Jättäisitkö 18-vuotiaan yksin kotiin yöksi
Jos ei ole järkevä ja harkitsevainen. Toisin sanoen jonkin sortin bileet olisi melko varmasti tiedossa, kaveripiirin tuntien. Mitä tehdä tällaisessa tilanteessa täysi-ikäisen kanssa.
Kommentit (12)
Muutin itse kotoa 15-vuotiaana ja lukion ohella olin viikonloput töissä. Kyllä, jättäisin 18-vuotiaan yöksi kotiin. Jos epäilisin bileitä, vinkkaisin naapurin käräyttämään nuoren. Seuraukset olisivat tuntuvat.
En jättäisi jos varmuudella on hankaluuksia tiedossa. Voiko vaikka joku sukulainen tulla vahdiksi?
Jos on sellaista täystuhoa aiheuttava, niin kannattaa harkita, että kannattaako jättää yksin. Periaatteessa 18-vuotias on täysi-ikäinen ja pitäisi pärjätä yksin. Voit toki tehdä säännöt selväksi, että sinun talo, joten sinä sanelet säännöt pidetäänkö bileitä vai ei. Ja määrittele rangaistukset mitä seuraa, jos sääntöjä ei noudata.
Ehkä parempi tässä tapauksessa olisi kysyä jättäisitkö kodin yksin 18-vuotiaan kanssa yöksi... Luota vaistoihisi.
Vanhempien tehtävä olisi kasvattaa lapset, jos ei 18 vuotiaana pärjää yötä yksin kotona niin mitä luulette tapahtuvan sitten omassa kämpässä.. Joo, täystuho melko nopeasti ja yleensä näissä tapauksissa se on veronmaksajat joka lopulta kustantaa kaiken mahdollisen.
Vierailija kirjoitti:
Voisi jättää, mutta kertoisin etukäteen että jos jää kiinni minkäänlaisten bileiden järjestämisestä niin lentää ulos kotoa kuin leppäkeihäs.
Kaikki äidit uhkailee aina noin, mutta eivät koskaan tee sitä kun mussukka katselee anelevalla koirailmeellä.
Tjaa,a. Olsiko minulla viime kädessä vaihtoehtoja? Toivoakko, että täysikiänen (18 vuotias) tyttö löytäisi itselleen yöpaikan, jostain muualta? En välttämätä enää pysyisi pakottamaan häntä tekemään niinkuin minä saattaisin itse haluta ja toivoa..
Vierailija kirjoitti:
Vanhempien tehtävä olisi kasvattaa lapset, jos ei 18 vuotiaana pärjää yötä yksin kotona niin mitä luulette tapahtuvan sitten omassa kämpässä.. Joo, täystuho melko nopeasti ja yleensä näissä tapauksissa se on veronmaksajat joka lopulta kustantaa kaiken mahdollisen.
Kysehän ei ollut siitä pärjääkö 18-v kotona, vaan selviytyykö koti tästä pärjäämisestä ehjänä.
Äitini voisi kyllä varmasti tulla, mutta onhan se aikamoista pyytää 18-vuotiaalle lapsenvahtia...Täytyy vielä katsoa, saako tässä sellaiset ukaasit kehiteltyä, että voisi luottaa ja jättää. Itse asiassa ehkä omaan nuoreen voisin varmaan luottaakin, mutta en välttämättä kavereihinsa, ja siihen, että saisi pidettyä puoliaan, jos alkaa tulla porukkaa.
Miksi ne bileet on niin kauhistus?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne bileet on niin kauhistus?
No esimerkiksi siksi, että en ensimmäiseksi halua alkaa siivoamaan/remontoimaan kotiin tultuani.
Voisi jättää, mutta kertoisin etukäteen että jos jää kiinni minkäänlaisten bileiden järjestämisestä niin lentää ulos kotoa kuin leppäkeihäs.