"toivottavasti ei häiritse, jos meiltä lähtee tänään vähän ääntä!"
JOS??! Miten niin tänään?! Joka s--tanan viikonloppu, perjantaista sunnuntai-iltaan tänä kesänä!
Viime viikonloppuna siellä 22v piti bileitä kavereittensa kanssa. Sitä edellisenä viikonloppuna 24v poika.
Nyt on äidin jalkapallojoukkue kutsuttu. Yleensä he käyvät jossain muualla kesäjuhlimassa, mutta tää korona-aika.. on niin hankalaa vuokrata mökki. Osa niistä tuli jo eilen. Eilen kello 16.00 se alkoi ja aamukahdelta alkoi hiljenemään.
Tänään aamukasin jälkeen aloittivat osa kahvilla, osa oluella... mutta laulaen! Nyt sinne lappaa jengiä lisää ja laulu vaan yltyy.
Tästä tulee piiiiitkä ilta ja "pirteenä" huomenna töihin.
Kyllä mä sanoin, että häiritseehän se. Huomenna olisi töitäkin. Rupes osa vieraista huutelemaan. Siis keski-ikäiset naiset. "V*ttu kai nyt elämään ääntä mahtuu?" "tarviiko olla noin nipo, v*tun lehmä!" "löysää nutturaas k-pää!" - eli se siitä rauhallisesta lauantai-illasta omalla takapihalla.
Yritin sitten sanoa, että kun tätä on nyt ollut toukokuusta saakka ja mä lähinnä työskentelen viikonloppuisin. "ammatinvalinta kysymys!" Taitavat olla palstamammoja koko jengi.
Yhdeltätoista tulee hiljaisuus. Tänään lupaan soittaa poliisit, jos eivät hiljene.
Kommentit (15)
Soita poliisit. Niin minä tein. Möykkääjät lähtivät kaupungille ja kostivat sitten kapakoiden sulkeuduttua samanlaisella metelillä, mutta lopulta muuttivat muualle. Toivottavasti sinun idioottinaapurisi päätyvät samaan, mutta nopeammin.
Se on muuten täysin väärä oletus, että ennen klo 22/23 saisi meluta miten haluaa. Häiritsevä metelöinti on aina kiellettyä. Isännöitsijälle tosiaan ilmoitus.
Nuoriso hakee vähän rajoja. Käy sanomassa suoraan että kyllä se häiritsee. Sen nyt ymmärtää jos bileet on joskus mutta jos se on viikottaista niin ei sitä tarvitse sietää.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoita nyt ihmeessä isännöitsijälle, onhan tuo aivan kohtuutonta. Ja soita tänään poliisit heti klo 23, jos eivät ole silloin hiljaa. Ei tuollaista tarvitse kenenkään sietää.
Juu, ollaan tässä allekirjoituksia keräämässä toisen naapurin kanssa. Se on sitten oman aikansa juttu.
ap
Aina sanotaan, että oma valinta asua kerros- tai rivitalossa, että pitää muuttaa muualle, jos ei naapureitaan kestä. Saman neuvon antaisin ap:n naapureille.
Toivottavasti naapurin mamma tajuaa ensi kerralla hommata meluluvan. Sen turvin voi rauhassa bilettää kahteen...
Vierailija kirjoitti:
Nuoriso hakee vähän rajoja. Käy sanomassa suoraan että kyllä se häiritsee. Sen nyt ymmärtää jos bileet on joskus mutta jos se on viikottaista niin ei sitä tarvitse sietää.
Näiden kanssa ollaan asuttu rintarinnan nyt 15 vuotta. Eikä mua satunnainen biletys häiritse. Heillä ja muillakin on kesäjuhlia ollut ennenkin. Tää kesä on vaan nyt ollut näinkin rasittavaa. Noi niiden muksuthan ei enää edes asu kotona, mutta tulevat bilettää, kun vanhemmat on muualla. Kaikki tietävät siellä tilanteen, mutta... "ei ne naapurit ole ennenkään välittäneet".
Lupaan soittaa tänään poliisit ja ensi viikolla otan perheen isän jutuille. Sillä on yleensä ollut ihan hyvä pää harteilla ja kuuntelee. Jospa saisi joukkionsa haltuun.
ap
Vierailija kirjoitti:
Aina sanotaan, että oma valinta asua kerros- tai rivitalossa, että pitää muuttaa muualle, jos ei naapureitaan kestä. Saman neuvon antaisin ap:n naapureille.
Paljon enemmän oikein on tosiaan sanoa, että jos ei osaa elää ihmisiksi häiritsemättä naapureita, ei pidä asua kerros/rivitalossa eikä edes kaupungissa. Jos haluaa metelöidä, pitää muuttaa korpeen missä ei häiritse muita.
Tsemppiä ap! Ja soita tosiaan ne poliisit klo 23, silloin ainakin pääset nukkumaan.
Ap:na olisin soittanut jo eilen illalla poliisit. Mutta soita ne tänään, kun ei näköjään sanominen auta. Vaikuttavat ääliöiltä nuo naapurit ja niiden tutut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon enemmän oikein on tosiaan sanoa, että jos ei osaa elää ihmisiksi häiritsemättä naapureita, ei pidä asua kerros/rivitalossa eikä edes kaupungissa. Jos haluaa metelöidä, pitää muuttaa korpeen missä ei häiritse muita.
Tsemppiä ap! Ja soita tosiaan ne poliisit klo 23, silloin ainakin pääset nukkumaan.
Kiitos! :) Soitan juu, en mä enää oikeasti jaksa ja huomenna pitäisi jaksaa töissä.
Ap, paritaloyhtiöstä, ei kuitenkaan seinänaapuri, mutta tuossa parin metrin päässä olevasta talosta.
Vierailija kirjoitti:
Ap:na olisin soittanut jo eilen illalla poliisit. Mutta soita ne tänään, kun ei näköjään sanominen auta. Vaikuttavat ääliöiltä nuo naapurit ja niiden tutut.
Keski-ikäisen naisen voimiintumista, pikku viinipäissään siellä innostuvat huutelemaan. Vielä kikattivat päälle. Ehkä se heistä oli hauskaa.
Eilen ääni ei ollut näin huumaava, vaikka koko illanhan sitä silloinkin jatkui.
ap
Mitä olen seurannut mm. facebookissa näitä naapuri keskusteluja niin suurin osa nyky nuorista on sitä mieltä ,että kaikki ovat "elämän ääniä" ja saavat kuulua ympäri vuorokauden . Olen kauhulla seurannut milloin osuu itselle seinä naapuriksi tälläinen "elämän ääni" nuori jonka mielestä mm.biletys,siivoaminen ja pyykinpesu yöllä ovat vain normaali elämää. Remontointi taisi olla ainoa asia joka kaikkien mielestä kuuluu tehdä päivää aikaan.
Ap:lle sen verran ,että soita poliisit ja ilmoitus isännöitsijälle. Kertominen älämölöstä ei tee siitä sallittua.
Vierailija kirjoitti:
Mitä olen seurannut mm. facebookissa näitä naapuri keskusteluja niin suurin osa nyky nuorista on sitä mieltä ,että kaikki ovat "elämän ääniä" ja saavat kuulua ympäri vuorokauden . Olen kauhulla seurannut milloin osuu itselle seinä naapuriksi tälläinen "elämän ääni" nuori jonka mielestä mm.biletys,siivoaminen ja pyykinpesu yöllä ovat vain normaali elämää. Remontointi taisi olla ainoa asia joka kaikkien mielestä kuuluu tehdä päivää aikaan.
Ap:lle sen verran ,että soita poliisit ja ilmoitus isännöitsijälle. Kertominen älämölöstä ei tee siitä sallittua.
Kerrostalossa isännöitsijä yleensä laittaa tuollaiset kuriin. Muuten sitten poliisi yöaikaan.
Ilmoita nyt ihmeessä isännöitsijälle, onhan tuo aivan kohtuutonta. Ja soita tänään poliisit heti klo 23, jos eivät ole silloin hiljaa. Ei tuollaista tarvitse kenenkään sietää.