Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronatilanne Barcelonassa räjähtämässä käsiin. Alueella päivittäin jopa 1000 uutta tartuntaa. Suomalaisetkin matkustavat taas päät märkinä Espanjaan.

Vierailija
20.07.2020 |

Kiva syksy täällä edessä.

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alan inhota ihan täysillä noita itsekkäitä idiootteja, joiden väen väkisin täytyy ängetä ulkomaille tällaisena aikana. Ulkomaan matkailu on nyt vain tyhmiä varten. Toivottavasti jäävät rajan taakse. Ainakin ÄO nousisi täten Suomessa.

Mikä on sinun älykkyysosamääräsi?

Vierailija
42/94 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alan inhota ihan täysillä noita itsekkäitä idiootteja, joiden väen väkisin täytyy ängetä ulkomaille tällaisena aikana. Ulkomaan matkailu on nyt vain tyhmiä varten. Toivottavasti jäävät rajan taakse. Ainakin ÄO nousisi täten Suomessa.

En ole itse asiassa mittauttanut ikinä. En minä varmastikaan mikään nero ole, mutta FM kuitenkin. HY ja Venäjän kieli ja kirjallisuus pääaineena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinne ulkomaille on nyt pakko änkeä? Suomessakaan ei tarpeeksi korosteta ihmisille sitä, että hygieniaohjeita pitää edelleen noudattaa. Ihmiset kaivaa estoitta nenää julkisella paikallla ja sitten koskee ovenkahvoihin ym. Syljetään räkäklimppejä kaduille. Ei yhtään ihme, että tartunnat nousseet.

Jep, ja pahimmillaan aivastellaan täysin estoitta ilmaan ihmisjoukossa (olen pari tapausta viikon sisällä joutunut todistamaan). Osa ihmisistä on vain niin yksinkertaisia, ettei mikään määrä valistusta tehoa.

Vierailija
44/94 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun Espanjassa enkä oo puolestani uskaltanut tulla tänä kesänä Suomeen, kun Suomessa ei noudateta kunnolla mitään varovaisuutta. No mut ei tällä mun alueella olekaan ollut kuin jotain sata koronatartuntaa koko aikana yhteensä. On tietty saattanut nyt turistien myötä vähän kasvaa..

Vierailija
45/94 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja Espanjassa koronan kasvuun arvellaan syyllisten olevan ulkolaisissa turisteissa, jotka eivät suostu käyttämään maskeja siellä vaikka maskipakkokin on voimassa.

Kuka nyt rantalomalla haluaisi maski naamalla olla, tulis ruma rusketus.

Rannalla ei tarvitse aurinkoa ottaessa käyttää maskia, jos makaa paikallaan ja noudattaa etäisyysmääräystä. Auringonottopaikat suojataan kertakäyttöisillä muoveilla, jotka vaihdetaan asiakkaan vaihtuessa. Jos nouset paikaltasi ja menet hakemaan juomaa, silloin maskin on oltava tai se on 100 egeä sakkoa. Jos istut baarin pöytään, maskin voi ottaa juomisen ajaksi pöydässä pois. Pöytien välillä noudatetaan turvaetäisyyttä ja baareihin tullessa mennään desifiointipisteen kautta. Asiakkaan lähdettyä pöydät desifioidaan välissä ennen kuin uusi asiakas ohjataan pöytään. Mun kokemuksesta näitä noudatetaan kohtuu hyvin, mutta turistit meinaavat lipsua. Pitää aina sata kertaa jankuttaa että se maski päähän nyt jos nouset pöydästä ja aion kävellä jonnekin. Se on toisaalta hyvin harmillista,että espanja avasi rajansa turismille.

Vierailija
46/94 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä varma idiootin merkki, jos nyt pitää päästä ulkomaille.

Kannattais sunkin tehdä töitä niin ymmärtäisit kesäloman arvon.. ja mulle kesäloma Suomessa on niin pitkä miinus että saisi työnantaja kyllä maksaa parin vuoden palkan, että raaskisin jättää pitämättä vaivalla ansaitun lyhyen lomani. Joka sitä ei ymmärrä ja kehtaa arvostella, se vasta itsekäs on ja miettii vaan omaa napaansa ja omaa terveyttään.

Jos et uskalla mihinkään mennä niin älä poistu kotoa vuoteen mun puolesta! Ei kukaan sua pakota mihinkään lähteen. Kannattaa siis pysyä sisällä ja jatkaa trollailua täällä.

Vierailija
47/94 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei riitä enää vapaita kohtuuhintaisia majoituksia, ehkä siinä syy niille Barcelonan yms. lomille? jos saa 300e äkkilähtötarjouksen Barcelonaan tai 100-300e yksi yö Suomen lomamajoituksessa, on helppo arvata kumman ihmiset valitsevat. Tähän olisi helppo ratkaisu, eli lisätkää kohtuuhintaisia majoituksia myös Suomessa ja lopettakaa kotimaan lomista kiskominen! Nyt niin moni lomailee Suomessa että väistämätön totuus on ettei kaikille jää tilaa tai kohtuuhintaista kotimaan lomaa. Olen katsonut eri paikkakuntia mm. airbnbssä ja sivuja on enää muutama ja hotellisivuilla hinnat pilvissä. Ehkä jonkun telttaloman saisi alle sadan euron, mutta kun me kaikki emme halua tai pysty olemaan teltassa lomalla itse kärsin mm. suolisto-ongelmista joten telttaloma ei todellakaan onnistu. 

