Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Argh Miten selvitä remonttiajasta ilman eroa????

Vierailija
01.06.2013 |

Meillä on menossa iso remontti, joka oli pakko tehdä. Asutaan okt:ssa, joten remontin lisäksi on kaikkea muutakin pakollista tekemistä sisällä ja ulkona. Minä olen hoitanut siivoamista ( niin perus- kuin remonttisiivoamista), ruoanlaiton, kaupasssakäynnit, nurmikonleikkuun yms. perusjutut, jotta mies voi keskittyä remontin tekemiseen. Tänään sitten tuli suukopua kun itselläni oli pyykinlaitto kesken ja mies oli lähdössä parturiin. Pyysin että käy samalla  hakemassa ruohonleikkuriin bensaa ( ajaa bensa-aseman ohi) Vastaus oli " en ehdi, mun pitää päästä hetki jatkamaan remppaan. Kyllä sunkin kuuluu jotain tehdä kun et osallistu tähän remonttiin mitenkään" Tämä tapahtui 3 tuntia sitten ja vieläkin kiehun raivosta! Miten HELVETISSÄ koko arjen pyörittäminen "ei ole mitään" tai remppasiivoaminen, joka nyt vaan on pakko tehdä " ei oel mitään". Tekee mieli laittaa talo myyntiin kun remppa valmistuu ja häipyä kahteen osoitteeseen. Ymmärrän että mies tekee paljon vaikka rempassa on ulkopuolinen urakoitsija tekemässä osan projektista mutta silti en ole sitä mieltä että etten tee mitään.

Mite olette selvinneet rakennus- / remppa-ajasta? Onko ero ollut lähellä ja sitten homman tultua valmiiksi, asiat on taas ok vai tuliko ero?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotku muutti keskeneräiseen taloon jos remontti kestänyt jo 5 v. Mulla tulossa putkiremppa ja jo nyt hikoilen että voi hvetti. Tosin ei oo miestä tällä hetkellä.

Vierailija
22/25 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 19:09"]

Jotku muutti keskeneräiseen taloon jos remontti kestänyt jo 5 v. Mulla tulossa putkiremppa ja jo nyt hikoilen että voi hvetti. Tosin ei oo miestä tällä hetkellä.

[/quote]

Niin muutti. Tai siis talo oli kyllä valmis mutta paljastui tosi paha kosteusvaurio. Siinä sitä sitten on purettu talo kokonaan ja rakennettu alusta asti uudelleen. Ja asuttu tässä samassa koko tämän ajan, vain muutettu kamoja huoneesta toiseen sitä mukaa kun valmistuu niin pitkälle, että voi kutsua jotenkin asuttavaksi. Ja pyöritetty arkea ja synnytetty lapsia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 19:01"]

Ja siis todellakin ymmärrän närkästyksesi, ap. Me ollaan eletty vähän samanlaisessa tilanteessa tämä 8v jota tätä taloa on asuttu, ja välillä tosiaan meinaa mennä herne nenään, kun "ihan itse on saanut kaikki remppahommat tehdä". Siis perusarjen pyörittämistä, ylitöiden tekemistä, remppaporukan ruokkimista tms ei lasketa.

Mut nyttemmin on kyllä tullut kiitostakin, siitä "miten olen antanut täydellisen työrauhan ja mahdollistanut remontin sujumisen". Uskon että sun mieskin ajattelee oikeasti noin, kunhan nyt väsyneenä tiuskasi. Jos sillä on vaikka joku deadline päässä, että homma X pitää saada aikaiseksi ennen saunaa tms ja sen kans jo kiire.

t. 19

[/quote]

Onko teillä aina asunut lapsia tuon rempan keskellä...? Kyselee mamma joka ei tahdo jaksaa edes pientä remonttia lasten kanssa

Vierailija
24/25 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 20:20"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 19:01"]

Ja siis todellakin ymmärrän närkästyksesi, ap. Me ollaan eletty vähän samanlaisessa tilanteessa tämä 8v jota tätä taloa on asuttu, ja välillä tosiaan meinaa mennä herne nenään, kun "ihan itse on saanut kaikki remppahommat tehdä". Siis perusarjen pyörittämistä, ylitöiden tekemistä, remppaporukan ruokkimista tms ei lasketa.

Mut nyttemmin on kyllä tullut kiitostakin, siitä "miten olen antanut täydellisen työrauhan ja mahdollistanut remontin sujumisen". Uskon että sun mieskin ajattelee oikeasti noin, kunhan nyt väsyneenä tiuskasi. Jos sillä on vaikka joku deadline päässä, että homma X pitää saada aikaiseksi ennen saunaa tms ja sen kans jo kiire.

t. 19

[/quote]

Onko teillä aina asunut lapsia tuon rempan keskellä...? Kyselee mamma joka ei tahdo jaksaa edes pientä remonttia lasten kanssa

[/quote]

Tähän muutettaessa oli kaksi ja kunnianhimoinen suunnitelma siitä, että laajennus on valmis kun syntyy tuo kolmas. Tilaa oli siinä vaiheessa 2h+k. No, arvaa huviksesi miten meni... se laajennus ei oo vieläkään täysin valmis ja se kolmonen menee kohta kouluun.

Ei me koko aikaa oo aktiivisesti tehty, mut ollaan opeteltu sellaista asennetta, että mihinkä sitä kiire valmiissa maailmassa.

Vierailija
25/25 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet ihan dorka kun jäät kiinni yhteen möläytykseen. Tiedät hyvin että et voi tehdä mitään remontin eteen koska sinulla on niin paljon muuta. Sen pyysin laittamaan listaan paperille mitä kaikkea teet päivän aikana, mutta et tajunnut sitä.