Vastustan aborttia
Sensijaan käsitän perin hyvin että tilanne olisi paljon pahempi ellei naisilla ole käytännössä vapaata mahdollisuutta päättää raskaudesta. Vähintään neljässä tapauksessa viidestä aborttia käytetään ehkäisykeinona.
Eri aborttipalstoja kun lukee niin joissakin tapauksissa tulee mieleen siirtyä parvekkeelle ottamaan raitista ilmaa. Mutta silti, meillä on käytännössä vapaa aborttioikeus ja kannatan sitä näennäisesti. Mutta huolehtikaa silti ehkäisystä.
Kommentit (10)
Kiinnostava tilastotieto aloittajalla, "Vähintään neljässä tapauksessa viidestä aborttia käytetään ehkäisykeinona." Ja lähteitäkin löytyy?
Huolehdi sinäkin ehkäisystä, älä ulkoista ehkäisyä, sen pettämistä ja siitä ehkä seuraavaa pakottavasta tilanteesta johtuvaa aborttia muiden ongelmaksi. Kaikki jotka harrastavat seksiä voivat joutua epätoivotun raskauden kanssa tekemisiin.
Itse en vastusta mutta tunnen parikin naista jotka tehnyt abortin monet kerrat ja sen voisi jo pistää oman laiskuuden piikkiin kun ei vaan ole 'jaksanut' pitää huolta ehkäisystä. Ja minusta aborttia ei pitäisi joutua tekemään 5 kertaa elämässä.
Av-mammalla pettää ehkäisy vähintään joka toinen vuosi.
Et pidä abortista? Älä sitten tee sitä.
Sinulla on varmaan esittää perustelut tuolle "neljä viidestä abortista on ehkäisykeino"?
Joo.
Ehdottomasti laittomat abortit takaisin, jotta abortin tehneet naiset eivät voi saada lapsia tai saavat muita komplikaatioita noista puoskaroinneista. Sillä jos abortti kielletään niin silloinhan kukaan ei enää tee sitä?
"Vuonna 2007 noin 62 prosenttia raskaudenkeskeytyksen tehneistä ilmoitti käyttäneensä jonkinlaista ehkäisymenetelmää raskauden alkaessa."
- Wikipedia
Mikä sitten on tuo "jonkinlainen ehkäisymenetelmä"? Varmat päivät tai pillerit, joita on vähän unohdeltu? Aika moni myös todennäköisesti valehtelee käyttäneensä kondomia. Joka tapauksessa huolestuttavaa, että 38% on vain paneskellut vailla huolia ja murheita.
8, sinusta siis pitäisi säätää joku rangaistus niille, jotka teettävät toistuvasti abortteja? Tai poistaa abortinteko-oikeus juuri heiltä?
[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 09:41"]
8, sinusta siis pitäisi säätää joku rangaistus niille, jotka teettävät toistuvasti abortteja? Tai poistaa abortinteko-oikeus juuri heiltä?
[/quote]
En sanonut niin, itse asiassa mä kannatan aborttia. Jos on niin tyhmä, ettei osaa edes ehkäisyä käyttää, ei todellakaan kannata tehdä lapsia.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 09:21"]
Itse asiassa, kun tarkemmin ajattelee, tuo olisi ihan oikein. Miksi abortin tehneellä pitäisi säilyä hedelmöittymiskyky? Onhan hän teollaan osoittanut ettei halua lapsia.
Ehdottomasti laittomat abortit takaisin, jotta abortin tehneet naiset eivät voi saada lapsia tai saavat muita komplikaatioita noista puoskaroinneista. Sillä jos abortti kielletään niin silloinhan kukaan ei enää tee sitä?
[/quote]
Ja miksi joku peukutti ylöspäin?