Treffeillä menee hyvin, nauratte, halaatte ja nautitte toistenne seurasta, mutta sitten mies kertoo
että ei ole koskaan ollut parisuhteessa tai harrastanut seksiä.
Loppuvatko treffit? Tapaatko uudestaan? Näetkö miehen eri valossa?
Kommentit (70)
Olisin utelias miksi ei ole ollut parisuhteessa. Jos syy vaikka että vihaa naisia niin olisin kyllä tosi varovainen.
Mutta jos vaan ollut ujo/ei ole osunut oikeaa kohdalle olisin todella kiinnostunut. Vielä kiinnostuneempi kuin ennen tuota tietoa.
Ensirakkauteni oli 24 v mies ja hänelläkään ei ollut kokemuksia ennestään. Meidän suhde taisi lopulta kaatua siihen nyt kun mietin. Eli minä rakastuin ja olisin ollut valmis menemään kihloihin ym. Mutta tuo mies halusi etsiä jotain muuta, vasta jälkikäteen tajusin että ilmeisesti ei ollut niin rakastunut minuun mutta ”tyytyi” ja kun itsetunto parani niin halusi lähteä etsimään parempaa naista. No oltiin monta vuotta on/off suhteessa. Sitten ei nähty pariin vuoteen kunnes tyyppi otti yhteyttä ja kosi (ei tullut parempaa naista joka olisi hakenut kotoa tämän ujon miehen). Tajusin jo tilanteen enkä enää sekaantunut tyyppiin.
No löysin sitten miehen jolla oli takana pari lyhyttä suhdetta. Molemmille oli selvää että tässä se nyt on. Nyt ollaan oltu yhdessä jo yli 20 vuotta.
Miksi mies menisi tuollaisen kertomaan? me olemme treffeillä, eikä mies tunne treffailukulttuurin perusjuttuja?
Samaa ihmettelen minäkin, että mitä mies hakee asian kertomisella? Joten jos ikäiseni, 45-50 vuotias, mies asian kertoisi minulle kolmen teinin äidille, niin olisin hyvin hyvin yllättynyt. En tiedä mitä sanoisin tai tekisin, mutta varmasti miettisin todella onko hän oilea mies minulle. Tuskin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi hän sen kertoisi? En kysy tuollaisista asioista.
Treffeillä yleensä keskustellaan edellisistä suhteista ja suhdehistoriasta.
Vierailija kirjoitti:
Olisin utelias miksi ei ole ollut parisuhteessa. Jos syy vaikka että vihaa naisia niin olisin kyllä tosi varovainen.
Mutta jos vaan ollut ujo/ei ole osunut oikeaa kohdalle olisin todella kiinnostunut. Vielä kiinnostuneempi kuin ennen tuota tietoa.
Ensirakkauteni oli 24 v mies ja hänelläkään ei ollut kokemuksia ennestään. Meidän suhde taisi lopulta kaatua siihen nyt kun mietin. Eli minä rakastuin ja olisin ollut valmis menemään kihloihin ym. Mutta tuo mies halusi etsiä jotain muuta, vasta jälkikäteen tajusin että ilmeisesti ei ollut niin rakastunut minuun mutta ”tyytyi” ja kun itsetunto parani niin halusi lähteä etsimään parempaa naista. No oltiin monta vuotta on/off suhteessa. Sitten ei nähty pariin vuoteen kunnes tyyppi otti yhteyttä ja kosi (ei tullut parempaa naista joka olisi hakenut kotoa tämän ujon miehen). Tajusin jo tilanteen enkä enää sekaantunut tyyppiin.
No löysin sitten miehen jolla oli takana pari lyhyttä suhdetta. Molemmille oli selvää että tässä se nyt on. Nyt ollaan oltu yhdessä jo yli 20 vuotta.
Luultavasti tämäkin on riippuvainen miehen iästä. 24 ei ole mikään ikä kokemattomuudelle. 34 on jo eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä yleensä keskustella.
Ajankohta olisi totaalisen väärä.
Kyllä näkisin jonkun verran eri valossa, tietenkin.
Minulla on yksi tuttu, joka rakastui nelikymppiseen täysin kokemattomaan mieheen. Ei ole ollut este eikä hidaste millekään. Vuodessa naimisiin, sen jälkeen pari lasta, omakotitalo ja koira. Onnellisia ovat!
Vierailija kirjoitti:
Minulta on usein kysytty parisuhteista ja suhdehistoriasta. Tähän asti olen valehdellut, että niitä on ollut.
ap
Minä huokaisisin helpotuksesta.
