Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluavatko ihmiset oikeasti asua miniyksiöissä eli kanakopeissa?

Vierailija
19.07.2020 |

Miniyksiöitä eli kanakoppeja mainostetaan trendikkäänä vaihtoehtona tilavammalle asumiselle, vaikka todellinen syy on se, että ihmisillä ei ole varaa enää asua tilavammin.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei kukaan halua. Nimbyilyn, valituskierteiden "ei saa rakentaa" - öyhötyksen avulla asumisesta on tehty liian kallista muuttovoittiseuduilla.

Vierailija
2/21 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkäisin, jos olisi kivalla paikalla ja kivassa talossa. Olen aina tykännyt esim. opiskelijakämpistä ja parvisängyistä. Se olisi sellainen oma soppi, jossa ei olisi mitään turhaa, eikä sinne mahtuisi tunkemaan itseään kukaan muu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun ja haluan asua pienessä yksiössäni.

Vierailija
4/21 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö haluaisi asua tilavammin vaikka olisi varaa siihen?

Vierailija
5/21 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö haluaisi asua tilavammin vaikka olisi varaa siihen?

En oikeastaan.

Vierailija
6/21 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa haluaa asua mieluummin yksin vähän ahtaammin kuin jakaa tiloja muiden kanssa.

Vierailija
7/21 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kompakti on kotoisampi.

Vierailija
8/21 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa haluaa asua mieluummin yksin vähän ahtaammin kuin jakaa tiloja muiden kanssa.

Tämä on varmasti ihan totta, näin itsekin valitsisin. Mutta varmaan aika harvassa ne, jotka valitsisivat miniyksiön jos on varaa muuhunkin. Jotkut ekoihmiset ehkä aatteen vuoksi, ehkä jotkut sinkut jotka on aika meneviä ja koti vain nukkumapaikka. Itselleni koti on työpaikka (it alan etätyö), harrastuspaikka ja paikka jossa olen 95% ajastani joten en kanakoppia halua. Asun yksin 80 neliön rivitaloasunnossa ja tykkään.

Vierailija
9/21 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutan miniyksiöön kunhan lapseni tulee aikuiseksi. Pieni koti on haaveeni. Olisi rahaa asua isommassakin vaan en halua.

Vierailija
10/21 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole siitä haluavatko ihmiset asua jossain miniyksiöissä vaan kun on pakko. Itse asun 33 neliön yksiössä, olen työtön köyhä 60 v nainen. Kiitos Jumalalle, että on edes katto pään päällä.

Vierailija
11/21 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

stockman voitaisiin rakentaa täyteen opiskelijoiden miniyksiöitä niin asuntopula ratkeaisi kerralla.

Vierailija
12/21 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on varmasti ihan totta, näin itsekin valitsisin. Mutta varmaan aika harvassa ne, jotka valitsisivat miniyksiön jos on varaa muuhunkin. Jotkut ekoihmiset ehkä aatteen vuoksi, ehkä jotkut sinkut jotka on aika meneviä ja koti vain nukkumapaikka. Itselleni koti on työpaikka (it alan etätyö), harrastuspaikka ja paikka jossa olen 95% ajastani joten en kanakoppia halua. Asun yksin 80 neliön rivitaloasunnossa ja tykkään.

Tuskin kovin moni valitsee pienempää asuntoa jos on varaa ja halua asua isommassa. Mutta tietenkin pitää olla valinnanvaraa heille, joilla ei ole varaa tai halua isompaan. 

Vierailija
13/21 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään miniyksiöstä koska inhoan siivoamista yli kaiken :)

Vierailija
14/21 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä uusissa yksiöissä on jopa korkeampi vuokra kuin isommissa ns perhe-asunnoissa.

Vierailija
15/21 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään miniyksiöstä koska inhoan siivoamista yli kaiken :)

Mulla käy kerran 2 viikossa siivouspalvelun siivooja, joten ei tarvi itse juuri siivota.

Vierailija
16/21 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ihan hyvin asua miniyksiössä, jos saisin karsittua turhat romut pois.

Vierailija
17/21 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin halvan kopin, jossa säilyttää ajan kanssa keräämääni tarkasti valittua ja onneksi myös vähäistä omaisuuttani, sillä välin kun kiertelen ympäri maailmaa.

Vierailija
18/21 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitillä ois varaa ostaa huviloita pari, mutta hänen kotinsa ja mökkinsä ovat molemmat yksiöitä, tyyliin 30 neliötä.

Miksi pitäisi olla isompi? Mieluummin asua pienessä kompaktissa kanahäkissä ja matkustella paljon kuin asua isossa huvilassa mihin hukkuu kaikki tavarat.

Ja äitini sanoin "on kotoisampaa kun on pieni, mihin minä isompaa aluetta tarvitsisin?"

Jolla on tarvetta esitellä rikkauksiaan materian avulla, niin on jotakin pielessä.

Vierailija
19/21 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua. Mulla on kaksio.

Vierailija
20/21 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kruchevilainen kaupunkisuunnittelu lähti siitä perusajatuksesta, että ihmiset käyvät kotonaan lähinnä nukkumassa. Muun aikaa ihmiset ovat työssä, koulussa, urheiluharrastuksissa, kirjastoissa ja muissa julkisissa tiloissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä