Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko hyvätuloiset todella tuollaisia?

Vierailija
04.06.2013 |

Mitä täällä saa lukea, niin ns. parempi väki haukkuu muita surutta. Vuokra-asujat ovat "paskasakkia" omistusasujien mielestä, puhumattakaan "neekereistä" ja "narkkareista" (joiksi epäilemättä luokitellaan paljon muitakin kuin oikeita narkkareita). Eivätkö muut ole ihmisiä kuin hienolla omakotitaloalueella kaukana kaikesta asuvat, valkoihoiset hyvätuloiset?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota ihan kirjaimellisesti kaikkea mitä täältä luet. Itse en ole elävässä elämässä koskaan kohdannut minkäänlaisia ennakkoluuloja vaikka asunkin kaupungin vuokratalossa. Toki se on Espoossa hieman eri juttu kuin vaikkapa Kokemäellä, jossa vain köyhimmät asuvat vuokralla. Niin ja olen ihan hyvätuloinen.

Vierailija
2/14 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra-asuminen ei tee kenestäkään sen huonopaa kuin muista. Jos osaa käyttäytyä ja olla ihmisiksi, kenelläkään ei ole mitään saumaa paheksua.

"Neekereistä" puhuminen on äärimmäisen rahvaanomaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat eivät ole todellisuudessa niin kärjistettyjä ja mustavalkoisia kuin täälä AV.lla.

Mutta tosiasia on se, että korkeasti koulutetut ja varakkaat &menestyneet ovat usein ylpeitä. Sekä positiivisesti että negatiivisesti. Omassa tuttavapiirissäni on huippulääkäriä, tutkijaa, juristia, hammaslääkäriä, pankinjohtajaa yms. ja katsovat vähän nenänvarttapitkin vuokralla asujia, kouluttamattomia, työttömiä yms. Arvostavat koulutusta ja ahkeruutta todella paljon (mikä sinänsä hyvä) joten halveksivat laiskoja ja tyhmiä, köyhiä jotka nostavat sossusta tukia.

Moni näistä "menestyjä" tuttavistani ovat tavanneet jo nuorena (opiskeluaikana) tulevan aviokumppaninsa, ja ovat pystyneet tekemään elämässään ns. järkivalintoja. Opiskelivat ensin pitkään, sitten ekaan vakkarityöhön, ja omistusasuntoon ja sitten tehtiin putkeen ne kaksi-kolme lasta, ja sen jälkeen alkoi uran luominen kun palattiin takaisin perhevapailta töihin. Ovat kerryttäneet nyt omaisuuttaan mm.  kallilla asunnolla, mökeillä tai purjeveneillä, osakkeilla ja muilla sijoituksilla. Saavat hulppeaa palkkaa ja mm. bonuksia työnantajaltaan muhevasti.

Itse asun vuokralla ja olen itse kokenut pientä halveksuntaa tästä asiasta näiden menestyjien taholta (sukulaisiani). Lisäksi olen matalasti koulutettu verrattuna heihin, joten pitävät minua laiskana ja tyhmänä. Ja tietyllä tavalla ovat oikeassa, koska en ikinä pärjäisi esim. juristina tai edes pääsisi lukemaan sitä minnekään yliopistoon. Kaikilla kun ei vain ole sitä lukupäätä tai kielipäätä...

Varmasti on menestyjiä ja rikkaita, jotka eivät halveksu vähemmän koulutettuja, mutta oma kokemukseni niistä korkeasti koulutetuista, hyvällä alueella (kalliilla ja halutulla) asuvilla on vain se, että pitävät köyhyttä ja kouluttamattomuutta AINA ihmisen omana valintana, eivätkä näe, että kaikkia ei ole siunattu hyvällä lukupäällä, älykkyydellä, muistilla jne. Kaikki eivät esim. pärjää koulussa, vaikka heille se olikin helppoa.

