Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi jotkut eivät pidä talvesta???

Vierailija
03.06.2013 |

en voi ymmärtää! Suomen talvi on niin kaunis ja on ihanaa tunnelmoida kun on pimeää, eikä valo häiritse. Ilma on raikas ja ulkoillakin voi, toisin kuin kesällä. tulisipa jo talvi!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska silloin on KYLMÄÄ. Lunta ja loskaa hyhhyhyhyhyhyhhh. Pimeys ei mua haittaa, oikein odotan jo loppukesän lämpöisiä pimeitä öitä. Kylmää en voi sietää.

Vierailija
2/25 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, miksi joku ei pidä talvesta. Minä pidän kaikista neljästä vuodenajasta. Haluan kylmän ja lumisen talven ja kuuman ja helteisen kesän. Pidän myös sateisesta syksystä ja kirpeästä keväästä. Jos en kuitenkaan kunnon tilaamiani kelejä saa, niin en voivottele, elämässä on niin paljon muutakin mukavaa kuin sää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sulle yks sana: Kaamosmasennus.

Voi olla, ettet niin ikävöis talvea, jos neljän kuukauden ajan haluaisit nukkua 20 tuntia vuorokaudessa, oli vieressä sitten millainen kirkasvalo porottamassa.

Vierailija
4/25 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmää, märkää ja pimeää. Olen varmaan edellisessä elämässäni ollut kissa:D

Lokakuusta huhtikuulle voisin antaa heti elämästäni pois. Ainoa valopilkku on talviloma lämpimässä ja valoisassa:)

Vierailija
5/25 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä palelemisesta, pimeydestä ja rajatusta sosiaalisesta elämästä. Kaikki nämä liittyvät talvenviettoon Suomessa. Lisäksi en harrasta mitään talviurheilulajia, ainakaan vielä. Ehkä pitäisi alkaa hiihtämään!

Vierailija
6/25 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmää, pimeää, märkää jne.
Suomen talvi on aivan perseestä. Onneksi täältä pääsee pois!

Vierailija
7/25 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmää, märkää, pimeetä ja synkkää. Pitää vetää päälle kaikki mitä kaapista löytyy, väsyttää jatkuvasti, vaikka kuin nukkuis. Lapsilla ei oo mitään tekemistä pihalla, eipä kyllä itselläkään mitään mieluista... Listaa vois jatkaa loputtomiin. Nautin suunattomasti nyt kun on vihdoin tarpeeksi lämmintä, valoisaa ja kaunista. Voi käydä omalta pihalta/kasvimaalta poimimassa yrttejä, tomaatteja, marjoja, raparpereja, jnejnejne.. Kukat kukkii on kaunista ja ihanaa.. En keksi ainuttakaan syytä miksi pitäisi pitää talvesta. Toki käymme talvella lasekettelemassa, luistelemassa ja pulkkailemassa ja poltamme kynttilöitä, lämmitämme takkaa, mutta en nauti niistä todellakaan niin paljon ettenkö vaihtaisi niitä silmää räpäyttämättä ikuiseen kesään.

Vierailija
8/25 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun talvi on perseestä. Pimeää, kylmää, synkkää ja masentavaa. Vihaan kylmyyttä eniten maailmassa, pimeys vielä menisikin.
Syksystä kyllä tykkään.

Vierailija
9/25 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaaa. Suurimman osan unelma on alituinen kesä ja sekin vielä kuuma. Tuntuu kuin he olisivat syntyneet väärään paikkaan. Oliko ennenvanhaan noin vai ovatko ihmiset nyt matkusteltuaan alkaneet kaihomaan jotain, mitä ei kotomaassa ole. Minulal on sellainen tunne, että talven, kylmän ja pimeyden valittamista ei juuri ollut.

Vierailija
10/25 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Suomen vuodenajat ovat juuri niinkuin pitääkin. Rakastan talvea, mutta kesä pitää olla välillä, että saadaan luonto kukoistamaan. Muutama kaunis kesäpäivä riittää minulle hyvin.

Vierailija
11/25 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, en halua edes puhua talvesta kun vihdoinkin on kesä! Mutta niille, jotka ei tykkää kesästä täällä on kivempaa, koska kesä on ihan samperin lyhyt. Talvi vaan jatkuu ja jatkuu.

Vierailija
12/25 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella on kylmä ja paleleminen on inhottavimpia asioita maailmassa. Mikään määrä vaatteita ei estä sitä hyytävän kylmyyden tunnetta - kasvoilla, poskissa, nenänpäässä, silmissäkin kun talvinen viima puhaltaa.

Kylmyyden aiheuttamista fysiologisista muutoksissa ja -ongelmista kehossa löytyy googlella paljon tutkimustietoa. Kylmässä oleskelu ei yksinkertaisesti ole ihmiselle hyväksi.

Vierailija
13/25 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 18:39"]Olen ihmetellyt samaaa. Suurimman osan unelma on alituinen kesä ja sekin vielä kuuma. Tuntuu kuin he olisivat syntyneet väärään paikkaan. Oliko ennenvanhaan noin vai ovatko ihmiset nyt matkusteltuaan alkaneet kaihomaan jotain, mitä ei kotomaassa ole. Minulal on sellainen tunne, että talven, kylmän ja pimeyden valittamista ei juuri ollut.[/quote]

Nyt matkusteltua sitä on nähnyt kaikenlaista. Sitä alkaa ajatella että miksi ihmeessä kärvistelisin täällä pimeässä, kylmässä naurettavan ja tasapäistävän verotuksen uhrina.
Voin elää ainokaisen elämäni paremminkin!

Vierailija
14/25 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 18:53"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 18:39"]Olen ihmetellyt samaaa. Suurimman osan unelma on alituinen kesä ja sekin vielä kuuma. Tuntuu kuin he olisivat syntyneet väärään paikkaan. Oliko ennenvanhaan noin vai ovatko ihmiset nyt matkusteltuaan alkaneet kaihomaan jotain, mitä ei kotomaassa ole. Minulal on sellainen tunne, että talven, kylmän ja pimeyden valittamista ei juuri ollut.[/quote]

Nyt matkusteltua sitä on nähnyt kaikenlaista. Sitä alkaa ajatella että miksi ihmeessä kärvistelisin täällä pimeässä, kylmässä naurettavan ja tasapäistävän verotuksen uhrina.
Voin elää ainokaisen elämäni paremminkin![/quote]

Komppi tälle! Odotan vain aikaa kun voidaan myydä tämä talo pois ja muuttaa lasten lähdettyä kotoa kauas pois!!! Tietty tulee lapsenlapsia ikävä mutta tullaan sitten kesällä katsomaan.

Vierailija
15/25 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin talvesta, jos se kestäisi vain 3 kk, kesä 6 kk ja syksy/kevät loput aikaa.

Vierailija
16/25 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää kylmästä ja pimeästä, enkä tykkään pitää sataa kerrosta vaatteita päällä, sekä ulkoliikuntaharrastukset ovat vähissä (juoksu lähinnä). Kaunis se talvi on, jos on paljon lunta, sitä en mene kieltämään

Vierailija
17/25 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan kylmää. Ulos ei voi vaan lähteä, vaan pitää köyttää miljoona kerrosta vaatetta päälle. Lumessa tarpominen on raivostuttavaa, varsinkin, jos on vaikka painavat kauppakassit käsissä. Jos tuulee, kasvot ovat jäässä ja hiukset silmillä. Inhoan talvea.

Vierailija
18/25 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on täällä sisällä nyt 25 astetta lämmintä ja minä tykkään. Nukkuminen onnistuu hyvin. Olen kesänlapsi, hiukset hulmuten kirmaan paljain jaloin.
En tykkää talven kylmyydestä, iho voi huonosti ja lompakko ei tykkää lämmityskuluista.

Vierailija
19/25 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen talvi-ihminen! Talvessa ei ole muuta negatiivista, kuin se, että ulos lähteminen kestää kauemmin, kun pitää pukea enemmän vaatetta. Ehkä lumitöiden tekeminen saattaa alkaa hieman tympiä, jos sataa lähes joka päivä parin viikon ajan, mutta muuten talvi on minusta mukava vuodenaika. Keväästä tykkään myös, syksyn voisi ohittaa kokonaan. Tämä kesä olisi kiva JOS: Ei olisi itikoita, mäkäräisiä, paarmoja ja muita pikku paskiaisia (olen yliherkkä niiden pistoille/puremille). Ei olisi heinän siitepölyä (olen allerginen sillekin). Lämpötila ei nousisi yli +20 asteen. VIHAAN TÄTÄ HELVETIN HELLETTÄ! Ei jaksa tehdä yhtään mitään:( Pakkasta vastaan voi pukeutua lämpimästi tai loikoilla takkatulen ääressä, mutta tätä hellettä pakoon ei pääse muualle, kuin ehkä ilmastoituun autoon tai Prisman kylmähyllyjen väliin!

Vierailija
20/25 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä talvessa ei ole muuta vikaa kun se kylmyys. Olisi ihanaa, jos valopn määrä Suomessa olisi nykyisen kaltainen, mutta touko-syyskuun lämpötilat olisi +30 ja lopun aikaa +20-30.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi