Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko ikinä kuulleetkaan purppuraviivasta synnytyksessä?!

Vierailija
31.05.2013 |

Tää oli mulle aivan uutta, vaikka kolme lasta olenkin jo synnyttänyt ja kaikenlaiset synnytys-sivustot ja kirjat on tulleet tutuksi.

Että oikein äiti voisi seurata avautumisvaihetta tuosta purppuraviivasta! Mua alkoi naurattaa kun ajattelin itseäni supistusten kourissa käsipeilin kanssa tsiigailemassa montako senttiä nyt olisin auki. Sinänsä aika mielenkiintoinen juttu!

Varoitus: linkki sisältää aika isokokoisen kuvan alueesta.. :D

http://www.vau.fi/Synnytys/Synnyttamassa/Purppuraviiva-takamuksessa-kertoo-synnytyksen-kulusta/

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin saman jutun kun odotin toista, mutta harmikseni unohdin koko jutun kun päästiin tositoimiin, eikä kätilökään kysynyt että haluanko että katsotaanko purppuraviivasta avautumista...

Miehelläni oli kyllä kotona hauskaa ja halusi tarkistaa onko synnytys alkanut moneen otteeseen =D

Vierailija
2/9 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

TMI

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuo viiva piteni sitä mukaa, mitä synnytys eteni eli kohdunsuu avautui. :)

Vierailija
4/9 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut.

Mutta takamustani olen peilaillut muulloin, ja minulle tulee tuollainen viiva silloin, kun sinus pilonidalis tulehtuu (eli saan paiseen persiiseen).

Vierailija
5/9 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 16:06"]

En ole kuullut.

Mutta takamustani olen peilaillut muulloin, ja minulle tulee tuollainen viiva silloin, kun sinus pilonidalis tulehtuu (eli saan paiseen persiiseen).

[/quote]

Onko leikattu? Minulla tuo vaiva hävisi leikkauksella yli 20 vuotta sitten.

Vierailija
6/9 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En! Harmittaa, etten voi näin jälkikäteen tutkia takamusviivojani.

Vierailija
7/9 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, palstalta.

Vierailija
8/9 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 17:21"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 16:06"]

En ole kuullut.

[/quote]

Onko leikattu? Minulla tuo vaiva hävisi leikkauksella yli 20 vuotta sitten.

[/quote]

Ei ole leikattu, paise on tullut parin vuoden välein ja ensin puhkaistiin sairaalassa (kun oli reilun kananmunan kokoinen), sen jälkeen on päässyt mätä valumaan itsekseen pois ja ab-kuuri on riittänyt.

Vierailija
9/9 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ennen kuullut, mutta olisihan tuo ollut ihan mielenkiintoinen siinä mielessä että joskus kun miettii että onko syytä jo lähteä sairaalaan niin viimeistään siinä vaiheessa kun viiva näkyy niin mietinnän saa unohtaa ja lähteä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän