Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia kaverini ei koskaan päästä kylään?

Vierailija
19.07.2020 |

Minulla on eräs kaveri, joka ei juuri ikinä päästä minua luokseen kylään vaikka olen halunnut jo iät ja ajat käydä hänen luonaan. Hän on nyt muutenkin ollut tosi etäinen ja muutenkin sanonut ei lähes jokaiseen tapaamis ehdotukseeni. Tällainen ei mielestäni kuulu kaveruuteen vaan kaverithan ovat päivittäin tekemissä. Mistä voi olla kyse? Hän on työtön, lapseton ja sinkku joten aikaa hänellä kyllä olisi.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä sinusta.

Vierailija
2/46 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ihmiset rauhaan, hyvänen aika!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että hän on masentut. Voi myös olla, että hän ei siksi ole jaksanut pitää asuntoaan kunnossa. Koita ehdottaa sellaista tapaamista, jossa ei kuluisi rahaa, sullä hänellä saattaa olla myös taloudellisia huolia.

Oletko koittanut kutsua häntä omaan kotiisi kyläilemään?

Vierailija
4/46 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä sinusta.

Miksi hän sitten eivoi sanoa tuota suoraan?

Vierailija
5/46 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä ihmiset rauhaan, hyvänen aika!

Minun käsittääkseni ystävyyteen kuuluu se, että päästetään kylään jos toinen haluaa tulla. Ja muutenkin ollaan yhteyksissä usein.

Vierailija
6/46 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaveri joka kyläilee kyllä meillä mielellään, joskus monena iltana viikosta, mutta heille ei koskaan tule kutsua.

Vierailija
7/46 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä sinusta.

Miksi hän sitten eivoi sanoa tuota suoraan?

Ehkä hän häpeää työttömyyttään. Itse ainakin häpesin, mutta onneksi sain vuoden kuluttua vakinaisen työpaikan.

Vierailija
8/46 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että hän on masentut. Voi myös olla, että hän ei siksi ole jaksanut pitää asuntoaan kunnossa. Koita ehdottaa sellaista tapaamista, jossa ei kuluisi rahaa, sullä hänellä saattaa olla myös taloudellisia huolia.

Ei hän kyllä miltään masentuneelta vaikuta, mitä olen hänen puheitaan tulkinnut

Vierailija
9/46 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkusteletko paljon? Itse en suostu ottamaan kavereita vastaan korona-aikaan, jos eivät ulkomailta tullessaan ole kahta viikkoa karanteenissa. Olen viikoittain tekemisissä riskiryhmäläisten kanssa.

Vierailija
10/46 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi tuttava, joka haluaisi nähdä varmaan pari kertaa viikossa. En minä jaksa nähdä niin usein, stressaa ne jatkuvat kyselyt että koska nähdään. Eikö tuollaisilla ihmisillä ole omaa elämää?

Vierailija
11/46 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kaverien luona pitää kyläillä? Minäkään en halua kotiini vieraita ja tapaan kavereitani yhteisen tekemisen merkeissä.Käydään lenkillä, lounailla ja näin kesällä lähdetään vaikka rannalle ottamaan aurinkoa.Matkustelen myös mielellään ystävieni kanssa.Kotona vietän aikaa perheeni kanssa ja muiden perheenjäsenien kaveritkaan eivät kyläile meillä.Joskus harvoin joku sukulainen käy.Hyvä näin.

Vierailija
12/46 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni toisten luokse ei pidä ängetä. Sitten menet jos hän kutsuu sinut.

Vierailija
13/46 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseton, yksinasuva sinkku. Eli päivät yksin, ehkä ainoa kontakti ruokakaupan kassalla. Silloin sen tajuaa, miten tärkeitä päivittäiset kontaktit työkavereiden kanssa on, vaikka heitä ei rakastaisikaan. Eikä tarvitsekaan, asialliset välit riittää.Ne tulee niin äkkiä pieneksi ne omat ympyrät, kun ei taloudellista syistä voi liikkua ja harrastaa samalla tavalla kun työssäkäyvänä. Kuinka kauan ystäväsi on ollut työtön?

