Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onkohan helteet tältä kesältä viimein ohi maanantain jälkeen?

Vierailija
19.07.2020 |

Onhan se kiva, kun välillä lämpimämpää, mutta ei niitä loputtomiin jaksa.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toivon jo nyt, että koska kesästä näyttää tulleen aika hyvä niin myös talvi-ihmiset saavat nauttia suht normaalista ensi talvesta eli hiihtämään pääsisi hyvin luonnon laduille.

Vierailija
22/65 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän se yksi papparainen on, joka täällä sönkötti ulkomaan matkoistaan ja siitä, että kaikkien pitää rakastaa helteitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivotaan nyt että elokuussa on vielä lämpimiä ilmoja. Kesä on kuitenkin suomessa niin pahuksen lyhyt.

Osa suomalaisista on kyllä semmoisia vilukissoja että jopa nuorison edustajilla voi olla pitkähihainen paita, paksut housut, umpinaiset kengät ja huppari päällä sekä tietysti kännykkä kädessä ja tupakka suussa. Minun omat hellevarusteet ovat lähinnä hihaton valkoinen t-paita, farkkushortsit ja sandaalit sekä vyölaukku lompakko varten. Minulle shortsikeliksi riittää kyllä +22 astetta ja pilvipouta, sillä olen suhteellisen lämminverinen ja etenkin liikkuessa pysyy helposti lämpimänä.

Vierailija
24/65 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on vasta heinäkuun puoliväli ja koko elokuu on vielä jäljellä, joten kyllä niitä helteitä vielä tulee tänäkin kesänä. Nähtävästi keskiviikkona pitäisi tulla kunnolla vettä.

Ei elokuussa aina oo helteitä.

Ei helteet ole riippuvaisia koulujen alkamisesta ja kesälomien loppumisesta. Elokuu on keskimäärin vuoden toiseksi lämpimin kuukausi heinäkuun jälkeen, ja tänä vuonna jo kesäkuussa oli todella lämmintä. Vuosina 2005, 2011 ja 2018 hellelukemia mitattiin vielä elokuun lopussa muutaman päivän ajan. Ennen kuin Suomeen tulivat vapaat lauantait 1970-luvun alussa koulujen kesälomat kestivät kesäkuun alusta elokuun loppuun. Sitten kun koulujen syyslomat tulivat, niin elokuusta leikattiin vielä yksi kesälomaviikko pois. Minun kouluaikaan kesälomat päättyivät hiukan elokuun puolenvälin jälkeen, joskus 17. tai 18. päivän tienoilla eikä meillä ollut mitään erillistä syyslomaa.

Tosin en itse kaipaa suuremmin helteitä vaikka kävinkin tänään klo 14 tienoilla uimassa paikallisessa joessa. Olin siellä noin 20 minuuttia, jotta kehon sai kunnolla viilenemään. Onneksi tuo lähin epävirallinen uimaranta on noin 5 minuutin kävelymatkan päässä omalta asunnolta ja onhan se vaihtelua ympärivuotiseen suihkussa käymiseen verrattuna.

Oliko mielestäsi parempi tuo järjestelmä, että kesäloma 3kk? Vähän itseä harmitti koulussa ollessani, kun äitini kertoi hänellä olleen niin pitkä loma. Toisaalta ei olisi ollut kiva joutua menemään joka toinen lauantai kouluun.

Erityisesti muuten inhosin sitä, kun päättivät vielä ala-astetta käydessäni, että kesäloma voisi alkaa jatkossa pahimmillaan 5. päivä kesäkuuta, kun ennen pääsi loman viettoon aina toukokuun lopussa. Ajattelin silloin, että pitäisi laissa kieltää tuollainen. Sanakin sen sanoo "kesäkuu" eli ei silloin enää kuuluisi koulussa joutua olemaan yhtäkään päivää :/

Vierailija
25/65 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missähän se yksi papparainen on, joka täällä sönkötti ulkomaan matkoistaan ja siitä, että kaikkien pitää rakastaa helteitä?

En ole papparainen mutta matkusteltu on ja helle on upea juttu.

Kelpaanko minä?

Vierailija
26/65 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on vasta heinäkuun puoliväli ja koko elokuu on vielä jäljellä, joten kyllä niitä helteitä vielä tulee tänäkin kesänä. Nähtävästi keskiviikkona pitäisi tulla kunnolla vettä.

Ei elokuussa aina oo helteitä.

Ei helteet ole riippuvaisia koulujen alkamisesta ja kesälomien loppumisesta. Elokuu on keskimäärin vuoden toiseksi lämpimin kuukausi heinäkuun jälkeen, ja tänä vuonna jo kesäkuussa oli todella lämmintä. Vuosina 2005, 2011 ja 2018 hellelukemia mitattiin vielä elokuun lopussa muutaman päivän ajan. Ennen kuin Suomeen tulivat vapaat lauantait 1970-luvun alussa koulujen kesälomat kestivät kesäkuun alusta elokuun loppuun. Sitten kun koulujen syyslomat tulivat, niin elokuusta leikattiin vielä yksi kesälomaviikko pois. Minun kouluaikaan kesälomat päättyivät hiukan elokuun puolenvälin jälkeen, joskus 17. tai 18. päivän tienoilla eikä meillä ollut mitään erillistä syyslomaa.

Tosin en itse kaipaa suuremmin helteitä vaikka kävinkin tänään klo 14 tienoilla uimassa paikallisessa joessa. Olin siellä noin 20 minuuttia, jotta kehon sai kunnolla viilenemään. Onneksi tuo lähin epävirallinen uimaranta on noin 5 minuutin kävelymatkan päässä omalta asunnolta ja onhan se vaihtelua ympärivuotiseen suihkussa käymiseen verrattuna.

Oliko mielestäsi parempi tuo järjestelmä, että kesäloma 3kk? Vähän itseä harmitti koulussa ollessani, kun äitini kertoi hänellä olleen niin pitkä loma. Toisaalta ei olisi ollut kiva joutua menemään joka toinen lauantai kouluun.

Erityisesti muuten inhosin sitä, kun päättivät vielä ala-astetta käydessäni, että kesäloma voisi alkaa jatkossa pahimmillaan 5. päivä kesäkuuta, kun ennen pääsi loman viettoon aina toukokuun lopussa. Ajattelin silloin, että pitäisi laissa kieltää tuollainen. Sanakin sen sanoo "kesäkuu" eli ei silloin enää kuuluisi koulussa joutua olemaan yhtäkään päivää :/

Itse totuin niihin 2,5 kuukauden kesälomiin kouluaikana eli kesäkuun alusta elokuun puoleenväliin. Kun molemmat vanhempani sattuivat olemaan opettajia, niin vietin pentuna pitkiä aikoja meidän kesämökillä. Sen takia olen aina tykännyt uida enemmin luonnonvesissä, järvissä ja joessa kuin uimahallissa.

Vierailija
27/65 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelpaanko minä?

No yllätys ei tietenkää ollut, että kuumallaki ilmalla täällä päivystät :D

Vierailija
28/65 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen matkustellut myös paljon! Siriuksessa kävin ja kertoilen siitä, heikkoa itsetuntoa paikatakseni! T: palstan papparainen

Vierailija
29/65 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelpaanko minä?

No yllätys ei tietenkää ollut, että kuumallaki ilmalla täällä päivystät :D

Täh?

Koko päivä vietetty ulkona. Joskus tekee mieli sisällekin.

Vierailija
30/65 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka papparainen?

Vierailija
31/65 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen matkustellut myös paljon! Siriuksessa kävin ja kertoilen siitä, heikkoa itsetuntoa paikatakseni! T: palstan papparainen

Jos jatketaan huomenna kun olet selvinnyt!

Vierailija
32/65 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta sais olla vaikka joka päivä +35 mikäli täällä olisi kokoajan tuulista meri-ilmastoa ja yöllä sataisi rankasti vettä.

Vierailija
33/65 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa on. Sääkarttojen perusteella elokuussa tulee vielä 2 viikon +30 helteet. Ihanaa lämpöä! <3

Vierailija
34/65 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lämmintä papparaisilla! :D

Vierailija
35/65 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka papparainen?

No tämä kaveri, joka heti ilmoittautuu täällä ku helteistä ja matkoista puhutaan! Hauska tyyppi, aina antaa hyvät naurut!

Vierailija
36/65 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuussa tulee maapallolle meteoriitti! Ihanan kuumaa! T:helletietäjä

Vierailija
37/65 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka papparainen?

No tämä kaveri, joka heti ilmoittautuu täällä ku helteistä ja matkoista puhutaan! Hauska tyyppi, aina antaa hyvät naurut!

Siis, itse olet matkaillut paljon enemmän tai työskennellyt vuosikymmenen ulkomailla tms?

Vierailija
38/65 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka papparainen?

Siis, itse olet matkaillut paljon enemmän tai työskennellyt vuosikymmenen ulkomailla tms?

Siis, olen käynyt Sortavalassa hakemassa näön vievää viinaa ja pensaa, sitten kävin kerran tallinnassa ja sitten tuk holmassa. Sen takia kerron aina, kuinka tein töitä sorta valassa!

Huoh...

Vierailija
39/65 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka papparainen?

Siis, olen käynyt Sortavalassa hakemassa näön vievää viinaa ja pensaa, sitten kävin kerran tallinnassa ja sitten tuk holmassa. Sen takia kerron aina, kuinka tein töitä sorta valassa!

Huoh...

Ihanko oikeesti sä luulet, että vauvapalstalla jotain kiinnostaa sun tai mun työnteot ulkomailla? Huutonaurua! :D

Vierailija
40/65 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menipä ketju omituiseksi.