Saako hautajaisia varten lääkäriltä jotain rauhoittavaa?
Kommentit (19)
Kuka sen voi tietää. Varaa aika lääkäriin ja selitä hänelle ongelmasi.
Lääkäri sitten katsoo vointisi, jututtaa sinua, ja tekee päätöksen sen pohjalta.
Ei tuohon kysymykseen voi antaa täältä vastausta, koska kaikki ihmiset ovat erilaisia.
Saa, mutta usko tai älä, surua ne ei poista. Sen sijaa, että hautajaiset olisi eräänlainen loppu ja alku samaan aikaan, niin sinä et tunne oikein mitään ja suru iskee seuraavalla viikolla entistä pahemmin.
No eivät saa läheskään kaikki. Tämä kommenttina nrolle 1.
Riippuu todella monesta tekijästä. Rauhoittavia ei kirjoitetta enää edes todelliseen tarpeenseenkaan.
Miksi tunteet pitää torpata lääkkeillä?
No joku lusmuilija voi saada työtervydestäkin mitä tahansa, jos osaa tarpeeksi teeskennellä ja syöttää valheita lääkärille.
Erikoisesti he saavat sairaslomaa joka vuosi just joulun alla.
Eikös tämä ketju ollut täällä jo viikko tai pari sitten?
Kai niitä saa, mutta en suosittele. Parempi vaihtoehto on antaa tunteiden tulla vapaasti.
Toki saa, jos olet sen tarpeessa. Riippuu tietysti myös lääkäristä, mikä on hänen politiikkansa bentsojen kanssa. Voin myös sanoa, että tällainen ns akuutti stressi on yleisimpiä tekosyitä, joilla lääkäriltä ruinataan pameja. Varaudu siis jotenkin osoittamaan tuon tarpeen.
Todennäköisesti saat reseptin Opamoxia,
pienimmän pakkauksen (30 tabl.) ja uusimiskiellon kyseiseen reseptiin.
Bentsoille on aikansa ja paikkansa kyllä, mutta niihin ei kannata liiaksi turvautua, koska riippuvuus ja tapa tulee hyvin nopeasti tutuksi.
Mitä tarkoitat romahtamisella? Jos jossain maailmassa on paikka, jossa romahtaminen on jopa asiaankuuluvaa, se on hautajaiset. Saa itkeä, valittaa, surra. Saa ns. menettää hallinnan, olla lohduton.
Aina se hautajais päivä ei ole surussa pahin, vaan se hetki ja ne hetket ja päivät, kun saa tiedon läheisen kuolemasta.
Hautajaisissa on ympärillä muitakin ihmisiä, ja se seremonia itsessään, mutta varsinaisessa surussa on kaikkein yksin.
Silloin pieni annos uni- tai rauhoittavaa lääkettä saattaa olla tarpeen ja helpottaa jaksamisessa.
30 kpl rauhoittavaa lääkettä on todella paljon. Siis todella.
Itse sain 10 kpl miedointa rauhoittavaa kun menin järkyttyneenä lääkäriin lähiomaisen äkillisen poismenon takia.
Niiden avulla järjestin hautajaiset ja selvisin hautajaispäivästä ja sain unen sekä hautajaisia edeltävänä päivänä että hautajaisten jälkeisenä päivänä.
Riittivät hyvin.
Kun anoppi kuoli, sain sairaslomaa ja rauhoittavia. Hän oli mulle rakkaampi kuin äiti.
Äidin kuoltua pärjäsin hyvin, järjestin hautajaiset tyylikkäästi.
Nirsot sisareni kiittivät.
Ota kulaus, tai pari, konjakkia tms.
Itselläni oli 1dl miniplo nestemäistä kultaa olkalaukussa äitini (oli 47v kuollessaan) hautajaispäivänä, en sitten sitä kulauttanutkaan kuin hörpyn verran.
Mutta koin, että jotain pitää olla, jotta klaaraan sen päivän 4v ja 2,5v lasteni hoidon lomassa.
Voimia ap!
Ei tarvi klaarata vain se päivä, vaan koko loppuelämä.
Vierailija kirjoitti:
No joku lusmuilija voi saada työtervydestäkin mitä tahansa, jos osaa tarpeeksi teeskennellä ja syöttää valheita lääkärille.
Erikoisesti he saavat sairaslomaa joka vuosi just joulun alla.
No ap ei halunnut sairauslomaa, vaan vain lääkkeen, jolla selviää hautajaistilaisuudesta romahtamatta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat romahtamisella? Jos jossain maailmassa on paikka, jossa romahtaminen on jopa asiaankuuluvaa, se on hautajaiset. Saa itkeä, valittaa, surra. Saa ns. menettää hallinnan, olla lohduton.
Kyllä. Ja totean myös, että ap saattaa yllättyä, ja jaksaakin hautajaiset aivan "hyvin", romahtamatta. Ja se suuri romahdus voi tulla jo ennen hautajaisia tai vasta niiden jälkeen. Minulla äitini kuoleman jälkeen romahdus tuli sen päivän iltana, jolloin olin laskenut hänen uurnansa hautaan. Olimme hyvin läheisiä, ja olin kestänyt siihen asti, ilman mitään lääkkeitä. Mutta sitten kun kaikki oli ohi, minä romahdin.
Ihan lähiomaisen hautajaisiin voi saada, kaukaisemman luultavasti ei. Jos olisin itse voinut valita kummisedän hautajaiset rauhoittavalla tai ilman, olisin valinnut rauhoittavan.
Saa, en tosin tiedä saako perus-tk lekurille ajan reseptiä varten, mutta työterveys ja yksityinen on sitä varten