Vierailija
4/14 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat eivät ole todellisuudessa niin kärjistettyjä ja mustavalkoisia kuin täälä AV.lla.

Mutta tosiasia on se, että korkeasti koulutetut ja varakkaat &menestyneet ovat usein ylpeitä. Sekä positiivisesti että negatiivisesti. Omassa tuttavapiirissäni on huippulääkäriä, tutkijaa, juristia, hammaslääkäriä, pankinjohtajaa yms. ja katsovat vähän nenänvarttapitkin vuokralla asujia, kouluttamattomia, työttömiä yms. Arvostavat koulutusta ja ahkeruutta todella paljon (mikä sinänsä hyvä) joten halveksivat laiskoja ja tyhmiä, köyhiä jotka nostavat sossusta tukia.

Moni näistä "menestyjä" tuttavistani ovat tavanneet jo nuorena (opiskeluaikana) tulevan aviokumppaninsa, ja ovat pystyneet tekemään elämässään ns. järkivalintoja. Opiskelivat ensin pitkään, sitten ekaan vakkarityöhön, ja omistusasuntoon ja sitten tehtiin putkeen ne kaksi-kolme lasta, ja sen jälkeen alkoi uran luominen kun palattiin takaisin perhevapailta töihin. Ovat kerryttäneet nyt omaisuuttaan mm.  kallilla asunnolla, mökeillä tai purjeveneillä, osakkeilla ja muilla sijoituksilla. Saavat hulppeaa palkkaa ja mm. bonuksia työnantajaltaan muhevasti.

Itse asun vuokralla ja olen itse kokenut pientä halveksuntaa tästä asiasta näiden menestyjien taholta (sukulaisiani). Lisäksi olen matalasti koulutettu verrattuna heihin, joten pitävät minua laiskana ja tyhmänä. Ja tietyllä tavalla ovat oikeassa, koska en ikinä pärjäisi esim. juristina tai edes pääsisi lukemaan sitä minnekään yliopistoon. Kaikilla kun ei vain ole sitä lukupäätä tai kielipäätä...

Varmasti on menestyjiä ja rikkaita, jotka eivät halveksu vähemmän koulutettuja, mutta oma kokemukseni niistä korkeasti koulutetuista, hyvällä alueella (kalliilla ja halutulla) asuvilla on vain se, että pitävät köyhyttä ja kouluttamattomuutta AINA ihmisen omana valintana, eivätkä näe, että kaikkia ei ole siunattu hyvällä lukupäällä, älykkyydellä, muistilla jne. Kaikki eivät esim. pärjää koulussa, vaikka heille se olikin helppoa.

Vierailija
5/14 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät. Mutta he jotka haluaisivat olla, ovat.

Vierailija
6/14 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 16:06"]

[/quote]

Juuri näin.

Vierailija
7/14 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 16:06"]

[/quote]

Se  kyllä tietyllä tavalla selittää asian. On ylennettävä itseään halveksimalla muita, kun ei koe olevansa ja omistavansa tarpeeksi. Itse olen suht hyvätuloinen ja asun lintukodossa, mutta ei minulla ole tarvetta haukkua ja halveksia ketään.

Vierailija
8/14 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vuokrataloyhtiön rappukäytävä on sotkettu ja mahdollisimman hajalla, omistusasunto-osakeyhtiössä pihan on siisti, penkit ja istutukset kunnossa, rappukäytävä ehjä ja kuin toinen eteinen? Jos siis vuokralla asuvat ovat samalaisia kuin omostusasunnossa asuvat.

Vierailija
9/14 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 16:25"]

Miksi vuokrataloyhtiön rappukäytävä on sotkettu ja mahdollisimman hajalla, omistusasunto-osakeyhtiössä pihan on siisti, penkit ja istutukset kunnossa, rappukäytävä ehjä ja kuin toinen eteinen? Jos siis vuokralla asuvat ovat samalaisia kuin omostusasunnossa asuvat.

