Mikä on mielestänne paras synnytysasento?
Nyt jo hirvittää tuleva synnytys! Ensimmäinen oli niin kauhea.. Mietin vain voisiko asento vaikuttaa paljonkin synnytyksen kulkuun..
Kommentit (8)
Halusin olla jakkaralla tai seisten tai edes nelinkontin, jotta painovoima tekis työtä, mutta olin NIIIIn kipeä suppareista, että ainoa asento oli puoli-istuva. Kätilö koitti saada mua jakkaralle, mutta huusin. Joten vauva syntyi siinä ei toivotussa puoli-istuvassa...
1. synnytyksen ponnistusvaiheessa puoli-istuva asento oli tosi hyvä. 2. synnytyksessä se ei tuntunut oikein luontevalta, mutta en ehtinyt ajatella asennon vaihtamista.
Kolmannessa synnytyksessä lapsivesi oli vihreää, joten jouduin synnyttämään sängyllä puoli-istuvassa asennossa. ei ollut sekään paha.
ja en pystynyt siis oleen jakkaralla, mikä harmitti niin paljon. Onko siis niin, että ens kerralla ehkä pystyn? Mutta kyllä se ulos tuli puoli-istuvassakin, tosin ponnistus kesti 1,5 h
..ei ollut voimia edes miettiä eri asentoa. Nyt, kun tiedän paremmin, aion kyllä kokeilla eri vaihtoehtoja, jos vaan siihen suinkin pystyn. Jäi tosiaan hirveät traumat ensimmäiseltä.. Mikään ei mennyt niinkuin ois pitänyt. Jäin vaan miettimään oisko asennolla voinut olla mitään osuutta asiaan, että oli niin tuskaista.. -ap-
Sori, tuli vahingossa painettua vähän enteriä. Piti vielä jatkaa, että minut on kaksi kertaa kiidätetty leikkaussaliin ja molemmilla kerroilla olin saanut jo luvan ponnistaa. Eka syntyi kiireellisellä sektiolla ja toinen hätäsektiolla.
Loppuviimein ihan jees, toisessa kävelin koko avautumisvaiheen helpotti kummasti kipua ja spinaalin sain just ennen ponnistusta
Mulle on täysin käsittämätöntä että joku pystyy viimeiseen asti kävelemään ja vielä istumaan johonkin jakkaralle esim. Mulla kramppaa jalat niin tajuttomasti että ei pysty kuin paikoillaan makaamaan.