Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koronatilanne Barcelonassa räjähtämässä käsiin. Alueella päivittäin jopa 1000 uutta tartuntaa. Suomalaisetkin matkustavat taas päät märkinä Espanjaan.

Vierailija
20.07.2020 |

Kiva syksy täällä edessä.

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joukkohysterialla on ihmeellinen voima!

Kaikki kohisevat koronaviruksesta, lehdistö otsikoi joka päivä kuolinluvuista, poliitikot hierovat käsiään yhteen saadessaan olla koko ajan julkisuudessa...

Kukaan ei nosta otsikoihin sitä, että maailmassa kuolee joka päivä, tänäänkin, kolminkertainen määrä ihmisiä muihin infektioihin, kuten hengitystieinfektiot, ripuli, aids, malaria... you name it. Siis kolminkertainen määrä! Samaan aikaan kuolee lähes nelinkertainen määrä syöpään ja lähes 7-kertainen määrä kardiovaskulaarisiin sairauksiin. Missä ovat raflaavat otsikot näistä?

Et taida olla kovin vanha, kun et muista kuinka raflaavia otsikoita hiv:ta ja aidsista revitiin 1980-luvulla, kun se oli uusi, tuntematon ja pelottava tauti. Tässä muutamia esimerkkejä, miten brittemedia uutisoi "homorutosta":

https://www.pinknews.co.uk/2018/11/30/world-aids-day-1980s-headlines-ta…

Vierailija
82/94 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten?

Idiootit jotka matkustaa epidemia-alueelle, tuo sen Suomeen takaisin.

Vierailija
84/94 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä varma idiootin merkki, jos nyt pitää päästä ulkomaille.

Kannattais sunkin tehdä töitä niin ymmärtäisit kesäloman arvon.. ja mulle kesäloma Suomessa on niin pitkä miinus että saisi työnantaja kyllä maksaa parin vuoden palkan, että raaskisin jättää pitämättä vaivalla ansaitun lyhyen lomani. Joka sitä ei ymmärrä ja kehtaa arvostella, se vasta itsekäs on ja miettii vaan omaa napaansa ja omaa terveyttään.

Jos et uskalla mihinkään mennä niin älä poistu kotoa vuoteen mun puolesta! Ei kukaan sua pakota mihinkään lähteen. Kannattaa siis pysyä sisällä ja jatkaa trollailua täällä.

Uittu mikä mulkku. 👆🏻

Vierailija
85/94 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei riitä enää vapaita kohtuuhintaisia majoituksia, ehkä siinä syy niille Barcelonan yms. lomille? jos saa 300e äkkilähtötarjouksen Barcelonaan tai 100-300e yksi yö Suomen lomamajoituksessa, on helppo arvata kumman ihmiset valitsevat. Tähän olisi helppo ratkaisu, eli lisätkää kohtuuhintaisia majoituksia myös Suomessa ja lopettakaa kotimaan lomista kiskominen! Nyt niin moni lomailee Suomessa että väistämätön totuus on ettei kaikille jää tilaa tai kohtuuhintaista kotimaan lomaa. Olen katsonut eri paikkakuntia mm. airbnbssä ja sivuja on enää muutama ja hotellisivuilla hinnat pilvissä. Ehkä jonkun telttaloman saisi alle sadan euron, mutta kun me kaikki emme halua tai pysty olemaan teltassa lomalla itse kärsin mm. suolisto-ongelmista joten telttaloma ei todellakaan onnistu. 

Varasin just yhden yön majoituksen Helsinkiin. Petipaikka hostellin ryhmähuoneessa maksoi alle 20 € ja hintaan sisältyy sauna. Ei paha, ei todellakaan.

Kuka majoittuu hostellin ryhmähuoneeseen korona-aikaan? :D

Vierailija
86/94 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten?

Idiootit jotka matkustaa epidemia-alueelle, tuo sen Suomeen takaisin.

tämä.

Vierailija
87/94 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei riitä enää vapaita kohtuuhintaisia majoituksia, ehkä siinä syy niille Barcelonan yms. lomille? jos saa 300e äkkilähtötarjouksen Barcelonaan tai 100-300e yksi yö Suomen lomamajoituksessa, on helppo arvata kumman ihmiset valitsevat. Tähän olisi helppo ratkaisu, eli lisätkää kohtuuhintaisia majoituksia myös Suomessa ja lopettakaa kotimaan lomista kiskominen! Nyt niin moni lomailee Suomessa että väistämätön totuus on ettei kaikille jää tilaa tai kohtuuhintaista kotimaan lomaa. Olen katsonut eri paikkakuntia mm. airbnbssä ja sivuja on enää muutama ja hotellisivuilla hinnat pilvissä. Ehkä jonkun telttaloman saisi alle sadan euron, mutta kun me kaikki emme halua tai pysty olemaan teltassa lomalla itse kärsin mm. suolisto-ongelmista joten telttaloma ei todellakaan onnistu. 

Varasin just yhden yön majoituksen Helsinkiin. Petipaikka hostellin ryhmähuoneessa maksoi alle 20 € ja hintaan sisältyy sauna. Ei paha, ei todellakaan.

