Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Edullisia lapsiperheen ruokia

Vierailija
19.07.2020 |

Olisko? Pitäisi kiristää vyötä, kun on lomareissut takana ja rahaa palanut. Mitä te köyhät syötte?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarte tatin

Vierailija
2/10 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ruuat on lapsiperheen ruokia? Meillä syödään niin monenlaista ruokaa, etten osaa erottaa mikä niistä on lapsiperheen ja mikä lapsettoman perheen ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä:

Keitot, munakas, laatikot

Vierailija
4/10 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikko, lasagne, risotot, makkara-tai nakkikastike ja muusi, perunasoselaatikko, hernekeitto, nakkikeitto, makkarakeitto, kalakeitto, kesäkeitto, kaalilaatikko, kiusaukset, porkkanapihvit, pinaattikeitto, kaalikääryleet, spaghetti ja kastike, munakkaat jne

Vierailija
5/10 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin ruokahan on kaikista pienin meno erä. Siitä on vaikea enää säästää, kaikki muut ne maksaa.. aamupala, välipala, iltapala, juotavat...

Ostan esim kokonaisen vesimeloonin (n. 4€) ja siitä saa muutamaksi päiväksi.

Näkkileipä ja hapankorppu on edullista. Lapset tykkää niiden päälle laittaa xtran sulatejuustoviipaleita, iso paketti maksaa jotain alle 1,50€. Sokeritonta mehua ostan, ettei aina lipitetä maitoa (vettä toki myös pitää juoda). Banaanit on myös edullisia välipaloiksi. Muroja ja/tai puuroa. Kiisseleitä ja jogurttia. Kurkku on halpaa leivän päällyseksi kuten keitetyt munat, saa ruokaisan välipalan paistamalla esim sämpylöitä joita tarjoaa keitettyjen kananmunien, juuston ja kurkun/salaatin kanssa. Vaihtelua saa, kun tarjoaa välillä pannukakkua tai lettuja, kaurakeksejä tai vaikka kinkkupizzaa.

Vierailija
6/10 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkara makaroni mössö:

2x poprillia 2e

Makaronia 800g 0,40e

Tästä syö 2 päivää. Mulla aina kaapissa jauhoja ja margariinia, joten tee siihen sekaan ruskeaa kastiketta "kermaksi"

Oli just 3e kahdeksi päiväksi.

Vierailija
7/10 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa palo lomareissulla eli mitäs te köyhät syötte. Köyhä olet itse (myös henkisesti) ja typerys.  Fiksut ja (varakkaat) saa rahansa riittämään lomienkin yli eivätkä vauvapalstalla ihmettele et mitäs nyt suuhun pannaan ja kakaroille kans. Noin yleisesti, ruokaa syödään.

Vierailija
8/10 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeitto ja sämpylät

Makaroonilaatikko tai mössö, herneitä ja maissia joko laatikon sekaan tai erikseen tarjottavaksi

Salaatti (jääsalaatti, kurkku,herne, raejuusto tai salaattijuustoa (xtran pala on halpa ja hyvä)), makkaraa (keitettyä, paistettua, grillattua tai vaikka uunimakkaraa) ja halutessa muussia tai perunaa (ite teen yhen mummon muussipussin, syödään aika vähän muussia)

Jauheliha-papukastike ja riisi (käytän 200g jauhelihaa, tölkkipapuja, tomaattipyrettä, vettä ja mausteita) ja porkkanaraaste. Pakastan toisen 200g ens kertaa varten.

Kinkku-ananas pizzaa

Perunoita, paistettuja kalapuikkoja ja munakastike

Riisiä, marinoituja kanasuikaleita kermassa, jotain höyrytettyjä kasviksia esim parsa- ja kukkakaalia.

Tässä vois olla meidän viikon ruokalista.

Vierailija
9/10 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehtyinä esim: hernekeitto, seitikalakeitto, makaronilaatikko soijarouheesta, perunaporkkana kasvispihvit, kasvispyörykät, lihaperunasoselaatikko, kanarisotto/ viillokki koipireisistä, makkara/ nakkikeitto, kesäkeitto, kaaliruoat, sosekeitot, joskus munakkaat, erilaiset puurot. Salaattiosastoa: erilaiset raasteet ja itse kasvatetut tai idätetyt,mm. herneet/auringonkukanversot/krassit/linssit/retiisi/basilika/purjo/sipuli/ruohosipuli/valkosipuli/lehtisalaatti/pavut ja kesällä viherlisänä myös villiyrtit. Marjaa, sieniä yms. metsästä pakkaseen,kuivatukseen. Maitotuotteista: 500g purkki rahkaa alle euron- rahkasta voi valmistaa esim. tuorejuustoa/ levitteitä, välipaloja, käyttää leivontaan, jne. -kermaviili kastikkeisiin, leivontaan -maitojauhe käy kahviin tavallisen maidon sijaan sekä muuhun ruoanlaittoon mihin voisi käyttää tavallistakin maitoa - maustamaton jugurtti käy niin sellaisenaan kuin leivontaan ja muuhun ruoanlaittoon. Tuossa muutamia. Taloudellisen mutta kyllin monipuolisen ruokabudjetin kulmakivi on minulla ollut kunnollinen etukäteissuunnittelu/kotivara, jonka avulla saa myös vaihtelua tarvittaessa. Lihan osalta olen laskenut viikkottaisen menekin/ tehnyt etukäteen ruokalistat, joissa pysytään. Esim. jauhelihaa ostan aina kerralla isomman n. kuukaudeksi riittävän määrän, jaan pakastuspusseihin kerralla käytettävät määrät ja käytän sitten pakastimesta tarpeen/ suunnitelman mukaan. Samoin teen juuston ja oikeastaan kaiken muunkin ostamani ruoan suhteen. Jos esim jugurtin,rahkan tai muun viim.käyttöpvm lähestyy, käytän leivontaan. Jos hedelmiä näyttää jäävän yli,tarvittaessa soseutan ja sitten pakastan ja käytän esim. smoothieen. Teen itse myslit, karjalanpiirakat,piiraat,kakut,leivät, pasteijat, croissantit jne niitä kaivatessani (en käytä kaupan kalliita valmistaikinoita) Pyrin syömään mahd.kasvispainotteisesti ja käytän mahdollisimman paljon luonnonantimia. Vielä ei ole tarvinnut mennä leipäjonoon ja on varaa melko usein herkutellakin, jos haluan. Joissain asioissa voisi päästä helpommallakin, mutta tämä on minulle myös periaatekysymys; niinkauan kuin on kaksi toimivaa kättä ja jalkaa, teen itse niin paljon kuin voin/osaan/ehdin. Työssäkäyvillä on tietysti tilanne toinen, ei niin paljon tarvitse tällaisella budjetoinnilla päätään vaivata ja helpommin saadaan sitä ruokaa hankittua kivalla paperisella vaihdonvälineellä.

Vierailija
10/10 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollaselle kermaplle mitään kerro.