Ollaan luuseriperhe, minä ja mies työttömiä, haaveillaan toisesta lapsesta
Mies ei löydä töitä. Ei pääse kouluun, ei kursseille, enää ei edes työharjoitteluja työkkäri järjestä. On siis kotona mun ja esikoisen kanssa. Esikoinen on kohta kaksi vuotias ja haaveillaan toisesta lapsesta, jota ei varmaan ikinä voida tehdä, ainakaan niin kauan kun tilanne on tämä.
Itse teen välillä keikkaa mutta siitäkin tienatut rahat on pois miehen rahoista (ansiosidnnainen) kun lapsihan hoidetaan kotona ja saadaan siis kotihoidontukea. Joten siitäkin tilanne +-0. Niin ja varmasti moni ajattelee miehestäni että hitto mikä luuseri äijä, mutta hän on ulkomaalainen, asunut suomessa jo 8 vuotta, puhuu hyvin suomea mutta työllistyminen on hankalaa ihan suomalaisellakin niin vielä vaikeampaa maahanmuuttajana. :(
No, itsellä pääsykokeet nyt takana ja toivottavasti pääsisin ammattikorkeakouluun ja ehkä kolmen neljän vuoden päästä oikeisiin tienesteihin ja kokopäivätyöhön.
Mutta kyllä nyt jurppii ja ärsyttää rahattomuus ja saamattomuus, on todella tyhmä olo tuon toisenkin lapsen takia, jota ei tätä vauhtia ikinä saada :(
Kommentit (11)
Lähäriksi ei noin vain pääse. Miksei tätä asiaa nyt voida käsittää. Minäkin hakeutuisin jos vain pääsisin. On vain parempia hakijoita mun lisäksi. Hoitoala on mun kutsumukseni ja ihan oikeasti haluaisin työhön vanhainkotiin.
Ap, tehkää vaan toinen lapsi jos oikeasti haluatte. Jos sinä pääset opiskelemaan, niin mieshän voi olla koti-isänä.
No, jos rahaa ei ole niin ainakaan aikaa lapsille ei puutu... Voithan parempia aikoja ootellessa tehdä toisenkin jos jotain valoa tunnelin päässä kuitenkin on. En tiedä minkä ikäinen oot mutta ehkä lasta ei kannata jättää tuossa tilanteessa tekemättäkään.
Saatte sossusta rahaa, tehkää lapsia että Suomi ei liikaa tummu.
Kiitos vastauksista ja kiitos ennenkaikkea että meidän perhettä ei täysin lytätty. Kolmonen sen jo sanoikin että lähäriksi ei tosiaan noin vain pääse. Pimeitä pizzanpyöritys hommia ois pilvin pimein mutta niihin mies ei halua, riistoahan ne on kaikin puolin. Mutta pienikin lisätienesti meidän perheelle ois iso juttu, kuntalisäkin lakkautettiin tän vuoden alussa ja se raha oli meille iso menetys. Toistaiseksi on sossun luukulta pystytty pysymän poissa (kiitos miehen ansiosidonnaisen, joka sekin kyllä kohta loppuu). Toi ansiosidonnainen on jotenkin pitänyt meidät järjissään, se oli kaupungin järjestämä palkkatukityö reilu vuosi sitten ja se oli kivaa aikaa ja mieskin nautti kun sai töitä tehdä.
Jos pääsen kouluun lapsentekohaaveet siirtyy väistämättä, tuntuu että haluan sen koulun mahd. nopeasti käydyksi ja oikeaan työhön ja sitten vasta vois alkaa taas lämmitellä ajastusta toisesta lapsesta... jos taas jää kouluun pääsemättä niin se on asia erikseen... :/
Kiitos vielä vastauksista! :) ap
Olen läheltä seurannut kuinka vaikea on länsieurooppalaisen maahanmuuttajan työllistyä, niin voin vain kuvitella, että miten vaikeaa se on kun tulee eu:n ulkopuolelta.
Tsemppiä elämään, tehkää se toinen lapsi vaan :) Jos olette pienellä pärjänneet, niin jatkossakin pärjäätte.
no eihän toi mitään ole naapuriisa 30 pari valkoisia nainen aiemmin tehnyt lapsia 3 eri miehen kanssa yhteensä siis lapsia 4 yksi tälle mopo pojallelle. Eivät töissä röökäävät ja juovat kummatkin 15 minutin välein et silleen kyllä se siitä et sossu maksaa ja arvaattekin mistä sossurhat tulevat ? töissä käyviltä veronmaksajilta. Älä vaan sano, että työtönkin maksaa veroja vaan kukahan ene työttömän ettuuden maksaa
Nyt on kyllä ihan kokeneiden ja koulutettujen suomalaisten vaikea saada töitä. Ei auta vaikka olisi KTM ja 15 vuoden työkokemus, melkein kaikkiin paikkoihin yli 100 hakemusta. Minä valmistuin tradenomiksi joulukuussa enkä pääse edes haastatteluun, töistä nyt puhumattakaan.
En pysty kyllä näkemään miten se toinen lapsi teillä auttaisi töihin pääsyä kummankaan kohdalla, saati että parantaisi taloudellista tilannetta.
Älä muija kuvittele, että me veernmaksajat elätetään teitä luusereita.
Turha kerjätä myötätuntoa, jos oot raahannu jonku neekrielätin jonka kans teet pentuja ja ootat, että Suomen valtio maksaa. Hävetkää tyhjäntoimittajat.
Sitäpaitsi taidat olla pikkusen yksinkertainen muutenkin, kun et pääse ees lähihoitajakoulutukseen.
Steriloi ittesi.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 01:18"]
Älä muija kuvittele, että me veernmaksajat elätetään teitä luusereita.
Turha kerjätä myötätuntoa, jos oot raahannu jonku neekrielätin jonka kans teet pentuja ja ootat, että Suomen valtio maksaa. Hävetkää tyhjäntoimittajat.
Sitäpaitsi taidat olla pikkusen yksinkertainen muutenkin, kun et pääse ees lähihoitajakoulutukseen.
Steriloi ittesi.
[/quote]
haista paska
[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 21:31"]
Lähäriksi ei noin vain pääse. Miksei tätä asiaa nyt voida käsittää. Minäkin hakeutuisin jos vain pääsisin. On vain parempia hakijoita mun lisäksi. Hoitoala on mun kutsumukseni ja ihan oikeasti haluaisin työhön vanhainkotiin.
Ap, tehkää vaan toinen lapsi jos oikeasti haluatte. Jos sinä pääset opiskelemaan, niin mieshän voi olla koti-isänä.
[/quote]
Miten helkkarissa joku ei pääse lähihoitajakouluun?!?!? Itse olen lh ja meille töihin tulevat lh-opiskelijat ovat suurin osa ihan taviksia, eivät mitenkään erityisfiksuja kuten en siis tietty itsekään. Silloin kun opiskelin, mun kurssilla oli ihan normaaleja ihmisiä, oli muutama oppimisvaikeuksistakin kärsivä, monia yksinhuoltajia, pari pitkäaikaistyötöntä jne...
Mun mielikuva on nimenomaan se, että lh-kouluun pääsee ihan kuka vaan jolla ei nyt mitään mittavaa rikosrekisteriä ole, ja joka osoittaa vain kiinnostusta alaan siellä haastattelussa.
Eikö sun mies voisi hakeutua jollekin varmasti työllistävään koulutukseen, esim. lähihoitajaksi, sairaanhoitajaksi tms?