Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kelan täti valehteli

Vierailija
18.07.2020 |

Hain asumistukea jouduttuani työttömäksi.
Sain työpaikan kahden kuukauden työttömyyden jälkeen. Kelan täti soitti minulle ja sanoi ettei asumistukea saa kahdeksi kuukaudeksi, vaan se annetaan vuodeksi kerrallaan.

Minulta jäi siis kahden kuukauden tuet saamatta. 300€ on iso raha minulle. Mielestäni ihmisiä eriarvoistavaa toimia noin miten minua kohtaan toimittiin.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtui kirjalliselle päätökselle joka siitä tehdään? Mikset valittanut valitusajan puitteissa?

Vierailija
2/12 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtui kirjalliselle päätökselle joka siitä tehdään? Mikset valittanut valitusajan puitteissa?

Ei siitä tehty päätöstä, kun hän soitti minulle. Sanoi, että hakemuksen voi vetää pois, eikä turhaa käsittelyä tarvitse tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se myönnetäänkin vuodeksi kerrallaan. Mutta kun elämäntilanne muuttuu, ilmoitat sitä Kelalle ja Kela tarkistaa päätöksen ja tuen maksu lakkaa, vaikkei vuosi ole vielä kulunut. Toki sinulla oli oikeus nostaa asumistukea sen kaksi kuukautta, kun et silloin vielä tiennyt, että saat työpaikan.

Vierailija
4/12 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin ne töitään osaa. Se myönnetään kyllä vuodeksi kerrallaan, mutta ei se ole mikään pakollinen aika nostaa tukea. Asumistuen saa katkaista koska haluaa.

Vierailija
5/12 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä tehty päätöstä, kun hän soitti minulle. Sanoi, että hakemuksen voi vetää pois, eikä turhaa käsittelyä tarvitse tehdä.

0/5

Vierailija
6/12 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkakin tämä on provo, tiesitkö siis etukäteen olevasi työtön vain kaksi kuukautta?

Vierailija
7/12 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehno provo. Ei kukaan ole NOIN mäntti.

Vierailija
8/12 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole provo. Mäntti olet itse mussukka.

Vierailija
9/12 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi hakea tukea ja tulorajoen sen salliessa on mahdollista saada asumistukea, vaikka ei ole toimeentulotuen asiakas. Omistusasuntoonkin voi saada asumistukea. Kaikkien on hyvä tietää se varsinkin nyt kun korona vei monilta kuukausiksi työt.

Vierailija
10/12 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko Kelaan otettu uusia työntekijöitä opettelemaan kun virheitä tuntuu nyt tulevan? Vai onko se vaan normi siellä ja muutoksen saaminen päätökseen kovan työn takana?

Vierailija
11/12 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on myöntää vaikka kuukaudeksi ja tarkistaa kuukasittain, kun nykyään nollatuntisopimukset ja pätkätyöt ovat enemmän normi kuin poikkeus.

12/12 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi millään pitää paikkaansa, eihän sitä voi tietää koskaan milloinka saa duunia.

Korkeintaan voi tietää vuoden sisään aloittavansa opiskelut.