Ja sanoisin ”samoin”.
Ja tietty toivoisin ettei mies sitten tätä säikähtäisi ja juoksisi karkuun 😀.
Jos mies alkaisi ensimmäisillä treffeillä avautumaan edellisistä suhteistaan tai niiden puutteesta, tai, mikä pahinta: seksielämästään, niin kyllä siinä kiinnostus varmasti vähenisi.
Nuo jutut sitten kun on vähän enemmän tutustuttu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies menisi tuollaisen kertomaan? me olemme treffeillä, eikä mies tunne treffailukulttuurin perusjuttuja?
Tajuan perusjutut ja sosiaalisen kanssakäymisen perusteet. En ikinä kertoisi tuossa tilanteessa. Ketju on lähinnä hypoteettisen tilanteen arvioimista varten. Minulta on kysytty usein asiasta treffeillä. Olen kierrellyt asiaa tai kertonut valkoisen valheen. Koskaan ei ole juttu edennyt niin pitkälle, että olisi oikeampi tilanne kertoa. Enkä edes tiedä onko oikeaa tilannetta olemassa.
ap
Mikä saisi hänet yhtäkkiä tuollaista kertomaan? Olisiko siis kysessä ensitreffit?
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen minäkin, että mitä mies hakee asian kertomisella? Joten jos ikäiseni, 45-50 vuotias, mies asian kertoisi minulle kolmen teinin äidille, niin olisin hyvin hyvin yllättynyt. En tiedä mitä sanoisin tai tekisin, mutta varmasti miettisin todella onko hän oilea mies minulle. Tuskin.
Miettisit onko hän oikea, koska hän kertoi vai koska on kokematon?
ap
Sen ymmärtää ettei oikeaa vain ole osunut kohdalle. Itse asiassa tiedän useamman tapauksen ja ihan täyspäisiä, mukavia ihmisiä ovat. Joku vain putoaa kelkasta parisuhdemarkkinoilla, myös ilman omaa halua. Kun parisuhdetta ei kohdalle osu niin elämä täytyy työllä, harrastuksilla, matkustamisella tms. kunnes äkkiä onkin jo kulunut aikaa 20 vuotta tai enemmän. Minusta on tavallaan kunnioitettavaa jos ihminen uskaltaa elää omanlaistaan elämää ilman paineita tyytyä johonkin mikä ei tunnu omalta vain koska muut sitä odottavat.
Surullista että siinä vaiheessa ihan tavallisesta henkilöstä onkin tullut jonkinlainen kummajainen, friikki. Jotain vikaa oltava... Vaan kun ei ole, paitsi ettei ketään ole tielle osunut. Vähemmällä taitaa päästä kun ei kerro kokemattomuudestaan ja suhteiden puuttumista voi selittää työorientoitumisella ja sitä myötä olosuhteilla. Aina voi keksiä jonkun tapailusuhteen nuoruudessa, suhde kuihtui aikanaan ettekä pitäneet yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta on usein kysytty parisuhteista ja suhdehistoriasta. Tähän asti olen valehdellut, että niitä on ollut.
ap
Terapia ei ole sama asia kuin treffit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tosiaan keskustella.
Harva asia on pahempi turn-offi kuin että nainen alkaa jauhamaan existään. Minua ei kiinnosta, en halua tietää, enkä kertoa omistani.
Koska niillä ei ole mitään merkitystä tässä suhteessa.
M40
Vierailija kirjoitti:
Jos mies alkaisi ensimmäisillä treffeillä avautumaan edellisistä suhteistaan tai niiden puutteesta, tai, mikä pahinta: seksielämästään, niin kyllä siinä kiinnostus varmasti vähenisi.
Nuo jutut sitten kun on vähän enemmän tutustuttu.
Aloituksessa ei kerrottu monennetko treffit on kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Melkoinen etikettivirhe! Ei todellakaan kuulu ekoille treffeille ja esim seikkaperäiset eksätarinat on vielä monilla seuraavillakin turn-off.
Mutta itse kysymykseen. Jos olisin päässyt jatkoon viime deittini kanssa ja olisi selvinnyt jotakin tuollaista, ei olisi missään nimessä haitannut. Ei tuollainen määrittele ihmistä mitenkään. Sama tyyppi se olis silti ollut ja olisin edelleen ollut siitä tosi innoissani.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai keskustellaan? Ei kuulosta hauskoilta treffeiltä.