Missä iässä vauvan voi laittaa päiväkotiin?
Täällä nyt nelikuinen ja meillä kyllä loppuu rahat aivan täysin
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
sitä vaan mietin tässä että kun mies väsynyt oman työpäivänsä jälkeen illalla, niin jos minä menisin iltaisin töihin niin jaksaako hoitaa vauvaa kunnolla minun oman työpäiväni ajan sitten illalla, jos siis iltatöitä ottaisin...
Mene sunnuntaitöihin. Se ei vie vanhempainrahoja.
Ap, oletko käyttänyt nämä mahdollisuudet jo? Toimeentulotuki, ruoka-avustus, vaatelahjoitukset jne? Näistä löytyy netissä tietoa.
Kyllähän äitiyspäivärahalla pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Olisko kannattanut miettiä ennen lisääntymistä 🙄 nuorimmat päiväkotilaiset mitä oon nähnyt on ollut n. 9 kuukauden ikäisiä.
Eipä tiedetty esim koronasta ennen kuin lapsi sai alkunsa.
Vierailija kirjoitti:
Ap, oletko käyttänyt nämä mahdollisuudet jo? Toimeentulotuki, ruoka-avustus, vaatelahjoitukset jne? Näistä löytyy netissä tietoa.
Sossuun sain ajan varattua, Kela ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Justiinsa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne vaipat pitää ostaa sinne päiväkotiinkin ihan itse.
No ei vauvaan menevät rahat ongelma ole, vaan oman palkan puute.
Olet äitiyslomalla, saat ilmeisesti kuitenkin ansiosidonnaista äitiyspäivärahaa?
Se on alle puolet mun palkasta, alussa oli isompi.
Pääsääntö on se, että lapsi osaa kävellä. Muuten jää pahasti siellä jalkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Monessa muussa maassa 3kk on ihan normaali ikä laittaa lapsi päiväkotiin. Itse en laittaisi jos vaan on joku muu vaihtoehto.
Voitko luetella vaikka 10 tuollaista maata:
Esim. Ranskassa tuo on mahdollista, mutta todella epätavallista.
Vierailija kirjoitti:
sitä vaan mietin tässä että kun mies väsynyt oman työpäivänsä jälkeen illalla, niin jos minä menisin iltaisin töihin niin jaksaako hoitaa vauvaa kunnolla minun oman työpäiväni ajan sitten illalla, jos siis iltatöitä ottaisin...
Miten aattelitte jaksaa hoitaa lasta päiväkodista hakemisen jälkeen kun molemmat tulee töistä? Vastuu on molemmilla hoidosta kun lapsi on hankittu.
Kunnalliseen päivähoitoon ei oteta lapsia, jos vanhemmalla on vielä vanhempainvapaata jäljellä. Yksityiselle voi saada hoitoon, mutta tuskin ap:lla on varaa viedä lasta yksityiselle.
Millä rahalla ajattelitte maksaa päivähoitomaksun?
Minä en pystynyt laittamaan pientä vauvaa päiväkotiin vaan olin hänen kanssaan kotona siihen asti kun täytti 1,5 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Justiinsa...
No kerro miksi ei pärjäisi.
Vierailija kirjoitti:
Olisko kannattanut miettiä ennen lisääntymistä 🙄 nuorimmat päiväkotilaiset mitä oon nähnyt on ollut n. 9 kuukauden ikäisiä.
Poikkeustapauksissa saa nuorempiakin laittaa, mitään lakia tähän ei ole olemassa. Yleensä varmaan ajatellaan, että äitiysloman loppuun pitäisi pärjätä siellä kotona, mutta jos äidille esim. tapahtuu jotain keskenkaiken, niin sittenhän tämä ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Millä rahalla ajattelitte maksaa päivähoitomaksun?
Maksuhan on suhteutette tuloihin. Kaikki eivät maksa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tiedetty esim koronasta ennen kuin lapsi sai alkunsa.
Ei se teidän muutto tai vuokrakulut koronasta johdu.
Eikä sinun surkeat tulosi.
Eikä se ettei teillä ole säästöjä.
Mies voi jäädä vanhempainvapaalle ja sinä mennä töihin. Päivähoitopaikkaa pitää hakea 4 kuukautta ennen hoidon tarvetta. Ennen vanhempainvapaan päättymistä hoitoon ei oteta.
Olet äitiyslomalla, saat ilmeisesti kuitenkin ansiosidonnaista äitiyspäivärahaa?