Ihan tavallinen budjettimatkailija, joka ei menetä yöuniaan heti jos viereisissä sängyissä kuorsataan.

Vierailija
88/94 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-19v lapset tartuttaa yhtä herkästi kuin aikuiset

Vierailija
89/94 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monenlaiset ihmiset Suomesta ja ulkomailta. Useimpia houkuttaa joko halpa hinta tai mahdollisuus tutustua uusiin ihmisiin. :)

Vierailija
90/94 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joukkohysterialla on ihmeellinen voima!

Kaikki kohisevat koronaviruksesta, lehdistö otsikoi joka päivä kuolinluvuista, poliitikot hierovat käsiään yhteen saadessaan olla koko ajan julkisuudessa...

Kukaan ei nosta otsikoihin sitä, että maailmassa kuolee joka päivä, tänäänkin, kolminkertainen määrä ihmisiä muihin infektioihin, kuten hengitystieinfektiot, ripuli, aids, malaria... you name it. Siis kolminkertainen määrä! Samaan aikaan kuolee lähes nelinkertainen määrä syöpään ja lähes 7-kertainen määrä kardiovaskulaarisiin sairauksiin. Missä ovat raflaavat otsikot näistä?

En ole tiennytkään, että sydäntaudit ja syövät ovat tartuntatauteja.

Plääh! Pitääkö vääntää rautalangasta? Jätit sujuvasti väliin kolminkertaisen määrän muita infektioita...

Vierailija
91/94 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa varmasti näitä etätyöntekijöitä, jotka napsivat rusinat pullasta. Sitten kun tauti täällä taas jyllää, pääsevät neljän seinän sisälle turvaan. Toista se on niillä, jotka joutuvat kulkemaan töissä ja julkisissa, tautia, lomautusta tai irtisanomista jälleen peläten.

Kyllä minun tuntema Espanjaan juuri matkustava on hoitoalalla töissä. Lomat on jo pidetty kun palaa Suomeen, joten menee sitten suureen keskussairaalaan tartuttamaan kaikki, ellei hae saikkua jostain eri syystä - en ole kysellyt miten aikoo karanteenin hoitaa. Keväällä toinen hoitoalalla työskentelevä ystävä lähti juuri ennen poikkeustilan asettamista baariin, sanoen että töistä hän sen viruksen kuitenkin saa, joten mitä väliä. 

Itse olen etätöissä (nyt lomalla) eikä tulisi mieleenkään lähteä nyt ulkomaille, varsinkaan mihinkään Espanjaan. Nyt jää myös festarit ja muut tapahtumat väliin. Jos minulla on mahdollisuus välttää virus, aion niin tehdä enkä lähde sitä mistään varta vasten hakemaan.  En tiedä ketään etätöissä olevaa, joka nyt lähtisi ulkomaille matkustelemaan. 

Vierailija
92/94 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa varmasti näitä etätyöntekijöitä, jotka napsivat rusinat pullasta. Sitten kun tauti täällä taas jyllää, pääsevät neljän seinän sisälle turvaan. Toista se on niillä, jotka joutuvat kulkemaan töissä ja julkisissa, tautia, lomautusta tai irtisanomista jälleen peläten.

Kyllä minun tuntema Espanjaan juuri matkustava on hoitoalalla töissä. Lomat on jo pidetty kun palaa Suomeen, joten menee sitten suureen keskussairaalaan tartuttamaan kaikki, ellei hae saikkua jostain eri syystä - en ole kysellyt miten aikoo karanteenin hoitaa. Keväällä toinen hoitoalalla työskentelevä ystävä lähti juuri ennen poikkeustilan asettamista baariin, sanoen että töistä hän sen viruksen kuitenkin saa, joten mitä väliä. 

Itse olen etätöissä (nyt lomalla) eikä tulisi mieleenkään lähteä nyt ulkomaille, varsinkaan mihinkään Espanjaan. Nyt jää myös festarit ja muut tapahtumat väliin. Jos minulla on mahdollisuus välttää virus, aion niin tehdä enkä lähde sitä mistään varta vasten hakemaan.  En tiedä ketään etätöissä olevaa, joka nyt lähtisi ulkomaille matkustelemaan. 

Vierailija
93/94 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kohtuuhintainen majoitus ja matka joku ihmisoikeus? Tämä tekstihän on samaa ajattelua, kuin ne vähävaraisten perheiden valitukset siitä, ettei lapset saa iPhoneja ja ratsastustunteja. 

Lisääntynyt kysyntä nostaa hintoja, ja moni yrittäjä joutuu nostamaan hintoja ihan senkin vuoksi, että yrittää pelastaa yrityksensä kevään sulun jälkeen. Tässä tilanteessa varsinkaan kenenkään ei ole kyllä pakko matkustaa yhtään missään, vaan sitä tekemistä voi ja on erittäin suotavaa keksiä ihan siinä lähikulmilla. Kyllä se virus leviää ihan tällä ristiin rastiin kotimaan matkailullakin. 

Vierailija
94/94 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä yks flunssa haittaa?  läskit ja muuten huonot kuolee vaan, muille se ei ole muutaku pari kertaa niistämistä.