Vierailija
14/46 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päästä koska arvelee sinun olevan utelias nuuskija.

Vierailija
15/46 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä kaverien luona pitää kyläillä? Minäkään en halua kotiini vieraita ja tapaan kavereitani yhteisen tekemisen merkeissä.Käydään lenkillä, lounailla ja näin kesällä lähdetään vaikka rannalle ottamaan aurinkoa.Matkustelen myös mielellään ystävieni kanssa.Kotona vietän aikaa perheeni kanssa ja muiden perheenjäsenien kaveritkaan eivät kyläile meillä.Joskus harvoin joku sukulainen käy.Hyvä näin.

Kummallisia käsityksiä kaveruudesta teillä, jos ei näe kavereita ei kyseessä ole kyllä mikään hyvä kaveruus ainaskaan

Vierailija
16/46 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseton, yksinasuva sinkku. Eli päivät yksin, ehkä ainoa kontakti ruokakaupan kassalla. Silloin sen tajuaa, miten tärkeitä päivittäiset kontaktit työkavereiden kanssa on, vaikka heitä ei rakastaisikaan. Eikä tarvitsekaan, asialliset välit riittää.Ne tulee niin äkkiä pieneksi ne omat ympyrät, kun ei taloudellista syistä voi liikkua ja harrastaa samalla tavalla kun työssäkäyvänä. Kuinka kauan ystäväsi on ollut työtön?

Hän on ollut työttömänä keväästä asti menetettyään työpaikkansa koronan takia.

Mutta eihän sen pitäisi käsittääkseni olla mikään este näkemiselle ja kylään päästämiselle. Sitäpaitsi eihän luukkuminen ja harrastaminen välttämättä edes maksa mitään, kävelylle tai vaikka puistoon meneminen on ihan ilmaista,.

Vierailija
17/46 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni toisten luokse ei pidä ängetä. Sitten menet jos hän kutsuu sinut.

Mitäs vikaa itsensä kylään kutsumisessa muka on? Varsinkin kun en itse voi ottaa omaan kotiini häntä kylään.

Vierailija
18/46 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yksi tuttava, joka haluaisi nähdä varmaan pari kertaa viikossa. En minä jaksa nähdä niin usein, stressaa ne jatkuvat kyselyt että koska nähdään. Eikö tuollaisilla ihmisillä ole omaa elämää?

Tuolla mentaliteetilla sinä tulet kyllä jäämään lopulta aivan yksin. Se onkin sitten mielenterveyden kannalta aika tuhoisaa, saat kusipään maineen mikäli et koskaan halua nähdä kavereitasi ja aina kieltäydyt, kun kaveri hyvää hyvyyttään kysyy että tavattaisiinko

19/46 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat kaverit ja ystävät ovat minun kokemukseni mukaan sellaisia, että heidän kanssaan on aina helppo olla ja keskustella, vaikka näkisi vain harvoin. Esim. parasta ystävääni näen noin kerran vuodessa.

Sellaisen kaverisuhteen, joka pysyy kasassa vain jos tapaa viikoittain, voi antaa suosiolla päättyä.

Ehkä kaverillasi on erittäin ahdas ja/tai sotkuinen koti huonolla ilmanvaihdolla ja äänekkäillä naapureilla, ja häntä vain nolottaa päästää ketään kotiinsa? Minäkään en aina halua kutsua ketään, jos en ole siivonnut pitkään aikaan.

Vierailija
20/46 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hän kyllä miltään masentuneelta vaikuta, mitä olen hänen puheitaan tulkinnut

Jaa a. Sen pystyy hämäämään. Ei se välttämättä näy eikä kuuluu.

Ja kuten kirjoitat on etäinen eikä päästä kotiinsa. Siinä voi olla se reviirin veto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän