Onhan tämä aika pervoa, että OSTAJAN pitää nuolla MYYJÄÄ, että myyjä suostuu myymään...
Eli vuokra-asuntomarkkinat eivät taida oikein toimia, kun vuokralaiseksi haluavan pitää nuoleskella vuokranantajaa. Yleensähän tapana on, että myyjä tekee kaikkensa, jotta ostaja ostaisi, eikä toisinpäin...
"vuokralaiset eivät ole oikein miettineet, mitä itsestään kertoisivat. Kun pyydetään kertomaan jotain itsestään, mennään suomalaisittain lukkoon.
– Olen kuullut jopa kokemuksesta, jossa 15 henkilöä on käynyt katsomassa asuntoa, eikä heistä kukaan ole osannut kertoa itsestään mitään.
Viita suositteleekin miettimään jo etukäteen, mitä itsestään haluaa kertoa.
– Itse kertoisin mitä opiskelen, kuinka pitkäksi aikaa asuntoa etsin ja millaiset suunnitelmani ovat esimerkiksi seuraavaksi neljäksi vuodeksi."
Kommentit (44)
Okei, jotta pääsee vuokralaiseksi niin pitää olla naminami ekstrovertti jolla on vilkas sosiaalinen elämä ja laaja ystäväpiiri. Tämä selevä.
Kysynnän ja tarjonnan laki määrää nuoleskelijan.
Ei ole vaikeaa kertoa nimeään, miksi asuntoa tarvitsee ja miten pitkän ajan olisi aikomus vuokralla asua sekä työ-tai opiskelutilanteensa.
Oon nähny niitä videoita netissä missä ostaja nuolee myyjää tai välittäjää. Ja kaikenlaista muutakin. Mutta ei ole tosielämässä tullut vastaan sellaisia tilanteita.
No en ole yllättynyt että jotkut tytöt todella nuolee miesvuokranantajan tattia että pääsevät asujaksi.
Vuokranantajalle ei kyllä kuulu tippaakaan, mitkä suunnitelmani ovat seuraavaksi neljäksi vuodeksi. Kun irtisanomisaika tulee joka tapauksessa laista, niin tuollaisilla vakuutteluilla/valehteluilla siitä, kuinka pitkään aikoo siinä asua, ei ole mitään merkitystä.
Kannattaa sanoa kuuluvansa kaikkiin mahdollisiin vähemmistöihin ja jos ei saa asuntoa, tulee haastamaan oikeuteen syrjinnästä.
Ettekö te pällit tajua, että jos samasta asunnosta on useampi kiinnostunut, niin vuokranantaja haluaa tietenkin valita sen siisteimmän, hyväkäytöksisimmän ja luotettavimman. Eikä sekään ole haitaksi, jos haluaa pitkän ajan asua samassa paikassa.
Eipä ole tuota ongelmaa kun asun pienellä paikkakunnalla. Aina on löytynyt asunto helposti ilman itsensä myymistä
Vierailija kirjoitti:
Okei, jotta pääsee vuokralaiseksi niin pitää olla naminami ekstrovertti jolla on vilkas sosiaalinen elämä ja laaja ystäväpiiri. Tämä selevä.
Kukaan muu kuin naminami ekstrovertti ei osaa kertoa itsestään ja elämäntilanteestaan asuntoa vuokratessa? Kaikki muut, paitsi naminami ekstrovertit ovat siis työttömiä ja kodittomia, sillä en usko että työpaikan saaminenkaan onnistuu, jos ei osaa kertoa itsestään. Silloin ei luonnollisesti ole varaa myöskään omistusasuntoon.
Moni ostaja maksaa pelkästään siitä, että saa nuolla myyjää. Tapauskohtaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan muu kuin naminami ekstrovertti ei osaa kertoa itsestään ja elämäntilanteestaan asuntoa vuokratessa? Kaikki muut, paitsi naminami ekstrovertit ovat siis työttömiä ja kodittomia, sillä en usko että työpaikan saaminenkaan onnistuu, jos ei osaa kertoa itsestään. Silloin ei luonnollisesti ole varaa myöskään omistusasuntoon.
Kyllä mä ainakin saan suuni auki tarvittaessa vaikken ole mikään sosiaalinen ihminen.
Tervetuloa asumaan muuttotappiokuntaan. Ei tarvi nuolla, eikä mielistellä. Satoja vuokra-asuntoja vapaana koko ajan. Sen kun ottaa sen mikä on passeli. t. Porista
Vierailija kirjoitti:
Vuokranantajalle ei kyllä kuulu tippaakaan, mitkä suunnitelmani ovat seuraavaksi neljäksi vuodeksi. Kun irtisanomisaika tulee joka tapauksessa laista, niin tuollaisilla vakuutteluilla/valehteluilla siitä, kuinka pitkään aikoo siinä asua, ei ole mitään merkitystä.
Olen tässä, en kerro kuka olen, en kerro miksi asuntoa tarvitsisin, mutta kai silti vuokraat minulle. Ota mukaan myös kassillinen cannabis-kasvin taimia ja vaadi että sähkö- ja vesi sisältyvät vuokraan.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Jos toinen kysyy jotain asiatonta,niin tuossa tilanteessa kannattaa ja on ok valehdella, koska ei kannata heittättyä hiljaiseksi tai kieltäytyä vastaamasta. Vuokranantajienkin pitäisi vähän miettiä joskus soveliaisuuden rajoja.
Koskee vain pk-seutua. Ja suurin osa hakijoista on joka tapauksessa asumistuen vakioasiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vuokranantajienkin pitäisi vähän miettiä joskus soveliaisuuden rajoja.
Mitä epäsoveliasta sinulta on vähän joskus kysytty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tässä, en kerro kuka olen, en kerro miksi asuntoa tarvitsisin, mutta kai silti vuokraat minulle. Ota mukaan myös kassillinen cannabis-kasvin taimia ja vaadi että sähkö- ja vesi sisältyvät vuokraan.
Miksi asuntoa tarvitsisin? No mihinköhän asuntoa yleensä tarvitaan, öö?
Ei vuokra-antajalle kuulu mikään muu kuin se, että on maksuvalmiutta, eli tulojen/luottotietojen tarkastus ok. Kaikki muu on asiatonta.
Näinhän se pitääkin olla👍