Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääsykokeissa käyty enkä varmana pääse :D Mut nyt alkoi kesäloma!

Vierailija
03.06.2013 |

Kävin terveydenhoitsuoppilaitoksen pääsykokeissa ja tuskinpa onnistaa! Ensinnäkin psykologin haastattelu meni niin puihin ja ei olisi varmaan pitänyt kertoa että mulla oli nuorempana paniikkihäiriö,pitkä miinus tuli varmaan siitäkin papereihin vai mitä luulette?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, miten sun pääsykokeet meni, mutta sen osaan sanoa, ja haluan sanoa, että KENENKÄÄN EI PIDÄ MASENTUA PÄÄSYKOKEEN TULOKSISTA. Mä olen juuri ollut valvomassa ja kohta alan lukea vastauksia - hakijoita on ollut yli 800 ja sisäänotetaan 36 opiskelijaa. Ymmärrätte, että tässä on jo kyse kohtuullisessa määrin arpajaisista, siitä, kenellä sattuu olemaan hyvä päivä, kenen vastaustyyli sattuu lukijaa miellyttämään jne. Joukosta löytyy aina noin 200 todella hyvää hakijaa, jotka kaikki ansaitsisivat päästä opiskelemaan ja joista kaikista voisimme opettajina tehdä hyviä opiskelijoita, jos vain aikaa ja resursseja olisi. Mutta koska ei ole, voimme ottaa sisään vain ne 36 ja se tarkoittaa että joka vuosi vähintään 164 hyvää hakijaa jää pääsemättä. Minä en voi kuin toivoa, että yksikään heistä ei masennu, eikä menetä otettaan elämään.

Muistakaa, että jos teillä on unelma, voitte opiskella vaikka avoimessa yliopistossa tai kansanopistossa toteuttaaksenne sen, vaikka näissä arpajaisissa ei onnistaisikaan.

Vierailija
2/3 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ensiviikolla menossa pääsykokeisiin. Ensimmäistä kertaa elämässä todella sinneminne haluan (yksi tutkinto taskussa). Hakijoita monta sataa, sisälle otetaan parikymmentä. Nyt näyttää huonolta, tekis mieli jo luovuttaa ja olla menemättä. Pessimiti ei pety ja realistista sisäänpääsy ei ole. Tsemppiä sinulle ap, ehkä kuitenkin...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on huomenna pääsykokeet ja jännittää niin pirusti. Koitan ajatella positiivisesti, ettei maailma kaadu vaikken pääsisikään mutta kyllä ajatus silti itkettää jo valmiiksi. Tuntuu vaan, että olisi kamala kiire ja halu päästä opiskelemaan sitä mitä haluaa, eikä tuhlata enää aikaa. Enkä tiedä miten talous kestää, jos ensi vuonnakin jää kesätyöt huonoiksi pääsykokeiden takia.

Mutta ap, älä luovuta. Siskolleni sanottiin viime vuonna, että hän on alalle kelpaamaton ja seuraavana vuonna häntä pidettiin erinomaisena alalle. Itse toivoisin, että noita haastatteluita olisi enemmänkin. Tulisi monella alalla tarpeeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi