkistä? Töissä porskutan kuukaudesta ja vuodesta toiseen, kukaan ei tiedä yksityiselämäni tilasta, ei kukaan, ihmettelen, että en ole siellä prakannut. En tiedä.

Kirjaimellisesti vain tänäänkin joutunut useampaan kertaan istumaan alas ja keskittymään hengittämiseen.

Ap

Moikka!

Lähetän sinulle täältä vertaistukea. Minulla on tismalleen sama vaiva päällä, ahdistaa ja tuntuu, ettei happea mene keuhkoihin riittävästi. Ja tiedostan hengityksen ihan koko ajan, ja yritän väkisin haukkoa syvempään, jolloin alkaa ihan huippaamaan (hyperventiloin). Ollut nyt jo pidempään tämä tila päällä, mikä ärsyttää yleisfiilistä entisestään.. Mutta tiedän, että se on ihan taatusti psyykkistä, koska hetkittäin unohdan tämän, ja sitten se taas jonkun ajan päästä palaa mieleen ja hengitys on taas raskasta.

Olen myös huomannut, että lämmin ja kostea sää pahentaa oloa.

Tiedän miltä susta tuntuu, tsemppiä!

Vierailija
35/51 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitepöly- tai heinäallergia

Pujo kukkiin nyt.  On pahimpia allergian aiheuttajia.

Vierailija
36/51 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
37/51 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Olen kärsinyt vastaavasta vuosikausia. Siis tunne iskee ajoittain, välillä voi kestää joitakin päiviä ja sitten olla useita kuukausiakin poissa. Jostain syystä tunne iskee aina pahimmillaan heinäkuussa. Olen käynyt joskus oikein pahan "kohtauksen" yllättäessä lääkärissäkin. Vaivaa pidettiin psyykkisenä, paniikki- tai muuna ahdistuskohtauksena. Toisaalta voisi olla jotain allergistakin, kun liittyy aina heinäkuuhun. En kyllä tiedä olevani millekään allerginen. En myöskään ole ylipainoinen enkä huonokuntoinen enkä tupakoi. Se keuhkojen toiminnallista tilavuutta mittaava puhallustestikin on tutkittu (muussa yhteydessä, rutiinitarkastuksena työhön liittyen) ja tulos oli jopa keskiarvoa parempi.

Vierailija
38/51 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
39/51 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintaranka jumissa, raudanpuute, astma, allergia, henkinen sttessi. Tutki nämä.

Vierailija
40/51 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astmassa uloshengittäminen on usein vaikeaa. Veikkaan ahdistuneisuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan