Alan nyt vasta ymmärtämään että monet
asiat joita olen kokenut, eivät ole normaaleja. Vaikkapa tapaus kun olin 16-17v. ja olin palaamassa takaisin opiskelija-asuntoon syysloloman jälkeen ja isäni soitti minulle tuhannen humalassa ja uhkasi ajaa päin kalliota, kuulemma kiitos minun.
Minä olen siis aina ollu välikappale (älä kerro sitä, äläkä ainakaan tätä äitipuolelle etkä ainakaan äidillesi). Olin syyslomalla avannut suuni koska itse oli olin romahduksen partaalla. Sen takia isäni soitti tuon puhelun minulle. Mitään hän ei tehnyt mutta päivää myöhemmin soitti ja ilmoitti ettei katsonut minua lapsekseen koska olin aiheuttanut niin paljon ongelmia hänelle. Samana iltana minut viettiin teholle vatsahuuhteluun eikä sekään saanut isääni (tai ketään muutakaan havahtumaan).
Pari vuotta sitten isäni toisti melkein saman. Minä olin se, joka sai lopulta poliisit paikalle ja isäni (alkoholistin) hoitoon. Siitäkin isäni syyllisti minua. Mitä sekaannun muihin asioihin (itse hän soitti minulle, löi lopulta puhelimen kiinni niin ettei kukaan saanut häntä kiinni saati että hän olisi avannut ovea jne.)
Nyt vasta, kun olen itse aivan riekaileina, alan ymmärtää ettei oma lapsen (saati kenekään muunkaan) kokea muista. Isäni on nykyisin ns. kuivilla mutta ,kieltäytyy puhumasta noista asioista. Hän on minulle todella rakas, kuten myös lapsenlapsille mutta ei tajua (tai ei halua myöntää) että hänen käytöksellään on ollut seurauksensa. Minulla on mennyt vuosia ( olen nyt 30v.) ja alan vasta nyt ymmärtää, että syy ei ole minussa vaikka isäni on aina niin väittänyt. Ja toisaalta silti suojelen isääni, hänessä ei ole mitään vikaa --> minun vikani. Niin ristiriitaista.
Mun vanhemmat olivat eroamassa, kun mä olin juuri saanut esikoiseni 22 v. ja elämän olisi pitänyt olla mallillaan. Mun äiti soitteli mulle puheluja, että hän ajaa rekan alle jne. Ne olivat aivan kamalia ja kun äitini sai jotenkin isäni jäämään, kuulemma heidän lapsenlapsensa (eli mun lapsen) takia, niin mun isä piti mulle vakavan puhuttelun... Mä olin äitini mukaan soitellut hänelle puheluja, joissa kerroin tappavani itseni. Mä olin aivan sanaton. En kyennyt puolustautumaan mitenkään. Äitini katseli tuota tapahtumaa vierestä, en muista sanoiko mitään. Mun mies oli käsketty muualle, joten hänkään ei ollut kertomassa asian todellista laitaa. Mä olen nyt 37 v. ja voin kertoa, että tuo tapahtuma häiritsee edelleen hemmetin paljon mun ja mun äidin välejä. Minkälainen äiti yleensäkin pommittaa lastaan itsaripuheluilla, saati sitten väittää lapsensa suunnittelevan itsemurhaa, vaikka itse uhkailee sillä. Sillonhan mä en tiennyt, että ne jotka uhkailee itsareilla, harvoin tekevät sitä, uhkailevat vain saadakseen tahtonsa läpi ja olin äärimmäisen stressaantunut.
Mä en ymmärrä miten voit rakastaa tuolla lailla isääsi vielä. Mä en ole enää kunnioittanut mun äitiäni hänen erinäisten tempaustensa jälkeen.