Mitä suomalaista muistolahjaksi ulkomaalaiselle vieraalle?
Ehdota jotain.
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 18:23"]
5, Musiikinystävälle lahja tulee, olisiko ehdotusta? Vesa-Matti Loiria vai mikä olisi sellainen hyvä suomalainen teos?
[/quote]suomalainen hunaja on kamalaa... :/ Kreikkalainen hunaja jugurtin seakuntaan kuin toffeekastiketta. En olisi uskonut että hunaja voi olla niin hyvMatt
Design -kirja, joka kertoo esim. suomalaisesta arkkitehtuurista, taiteesta tai suomalaisesta sisustamisesta. Taidekirja.
Saimme australialaiselta lahjaksi paksun taidekirjan (yhden tekijän työt) ja se tuntui hienolta lahjalta.
Xylitol hammastahnaa, purkkaa ja pastilleja. Näitä aasialaiset
rohmuavat Suomesta.
Aaltovaasi.
Käteisen ja Jutan kuva timanttikehyksissä.
Kirja Suomen luonnosta ja elämästä.
Jos menet Italiaan, munaton berlusconi.. Pitsa siis kotipitsasta, saa maistaa maailman parasta pitsaa suomesta.
Puolukkahilloa, mustikkahilloa, savukalasäilykettä, karhua, poroa... Ruisleipää, mutta ei mitään reissumiestä tai ruispaloja.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 22:55"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 18:23"]
5, Musiikinystävälle lahja tulee, olisiko ehdotusta? Vesa-Matti Loiria vai mikä olisi sellainen hyvä suomalainen teos?
[/quote]suomalainen hunaja on kamalaa... :/ Kreikkalainen hunaja jugurtin seakuntaan kuin toffeekastiketta. En olisi uskonut että hunaja voi olla niin hyvMatt
[/quote] Sori, onnistuin lainaamaan jotain ihan muuta kun piti.
Lumoava-korut ovat kauniita. Olen siinä uskossa, että ovat suomalaisia Kalevala-korujen tapaan, vaan viisaammat voivat valistaa jos olen väärässä.
Ap on jo varmaan lahjansa ostanut, kun toukokuussa sitä kyseli. Mutta itse olen ostanut mm. Aarikan avaimenperiä ja heijastimia (Aarikalla monelaisia puisia tuotteita), Tatun ja Patun Suomi-kirja englanniksi (on tosi hauska kirja kaikkine yksityiskohtineen), Iittalan astioita, Marimekkoa...
Tyylikkäitä ja laadukkaita suomalaisia lahjoja myy Sir Kolke. Oikeasti Suomessa tehtyjä juttuja, luonnonmatskuja jne. Heillä on myös valmiita lahjapaketteja. Nämä erottuu perustavarasta. https://sirkolke.com/shop/
35, toki - mutta loukkaavasta lahjasta ei oikeasti tule ok sillä, että antaja selittää sen olevan suomalaista muotoilua. Mitenkään suomalainen TAPAHAN ei kyllä puukon antaminen ole.
-17-