Kuinka nopeasti totuit moniteholaseihin?
Silmälääkäri sanoi, että tarvitsen moniteholasit. Hän sanoi, että niihin tottuu parissa kuukaudessa. Kuinka nopeasti totuit moniteholaseihin? Oletko ollut niihin tyytyväinen? Emmin moniteholasien ostoa, koska ne maksavat niin paljon ja en ole varma onko ne hyvät.
Kommentit (25)
Totuin noin vartissa, jos sitäkään meni. Ei minkäänlaista ongelmaa.
Uskon, että totuin niin helposti, koska
-minulla on aina ollut lasit, joten erilaisia pokia ja vahvuuksia on tullut koettua kymmeniä ja kymmeniä
-olen käyttänyt myös paljon piilareita. Ikänäön alkaessa aloin käyttää yhdessä silmässä heikompaa linssiä (lähisilmä) ja toisessa ”kaukolinssiä”. Ikänäkö eteni yllättävän nopeasti, joten jouduin ostamaan aina vain heikompia piilareita. Pihinä en halunnut heittää edellisiä pois, vaan kikkailin niillä eri vahvuuksilla riippuen siitä, olenko menossa esim. hiihtämään (jolloin katsotaan kauas) vai ravintolaan (katsotaan lähelle esim. ruokalistaa). Näin olin tottunut vaihteleviin vahvuuksiin.
Otin eka monitehoiksi varmaan ne kaikkein parhaat tai toiseksi parhaat, koska pidän niitä koko valveillaoloajan (vahva likinäkö). Ärsyttävän kalliita ovat. Aion mennä omalla rahalla linssileikkaukseen (jossa mykiö vaihdetaan niin kuin kaihileikkauksessa), kunhan ikänäköä on tullut tarpeeksi. Tosin sittenkin joutuu kai vielä käyttämään joskus lukulaseja, mutta sitten voi käyttää niitä kahden euron laseja.
Vierailija kirjoitti:
Totuin heti, tunti siihen ehkä meni. Laitoin ne päähän, kun olin tullut silmälasiliikkeestä kotiin, en heti uskaltanut ajaa niiden kanssa. Laitoin ne sitten päähän, puuhailin jotain siinä kotona ja pian jo lähdin viemään roskia ja kävelin portaita alas, eikä ollut mitään ongelmia. Helppo juttu.
Silmälääkäri sanoi muistaakseni jotain, että portaissa moniteholasit päässä voi olla hankala kulkea. Sinulla portaissa kulkeminen onnistui heti? Millaisena portaat näkyy moniteholaseilla?
No entäs jos on ain Ollut plussa lasit eli + 3.5 ja nyt Tarvii vähän enemmän plussaa että näkis paremmin lukea niin miten nopeasti tottuu monitehoihin. Tai onnistuuko vaan lisätä sitä plussaa.
Ei vaatinut totuttelua, heti tuntui hyvältä. Linssi on vähän kalliimmat, joissa on hyvät ominaisuudet. Halpoja ei kannata ostaa.