[/quote]

mm. siksi, että omistusyhtiössä ne asukkaat itse pitävät paikat kunnossa, koska se talo on oma rahallinen sijoitus ja oma asuinympäristö. Vuoktatalon omistaja asuu muualla, joten paikkojen kohentelu ei kiinnosta.

Vierailija
10/14 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

omistusasunnoissa asuu usein naapurikyyliä,jotka savustavat nopeasti metelöivät tai vähänkään enemmän elämää pitävät ihmiset pois.Itse olen entinen narkomaani,jonka lapset on huostaanotettu,työtönkin olen ja asun vuokralla.

Vierailija
11/14 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 16:29"]

[/quote]

mm. siksi, että omistusyhtiössä ne asukkaat itse pitävät paikat kunnossa, koska se talo on oma rahallinen sijoitus ja oma asuinympäristö. Vuoktatalon omistaja asuu muualla, joten paikkojen kohentelu ei kiinnosta.

[/quote]

Ei se vuokratalon omistajasta ole kiinni, vaan asukkaista.  Omistusasunnoissa ei kukaan järkevä riko ja sotke omaa omaisuuttaan.   Vuokra-asunnoissa taas ei ole millään mitään väliä, kun joku toinen kuvitteellisesti maksaa.  Tosin vuokriinhan ne korjaukset laitetaan.  Ja vuokratkin usein maksaa sossu eli loppujen lopuksi veroissaan ne omistusasunnoissa asuvat.  On siinä myös osansa yleisellä sivistystasolla ja elämänhallinnalla.  Näin se vain yleisellä tasolla on,.  Ja tietysti pitää loppuun fiksusti kirjoittaa, että tämä ei tietenkään koske kaikkia vuokralla asuvia.

Vierailija
12/14 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 16:33"]

[/quote]

[/quote]

Ei se vuokratalon omistajasta ole kiinni, vaan asukkaista.  Omistusasunnoissa ei kukaan järkevä riko ja sotke omaa omaisuuttaan.   Vuokra-asunnoissa taas ei ole millään mitään väliä, kun joku toinen kuvitteellisesti maksaa.  Tosin vuokriinhan ne korjaukset laitetaan.  Ja vuokratkin usein maksaa sossu eli loppujen lopuksi veroissaan ne omistusasunnoissa asuvat.  On siinä myös osansa yleisellä sivistystasolla ja elämänhallinnalla.  Näin se vain yleisellä tasolla on,.  Ja tietysti pitää loppuun fiksusti kirjoittaa, että tämä ei tietenkään koske kaikkia vuokralla asuvia.

[/quote]

Asuin joskus itse vuosia isossa vuokrataloyhtiössä, eikä siellä ollut ongelmia. Mutta se oli vakuutusyhtiön omistama, ja vuokralaisten valintaan kiinnitettiin huomiota.

Vierailija
13/14 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Mikä ihmeen kohentelu? Kunnilla on verotuloja miljoonia euroja, mutta eivät laita vuokratalojen rappuja kuntoon - miksi? Koska jos ne korjaa ja kohentaa, on sama paska siellä huomennakin. Ja miksi näin on - koska ne asukkaat ei osaa asua niin kuin ihmiset asuvat!

Vierailija
14/14 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvätuloinen vastaa: eivät ole. Ja ne jotka haukkuvat kärsivät todennäköisesti  alemmuuskompleksista eivätkä välttämättä ole oikeasti hyvätuloisia. Eläkkeellä oleva pankinjohtajaisäni on avioerosta lähtien asunut vuokralla. Hän ei ole "paskasakkia". Tummaihoinen ystäväni on lakimies, ei "neekeri". Opiskeluaikoina prameissa yksityisjuhlissa osa käytti huumeita. Narkkareita löytyy kaikista sosioekonomisista ryhmistä. Kaikki olemme ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi