Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruusunmarjajauhe - auttaako se oikeesti??

Vierailija
18.07.2020 |

Töissä ovatten nyt naiset tilanneet jotain kuivattua ruusunmarjajauhetta. Sitä sekoitetaan viiliin tai jugurttiin ja kerrotaan että auttaa nivelvaivoihin ja kaikenlaisiin selkäkipuihin.
Niin tietääkö kukaan että auttaako se oikeasti?
Minuakin painostetaan kovasti ostamaan.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei auta. Nivelkipuihin auttaa viljattomuus.

No eipä auta, vain biologinen lääke on auttanut. Ihan sama syönkö viljaa tai ruusunmarjajauhetta, mutta jos en pääse infuusioon, reuma rehottaa.

Kyllä auttaa se viljattomuus. Et varmasti ole edes kokeillut.

Seropositiivinen nivelreuma ja ruokavaliolla ei ole mitään merkitystä niveltulehduksiin.

Kyllä sillä on merkitystä. Kun ei syö viljaa, niin ei ole kipujakaan.

Olen ollut vuoden päivät viljattomalla ruokavaliolla, eikä ole kyllä kipuja poistanut.

Eri.

Ruokavaliouskovainen tulee heti kommentoimaan että teet jotain väärin. Syöt sokeria tai piiloviljaa. Tai et ole lukenut Heikkilän kirjoja.

Vierailija
22/31 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä auta, vain biologinen lääke on auttanut. Ihan sama syönkö viljaa tai ruusunmarjajauhetta, mutta jos en pääse infuusioon, reuma rehottaa.

Seropositiivinen nivelreuma ja ruokavaliolla ei ole mitään merkitystä niveltulehduksiin.

Viljattomuus poistaa kivun.

Ja päättömyys poistaa tyhmyyden. Et varmasti ole edes kokeillut.

Kyllä olen. Olen paastonnut. Siitäpä vasta reuma äityi.

Luuletko trolli todella että mikäli joku ruokavalio vaikuttaisi autoimmuunisairauteen, sitä ei ensimmäiseksi suositeltaisi lääkärien toimesta ennen kuin suunniteltaisiin kalliita tiputushoitoja keskussairaalassa? Jos CRP on 98, se ei johdu syödystä ruoka-aineesta, johan sen sanoo järkikin.

Ei kyse olekaan paastosta, vaan viljattomuudesta. Lääkärit suosittelevat sitä, mitä ylempää määrätään. Ei ne voi sooloilla.

No jos olen mehupaastolla kuukauden, enkö silloin ole myös viljattomalla? Jos en syö muuta kuin tomaatti/porkkanamehua, en varmaan saa mistään sitä myrkyllistä viljaakaan?

Niin kuin jo mainittiin, kyse ei ole paastosta, vaan viljattomuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko luetella kaikki viljat mitä ei saa syödä?

Eikö gluteiinitonta kauraakaan?

Vierailija
24/31 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko luetella kaikki viljat mitä ei saa syödä?

Eikö gluteiinitonta kauraakaan?

Viljaton tarkoittaa: ei viljaa.

Vierailija
25/31 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljahullu. Uusi AV jankkaaja.

Vierailija
26/31 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokavaliouskovaiset tietää että viljat ja maito on saatanasta, mutta kun syö Aitoa Voita ja chiansiemeniä vaivat paranee.

Mistä sinun mielestä voi on tehty?

No niinpä. Ja siksi noissa neuvoissa ei olekaan päätä eikä häntää.

Vierailija
27/31 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkiväärinkin on sanottu auttavan nivelvaivoihin.

Ainakin C-vit on ruusunmarjassa eniten marjoista.

Vierailija
28/31 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inkiväärinkin on sanottu auttavan nivelvaivoihin.

Ainakin C-vit on ruusunmarjassa eniten marjoista.

Ei auta

Vierailija
29/31 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusunmarjajauheesta en osaa sanoa mutta aiempaan keskusteluun kommenttina, että oma reumasairauteni pysyy juurikin ruokavaliolla aisoissa. Listalta ovat siis pois viljat, maitotuoteet, liha ja sokeri (myös hiiva ja muutamia muita erillisiä juttuja). Tauti ehti iskeä kunnolla päälle, oli hankala moniniveltulehdus mutta tällä ruokavaliolla se talttui ja nyt en tarvitse mitään lääkitystä. Tasapainoon pääseminen vei kyllä noin vuoden, eli ei kannata odottaa että oireet helpottaisivat viikoissa. Paastonnutkin olen ja sekin toimii, tosin alkuun oireet saattavat pahentua mutta pikkuhiljaa sitten alkavat hellittää. Itselläni oli reuman ohella toinenkin autoimmuunisairaus ja senkin oireet poistuivat ruokavalion myötä.

Ei tämä kaikkien reumaan tepsi mutta kokeilemisen arvoiseksi itse sanoisin. Ja sitkeyttä vaativaa kokeilemista se onkin, että löytää ne itselleen väärät ruoka-aineet, nehän eivät ole kaikille samat.

Vierailija
30/31 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vähän myöhässä (vanha keskustelu), mutta pakko laittaa omia kokemuksia. Itsellä paljon nivelkipuja, varsinkin sormissa (ehkä nivelrikkoa ja psorista johtuvia nivelkipuja - reumaakin epäiltiin jossain vaiheessa mutta sitä se ei ollut). Itse en yleensä usko näihin "ihmelääkkeisiin", mutta ruusunmarjajauhe on auttanut nivelkipuihin itsellä älyttömästi. Samoin tytölläni jauhe auttaa, kun varmaan perinnöllisiä nämä nivelongelmat. Kerroin jauheesta myös äidilleni jolla myös paha nivelrikko, ja hänkin sai jauheesta apuja. Itse en ole kokeillut muuta kuin Movo jauhetta. Ihottavaa ottaa tämä kun jauhe "hiekkamaista" ja otan sen vain veteen sekoitettuna. Äitini kokeili välillä jotain toista jauhemerkkiä ja hän kertoi ettei se hänelle auttanut (palasi sitten Movo jauheeseen). Mitään merkkiä en haluaisi mainostaa ja tämä jauhe vielä niin kallistakin, mutta itse jatkan kyllä tämän käyttöä. Itse otan tätä aina kuurina kun niveloireet pahenee (johtuneeko siitä että olen mies enkä viitsi/muista ottaa säännöllisesti ennen kun taas nivelkipu muistuttaa olemassaolostaan). 

Vierailija
31/31 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunpa viljattomuus auttaisi myös mt-ongelmiin.

Kyllähän ruokavaliolla on tässäkin asiassa huimat vaikutukset, mutta kun silkkaa laiskuuttaan sitäkään ei voi kokeilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme