Vihaan tätä möhömahaa. Miksen liho vaikka reisistä ottasin mielummin jättireidet kuin pursuavan möhömahan joka lävähtää istuessa syliin kuin reppu
Farkkujen on oltava äitiysmallia tai muuten puristaa liikaa. Uimaan ei kehtaa mennä kun mitkään bikinit ei näytä hyviltä.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 168cm/64kg. Käyn 2-3krt viikossa salilla (käynyt n. viisi vuotta), pyöräilen n. 50km viikossa ja syön aika terveellisesti. Viikonloppuisin sallin pitsan tai hampparin ja olutta. Olen hoikka muuten, mutta minulla on valtavat jenkkakahvat, rasva kerääntyy nimenomaan sille alueelle. Jenkat sekä vatsa pysyy, painan minkä verran vaan.
Jätä ne pitsat ja hampparit pois kokonaan, niin alkaa kahvat hävitä. Pitsassa on järkyttävä määrä kaloreita.
Vierailija kirjoitti:
Olen 162/58, minulla on kai jonkinlaista lievää anoreksiaa sillä tarkkailen syömisiäni ja ruokien kaloreita pakonomaisesti .Käyn salilla ja uimassa. Silti vatsani on irvokas tynnyri joka saa ihmiset onnittelemaan olemattomasta vauvasta. Sama miten niukasti syön, tynnyri pysyy!
Mä sain kanssa ensimmäisen vauvaonnittelun just samassa painossa (olen siis myös 162cm) ja jokin aika sitten kun katselin vanhoja kuvia tajusin että mulla oli tosiaan jo alle 53 kiloisena kunnon mahamakkarat. Jotenkin siis vartalotyyppi on vaan sellainen ettei maha ole ikinä ollut litteä vaan sellainen "punkero" ja muutenkin keski-ja yläkroppa on samaan aikaan sekä skrode että löllö.. Sen sijaan jalat on suht timmit (vaikka nyt niissäkin on liikaa ja etenkin pohkeet on naurettavan näköiset kun jalkaterät ja nilkat on niin sirot) ja pyllykin ihan ookoo vaikka lantio onkin turhan kapeaa mallia. On siis kaikkinensa ihan mahdoton puettava nätisti ja/tai naisellisesti kun mikään ei istu, kaikki mittasuhteet on ihan viituillaan ja silti kinnaa ja kiristää jostain. Aaaarghh!!!!
162/84
Napakat, muotoilevat alusvaatteet saavat ongelman suureksi osaksi pois näkyvistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 168cm/64kg. Käyn 2-3krt viikossa salilla (käynyt n. viisi vuotta), pyöräilen n. 50km viikossa ja syön aika terveellisesti. Viikonloppuisin sallin pitsan tai hampparin ja olutta. Olen hoikka muuten, mutta minulla on valtavat jenkkakahvat, rasva kerääntyy nimenomaan sille alueelle. Jenkat sekä vatsa pysyy, painan minkä verran vaan.
Jätä ne pitsat ja hampparit pois kokonaan, niin alkaa kahvat hävitä. Pitsassa on järkyttävä määrä kaloreita.
Siinäpä se, toiset saavat syödä pitsoja ja hamppareita huoletta eikä näy missään. Minä en ala kärvistelemään ja kieltämään itseltäni herkkuja vain siksi, että on sattunut niin paska mäihä, että kerran viikossa herkuttelu ja juopottelu näkyy vatsassa ja jenkoissa. Kyllähän se ärsyttää, että täytyy käyttää korkeavyötäröisiä housuja, ettei jenkat tursua, mutta en halua viettää elämääni syömättä pitsaa ollenkaan. On se vaan niin hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään ruoka ole kaloritonta eli kun pizzasta (esim 800 kcal) miinustaa ne (esim 500 kcal) pois niin ei siinä kaloreita niin järkysti olekaan "liikaa". Meinaan että kerran viikkoon pieni ylitys ei niin paljoa meinaa ja varsinkin kun hoikatkin syö pizzoja/hampurilaisia..
Itsellä taas kun vastaavasti juodut kalorit on tyyliin nolla toisin kuin monilla hoikilla.
sivusta
Italiassa Milanon yliopisto tutki, että D-vitamiinin puutoksesta kärsivät laihtuivat juuri vatsanseudulta, kun vetivät puoli vuotta 80 nanogrammaa. Eli jos sinulla on D-vitamiinin puutos, et juurikaan laihdu vatsanseudulta.
Minulla läski on navan alapuolella. Ihan kuin irtonainen ranskanleipä olisi siinä. Käsivarret ihan narut, mutta säihkysääret.🤣 Äidilläni oli samanlainen ja aikuisella tyttärelläni myös, sääli.
Tuo "möhömaha" on kumma juttu. Itse olen koko aikuisikäni painanut 45 kg (154 pitkä), mutta nyt yhtäkkiä äkkäsin peilistä, että mulle alkaa kehittyä "möhömaha". Ikääkin tosin vähän vajaa 63.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 162/58, minulla on kai jonkinlaista lievää anoreksiaa sillä tarkkailen syömisiäni ja ruokien kaloreita pakonomaisesti .Käyn salilla ja uimassa. Silti vatsani on irvokas tynnyri joka saa ihmiset onnittelemaan olemattomasta vauvasta. Sama miten niukasti syön, tynnyri pysyy!
No ei sulla mitään anoreksiaa ole tuollaisilla mitoilla. Minä olen 162/54 enkä ole missään nimessä liian laiha. Anorektikko pitää painonsa alempana, kuin mitä se olisi suotavaa sillä pituudella. Se, että tarkkailee omia syömisiä ja liikkuu, ei tee kenestäkään anorektikkoa.
Eikö tuo ole ortoreksiaa? Pakonomainen tarve syödä terveellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Minulla läski on navan alapuolella. Ihan kuin irtonainen ranskanleipä olisi siinä. Käsivarret ihan narut, mutta säihkysääret.🤣 Äidilläni oli samanlainen ja aikuisella tyttärelläni myös, sääli.
Estrogeeni.
Vierailija kirjoitti:
Joillakin vaan on sellainen ruumiinrakenne että kaikki kertyy mahaan. Katsoin jotain lihavuusohjelmaa jossa oli 200-kiloinen nainen, hänellä vatsa roikkui reisien päällä, mutta jalat oli suht normaalikokoiset. Hullun näköistä oli.
Ja sitten on lihavia, joilla saattaa olla aika littanakin vatsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kysymys kuuluu että miksi pitää lihoa ylipäätään? Mites jos alkaisit normipainoiseksi?
Painoideksin mukaan en ole edes mitenkään rajusti ylipainoinen. 166cm ja 68 kg. Silti vyötärönympärykseni on 110cm. Ap
Jännittävää. Minä olen 162cm ja 71kg, vyötärö 75cm. Ahteria sen sijaan löytyy.
Mulla 169cm ja 67kg eli suurin piirtein samat mitat. Vyötärönympärys on 69cm. Mulla kaikki läski kertyy siis alavartaloon. Haluaisin mielelläni säihkysääret mutta tasan ei käy onnen lahjat.
Turha kenenkään on väittää, että vartalon malliin voi vaikuttaa elämäntavoilla. Nimenomaan jo suht hoikalka voi olla pömppömaha. Itse olen päinvastaista mallia ja omistan jättipyllyn ja reidet, mutten jättimahaa. Jos laihdun, se lähtee mahasta ja kasvoista. Jos joku on onnekseen sellainen, että paino kertyy tasaisesti, niin ei kannata esittää väitteitä muiden tilanteesta.
jumpalla ne muodot tehdään
mutta kummallista että aina etsitään syitä miksi EI voi laihduttaa.
Haluan kommentoida tähän jtn positiivista :) Viime keväänä laihduin 14kg vaikka olin ennen sitä normaalipainoinen. Kokonaiskolesteroli meni yli suositusten joten tästä syystä muokkasin elintottumuksiani. Kesän kääntyessä syksyyn voin fyysisesti tosi huonosti ollessani sitten 177cm/63kg. Sain pahoja vatsakramppeja, väsytti ja otsaryppy syventyi uusiin ulottuvuuksiin. Nyt olen viime punnituksen mukaan 177cm/73kg eli edelleen 4-5kg hoikempi kuin pahimmillani. Pömppövatsa on palannut mutta muuten näytän ja tunnen olevani hyvinvoiva. Myös otsaryppy näyttää siloittuneen. Kultainen keskitie, ja joidenkin piirteiden hyväksyminen kielii pitkästä eliniän odotteesta. Stressi kun on hiljainen mutta tehokas tappaja. Pömppiksen saa piiloon kun kuroo kesämekon kokoon vyöllä jonka sijoittaa rintojen alle :)
Minulla sama. Mulla on ohuet tikkujalat, mutta hirveä pallovatsa. En haluaisi laihduttaa, sillä ainoindeksi on 21 ja tässä painossa jaloissa on edes vähän muotoa. Kun olin hoikempi, jalat olivat tosi rumat. Olen vakavasti harkinnut rasvaimua tämän ällön vatsan takia.