Vierailija
48/94 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnairia pitäisi sakottaa kun lentävät nyt noille korona-alueille.

Vierailija
49/94 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Costa del Corona

Vierailija
50/94 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjahan avasi maansa myös ruotsalaisille ja briteille, vaikka näissä maissa korona ei ole ollut hallinnassa. Nyt maksetaan sitten siitä. Samaa ei ole tapahtunut Italiassa ja Kreikassa, joissa ruotsalaisia ym ei päästetä vielä maahan.

Vierailija
51/94 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajanko…

Espanjaan työmatkat ja muu ”välttämätön liikenne” sallittu. Ei taida rantaloma mennä tähän kategoriaan. Toki saa mennä jos kerran hinku on, mutta en ymmärrä miksi ei voisi silloin suosia niitä maita joiden kohdalla rajoitukset on poistettu? Jos uutisia on yhtään seurannut niin Barcelonassakin seuraava vaihe on totaalinen ulkonaliikkumiskielto. Näin ovat paikalliset viranomaiset sanoneet. Mut hei ei muuta kun hauskaa lomaa vain!

Vierailija
52/94 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sitten itkeä, jos tilanne huononee niin, että Barcelonaan määrätään ulkonaliikkumiskielto tai lentoja aletaan vähentää eikä Suomeen niin vaan enää pääsekään. Tai jos hotellissa todetaan tartuntoja ja kaikki asukkaat määrätään huoneisiinsa karanteeniin. Mitäs läksit kikkelis kokkelis sitten vaan.

Vierailija
53/94 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjäpäillä on hauskaa.

Vierailija
54/94 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa varmasti näitä etätyöntekijöitä, jotka napsivat rusinat pullasta. Sitten kun tauti täällä taas jyllää, pääsevät neljän seinän sisälle turvaan. Toista se on niillä, jotka joutuvat kulkemaan töissä ja julkisissa, tautia, lomautusta tai irtisanomista jälleen peläten.

Vierailija
55/94 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole itse asiassa mittauttanut ikinä. En minä varmastikaan mikään nero ole, mutta FM kuitenkin. HY ja Venäjän kieli ja kirjallisuus pääaineena.

Filosofian maisteriopinnot eivät älykkyyttä vaadikaan. Teit siis oikean valinnan aikoinasi. Valitse myös nyt oikein; pidetään talouden rattaat pyörimässä ja mahdollistetaan näin hyvinvointi mahdollisimman monelle, myös niille, jotka toimivat markkinatalouden ehdoilla, nk. yksityisen sektorin toimijat.

Vierailija
56/94 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset vissiin haluu paikat kiinni taas puoleks vuodeksi. Vissiin karanteeni oli niin ihquu että halutaan toinenkin kierros.

Nämä on näitä ei koronat pelota tyyppejä iältään 16-35 joiden itsekkyys menee kaiken edelle. 

Kiima se on mikä tuon ikäisiä ajaa muille maille.

Vierailija
57/94 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espanjahan avasi maansa myös ruotsalaisille ja briteille, vaikka näissä maissa korona ei ole ollut hallinnassa. Nyt maksetaan sitten siitä. Samaa ei ole tapahtunut Italiassa ja Kreikassa, joissa ruotsalaisia ym ei päästetä vielä maahan.

Ruotsin viranomaiset suosittelevat välttämään kaikkea tarpeetonta ulkomaanmatkailua ja esim valtiolle työskentelevillä (joihin kuuluu mm yliopistojen henkilökuntakin) se on ihan kielletty. Näin ainakin kun joku aika sitten siellä asuvan siskon kanssa puhuin. Toki sieltäkin voi lähteä jos ei suosituksista piittaa, mutta siellä yleensä viranomaisten suositus otetaan aika lailla käskynä. Ja tämä mitenkään Ruotsin linjaa puolustelematta, ainoastaan tarkennuksena.

Vierailija
58/94 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsin viranomaiset suosittelevat välttämään kaikkea tarpeetonta ulkomaanmatkailua ja esim valtiolle työskentelevillä (joihin kuuluu mm yliopistojen henkilökuntakin) se on ihan kielletty. Näin ainakin kun joku aika sitten siellä asuvan siskon kanssa puhuin. Toki sieltäkin voi lähteä jos ei suosituksista piittaa, mutta siellä yleensä viranomaisten suositus otetaan aika lailla käskynä. Ja tämä mitenkään Ruotsin linjaa puolustelematta, ainoastaan tarkennuksena.

Ai ei 

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006561511.html

Vierailija
59/94 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barcelona on nyt valitettava esimerkki siitä, että ei tämä korona mihinkään häviä..meidän täytyy nyt vaan elää sen kanssa..

Vierailija
60/94 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauska, että löysin tämän ketjun. Olen monta kuukauttanut pyytänyt, että joku venäjännkielentaitoinen voisi suoentaa minulle mitä tuo tyttö kohdassa 8,59-9,02 mahtaa sanoa. Kova on pettymys ainakin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi