Mitä teet, jos huomaat että joku puhuu sinulle alentuvasti?
Annatko olla, vai lähdetkö leikkiin että esität tyhmempää ja provosoit hänen tapaansa, ja sitten lopulta vedätkin maton jalkojen alta ja osoitatkin olevasi ihan täysijärkinen?
Kommentit (26)
Jos työpaikalla joku opastaa jo sellaisessa kuin sähköpostin kirjoittamisessa, niin aivan varmasti huomautan, että olen kyllä ennenkin kirjoitellut sähköposteja. Samoin joku tietty juttu työssä, jos on uusi, niin ei sen opettajan tarvitse opastaa jokaista painallusta yksityiskohtaisesti, jos muuten olen tuota ohjemaa käyttänyt jo pidempään. Näitäkin on, jotka näyttää suunnilleen jokaisen enterin painalluksen vaikka pitäisi vain näyttää miten joku yksi asia tehdään.
Jos joku puhuu minulle alentuvasti - ja kyllä sitä sattuu - minä kuuntelen, nyökkäilen ja sitten kerron, miten asia oikeasti on Tai mikä monin mielipiteeni siitä on. Käyttäydyn siis täysin normaalisti. Kyllä se sille vastapuolelle joskus selviää, kuka minä olen ja miksi tiedän paremmin - mutta se on sitten hänen ongelmana, minä en ole ollut törkeä.
Jos minulle joku puhuu alentavasti, kysyn miksi hän puhuu noin.
Kyllä sitä tapahtuu jatkuvasti ja rajumpaakin käyttäytymistä. Paitsi nuorilta. 35 vuotta näitä hommia on opettanut, että ei ota henkilökohtaisuuksina mitään negatiivisia asioita eli ei välitä. Kotiin kun pääsee niin työpäivä on ohi.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin loppuiäksi pai pai. Mikä tämä hautakivi juttu tässä on?
Jatkokysymys!
Kostan.