Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka nopeasti totuit moniteholaseihin?

Vierailija
19.07.2020 |

Silmälääkäri sanoi, että tarvitsen moniteholasit. Hän sanoi, että niihin tottuu parissa kuukaudessa. Kuinka nopeasti totuit moniteholaseihin? Oletko ollut niihin tyytyväinen? Emmin moniteholasien ostoa, koska ne maksavat niin paljon ja en ole varma onko ne hyvät.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko tai älä, mutta itse totuin heti. Ikänäkö oli mennyt jo sen verran kehnoksi, että helpotti kun vihdoin näin kunnolla myös lähelle. Nämä siis 1. monitehot minulla.

Vierailija
2/25 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuin noin tunnissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä tottunut. Vuosi sitten ostin. Käytän yhä vanhoja vaan

Vierailija
4/25 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin viikossa, yllättävän helposti kyllä, pelkäsin paljon pahempaa.

Vierailija
5/25 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekoihin monitehoihin totuin heti, näihin toisiin meni pari kuukautta. Kyllä sen huomaa, milloin monitehoista on itselle hyötyä.

Vierailija
6/25 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuin todella nopeasti. Ihmettelin optikolla, miksi minun pitäisi ostaa 600€:n linssit, kun ne saa 200€:llakin. Ensimmäinen optikko selitti asian niin huonosti, että menin toiseen liikeeseen. Silmäasemalla optikolla oli oikein havainnekuvat, miten näkökenttä muuttuu kalliimpiin linsseihin siirryttäessä.

Hyvin selitti ja raaskin ostaa kalleimmat linssit. Onneksi ostin ja totuin näihin alle viikossa. Äitini ostaa edelleen nuukana halpoja kaksiteholaseja ja kääntelee jatkuvasti päätään löytääkseen oikean katselualueen.

Vierailija
7/25 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäinen kirjoitti:

Totuin todella nopeasti. Ihmettelin optikolla, miksi minun pitäisi ostaa 600€:n linssit, kun ne saa 200€:llakin. Ensimmäinen optikko selitti asian niin huonosti, että menin toiseen liikeeseen. Silmäasemalla optikolla oli oikein havainnekuvat, miten näkökenttä muuttuu kalliimpiin linsseihin siirryttäessä.

Hyvin selitti ja raaskin ostaa kalleimmat linssit. Onneksi ostin ja totuin näihin alle viikossa. Äitini ostaa edelleen nuukana halpoja kaksiteholaseja ja kääntelee jatkuvasti päätään löytääkseen oikean katselualueen.

Juurikin tuokin hankaloittaa ostopäätöstä kun monitehoissa on hyvin eri tasoisia ja siten hyvin eri hintaisia linssejä saatavilla. Optikko suositteli joko hyviä linssejä (n. 500 e) tai erinomaisia linssejä (600 e). Tätäkin kalliimmat linssit on mahdollista ostaa.

Vierailija
8/25 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä hintaluokan linssit ostit?

Vierailija
9/25 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalleimmat. 800e maksoin.

Vierailija
10/25 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5 kk.

Keops sanoi, että kolmessa kuukaudessa tottuu.

Ja linssit olivat parhaimmat ja kalleimmat.

Vierailija
11/25 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalleimmat. 800e maksoin.

Etkä käytä niitä laseja? Tätä just itsekin pelkään, että ostan kalliit lasit enkä totu niihin.

Vierailija
12/25 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa nyt totutellut. Alussa silmät hieman rasittuivat kun etsi oikeaa katselukulmaa koko ajan. En suosittele halvimpia linssejä - niissä on jyrkät ja kapeat erot näköalueissa. Paljon vääristymää jos ei katso prikulleen oikeasta kohtaa. Välillä käytän vain vanhoja yksitehoja laajemman näköaluuen takia jos ei tartte lukea tms.

Monitehot ei välttämättä kaikille sovi ja silloin voi olla järkevää ostaa vain erilliset lukulasit. Nämä saa vielä aikas edullisestikin.

Vierailija
13/25 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ees halunnut yrittää, linssileikkaus. Maksaa itsensä jo n. 10 vuodessa. Välillä kaipaan laseja, mulle oli ok kauko/hajataittolasit. Kun myös lähinäkö alkoi mennä valitsin veitsen.

Vierailija
14/25 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäinen kirjoitti:

Juurikin tuokin hankaloittaa ostopäätöstä kun monitehoissa on hyvin eri tasoisia ja siten hyvin eri hintaisia linssejä saatavilla. Optikko suositteli joko hyviä linssejä (n. 500 e) tai erinomaisia linssejä (600 e). Tätäkin kalliimmat linssit on mahdollista ostaa.

Mä ostin kans parhaat mahdolliset linssit ensimmäisiksi monitehoiksi. Ystävä varoitteli ostamasta halpoja. Totuin uusiin laseihin saman tien, kun pistin ne päähäni vaikka optikko sanoi sen ottavan aikaa. Ihana helpotus, kun vihdoin näin lähelle ja kauas ilman lasien kanssa venkoilua.

Vierailija
15/25 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari viikkoa nyt totutellut. Alussa silmät hieman rasittuivat kun etsi oikeaa katselukulmaa koko ajan. En suosittele halvimpia linssejä - niissä on jyrkät ja kapeat erot näköalueissa. Paljon vääristymää jos ei katso prikulleen oikeasta kohtaa. Välillä käytän vain vanhoja yksitehoja laajemman näköaluuen takia jos ei tartte lukea tms.

Monitehot ei välttämättä kaikille sovi ja silloin voi olla järkevää ostaa vain erilliset lukulasit. Nämä saa vielä aikas edullisestikin.

Tätä just mietin, että kannattaisiko ostaa sellaiset lasit, jolla näkee lukea ja jolla näkee tietokoneen näytön eli ns. syväterävät lasit ja sitten vielä erikseen lasit, millä näkee kauas.

Vierailija
16/25 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ekat monitehot olleet pari vuotta.

Luen ilman rillejä, kuten nyt olen padilla ilman rillejä.

Tietokonelasit on erikseen. Mitta on se, mikä näkyy läppärille. Optikko yritti myydä rillejä, joissa on eri teo läppärille ja pöydän päällä olevalle paperille. Onneksi en ottanut, koska monitehoihin tottuminen kesti pari kuukautta.

Monitehoissa minulla on hajataittoa ja - 2-2,5 sekä -1. (Ei siis plussanäköä).

N51

Vierailija
17/25 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuin heti, tunti siihen ehkä meni. Laitoin ne päähän, kun olin tullut silmälasiliikkeestä kotiin, en heti uskaltanut ajaa niiden kanssa. Laitoin ne sitten päähän, puuhailin jotain siinä kotona ja pian jo lähdin viemään roskia ja kävelin portaita alas, eikä ollut mitään ongelmia. Helppo juttu.

Vierailija
18/25 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni pari päivää.

Vierailija
19/25 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parissa kuukaudessa. mulla oli myös miinuslasit, mutta huomasin, että en enää pysty niitä käyttämään. Auttoi tottumaan

.

Vierailija
20/25 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ekat monitehot olleet pari vuotta.

Luen ilman rillejä, kuten nyt olen padilla ilman rillejä.

Tietokonelasit on erikseen. Mitta on se, mikä näkyy läppärille. Optikko yritti myydä rillejä, joissa on eri teo läppärille ja pöydän päällä olevalle paperille. Onneksi en ottanut, koska monitehoihin tottuminen kesti pari kuukautta.

Monitehoissa minulla on hajataittoa ja - 2-2,5 sekä -1. (Ei siis plussanäköä).

N51

Siis ymmärsinkö nyt oikein, että monitehoilla et näe lukea tietokoneelta, vaan sinulla on tietokonelasit erikseen.