Emme kerro suvulle lapsen sukupuolta ennen 1v päivää
Annetaan nimeksi sellainen joka sopii sekä tytölle että pojalle, myös näinollen lapsi saa kasvaa ilman ennakkoasenteita
Kommentit (19)
Lapsensa elämää voi vaikeuttaa monin eri tavoin.
Lasta ei voi sitten jättää isovanhemmille tai muille sukulaisille hoitoon. Jos vaikka pitää vaihtaa vaippa...
Ajattelitteko kertoa lapselle hänen sukupuolensa, ja jos, niin milloin?
Miksi juuri 1 v. päivä? Luuletko että lapsi ei tuon iän jälkeen kohtaa missään "sukupuolittamista"?
Ilman ennakkoasenteita? Luuletko, että ihmiset ovat luontevia lapsenne seurassa? Koko ajan taustalla vaanii ihmetys, miksi sukupuolta ei saa tietää, mistä on kyse. Väkinäistä tulee.
Eikö olisi viisainta odottaa että lapsi tulee täysikäiseksi ja päättää itse sukupuolestaan?
No eikö sen näe jo naamasta onko tyttö vai poika.
Erotatteko kuitenkin itse sukupuolen?
Vierailija kirjoitti:
Vauvan naamasta? Ei näe.
hohhoijaa, erikoisuudentavoittelu mallillaan... eikö elämä ole muutenkin ihan tarpeeksi monimutkaista?
Eikös hän itse valitse sukupuolensa, joten ette tiedä itsekään mikä se on😅
Vierailija kirjoitti:
Eikö olisi viisainta odottaa että lapsi tulee täysikäiseksi ja päättää itse sukupuolestaan?
Ai meinaat, että sukupuoli on asia, joka vaan päätetään kun täyttää 18v?
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Me ei aiota kertoa lapsen sukupuolea kenellekään ikinä. Se saa sitten itse kertoa. Toivon silti että siitä tulee lqbt-sateenkaaripompuliini!
Tunnen yhden perheen, jossa on toimittu samoin, tosin lapsen sukupuolta ei sen kummemmin ilmoitettu 1-vuotispäivän jälkeenkään.
Perheen ratkaisu ei ole tuottanut ongelmia kenellekään. Totta kai lapsi näkee itsensä alastomana ja myös muita lapsia ja sukulaisia. Kun lapsi kysyy jotain sukupuoliasioista, kuten mistä lapset tulevat, vastataan ikätason mukaisesti ihan kuin missä tahansa muussakin perheessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauvan naamasta? Ei näe.
Useimpien vauvojen naamasta kyllä näkee ihan selvästi, vaikkei kaikkien. Sivusta.
Kasvatatteko tekin hedelmäIHMISTÄ?