Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi, miksi mun mies on niin yksinkertainen?

Vierailija
31.05.2013 |

Mieheltäni tulee välillä ihan uskomattoman outoja aivopieruja. Esimerkkinä viimeisin, kun hän totesi että erään Lähi-idän maan asukkaiden kulttuuriin varmaan kuuluu se, ettei käydä usein suihkussa. Kysyin ihmetellen että mistä ihmeestä hän on tuollaisen käsityksen saanut, ja vastaus oli että kouluaikoina miehellä oli kyseisestä maasta ollut luokkakaveri, joka haisi usein hielle. (Tämän vähän tuntemattomamman maankin hän muuten olisi sijoittanut ensin Afrikkaan, mikä on sinänsä ymmärrettävää, mutta voisi sitä selvittää mistä kaverinsa on edes peräisin.)

Miksi täytyy olla noin hölmö. Miten tuollaisen asian ylipäätään voi yleistää koskemaan koko kansallisuutta, ja toisekseen, jos kuvittelee jonkin asian ehkä kuuluvan johonkin kulttuuriin, niin kai senkin asian voi tarkistaa vaikka Googlen avulla ennen kuin höpöttelee ulkopuolisille mitä sattuu?

Pieni vika ehkä, mutta tuollainen johtopäätöksiin pomppiminen, kritiikittömyys ja kyvyttömyys tutkia asioita jotka askarruttavat, on minusta omituista.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun mies ollut aiemmin naimisissa?

Vierailija
2/16 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 11:35"]

[/quote]

Heh, ei. Kuulostaako tutulta? -Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa pari kaveria joilta irtoaa vastaavia juttuja. Tähän tuntuu olevan syynä se, että puhutaan ääneen ennenkuin mietitään asiaa yhtään itse, ja toisaalta tietty loogisen ajattelun puute lisäksi. 

Mun mielestä siinä on nimittäin iso ero, että onko ihminen vain sivistymätön vai eikö tosiaan osaa ajatella loogisesti. Mun mies esimerkiksi on käynyt amiksen eikä esim. lukeminen ole koskaan keskittymisvaikeuksien vuoksi sujunut. Osaa kuitenkin ajatella itse asioista ja päätellä loogisesti asian x kun tietää asian y. Ei siis keskustellessa vaikuta lainkaan tietämättömältä yleensä, vaikka yleissivistys on hieman heikko.

Vierailija
4/16 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivopierut onnistuvat mainiosti myös akateemisesti koulutetuilta mieshenkilöiltä. 

Vierailija
5/16 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 11:38"]

[/quote]

Jep, olin jo melko varma, että kyseessä on mun exä. Sillä oli tollasia juttuja ja tosi huonoja vitsejä.  Esim. kun lehdessä oli kuva mustaihoisesta pikkutytöstä niin selitti lapsille, että kattokaa hei tuo tyttö on tippunu savupiippuun...hekoheko.

[/quote]

Vierailija
6/16 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tutulta kuulostaa kyllä. Etkös sinä ole jo monta kertaa tuskaillut miehesi yksinkertaisuutta täällä?

Vierailija
7/16 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, eihän se välttämättä koulutukseen liity mitenkään, tuo loogisen ajattelun puute ja kyky yhdistellä asioita voi puuttua tai olla heikko millä koulutuksella tahansa. Toisaalta se koulutus ei myöskään takaa hyvää yleissivistystä joka takaisi asioiden tietämisen.

Vierailija
8/16 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 11:23"]

Mieheltäni tulee välillä ihan uskomattoman outoja aivopieruja. Esimerkkinä viimeisin, kun hän totesi että erään Lähi-idän maan asukkaiden kulttuuriin varmaan kuuluu se, ettei käydä usein suihkussa. Kysyin ihmetellen että mistä ihmeestä hän on tuollaisen käsityksen saanut, ja vastaus oli että kouluaikoina miehellä oli kyseisestä maasta ollut luokkakaveri, joka haisi usein hielle. (Tämän vähän tuntemattomamman maankin hän muuten olisi sijoittanut ensin Afrikkaan, mikä on sinänsä ymmärrettävää, mutta voisi sitä selvittää mistä kaverinsa on edes peräisin.)

Miksi täytyy olla noin hölmö. Miten tuollaisen asian ylipäätään voi yleistää koskemaan koko kansallisuutta, ja toisekseen, jos kuvittelee jonkin asian ehkä kuuluvan johonkin kulttuuriin, niin kai senkin asian voi tarkistaa vaikka Googlen avulla ennen kuin höpöttelee ulkopuolisille mitä sattuu?

Pieni vika ehkä, mutta tuollainen johtopäätöksiin pomppiminen, kritiikittömyys ja kyvyttömyys tutkia asioita jotka askarruttavat, on minusta omituista.

[/quote]

Miehesi kuulostaa hiukan yksinkertaiselta, osa ihmisistä ovat heikkolahjaisia, se periytyy geeneistä ja perheen elintavoista/kasvatuksesta. Eihän se tyhmyys paha asia ole, vaikka onkin vähän turhauttavaa ja häpeällistä.

Vierailija
9/16 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi salaa perussuomalainen?

Vierailija
10/16 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 11:48"]

[/quote]

Tutulta kuulostaa kyllä. Etkös sinä ole jo monta kertaa tuskaillut miehesi yksinkertaisuutta täällä?

[/quote]

En tietääkseni. En edes käy palstalla usein. -Ap

Vierailija
11/16 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös yksi yksinkertainen sukulainen (nainen), jonka kanssa keskustellessa tulee välillä ihan paha olo. Hän on naivi ja konservatiivinen. Tuosta yhdistelmästä sitten pulppuaa milloin mitäkin. Hänen kanssaan seurustelu syö energiaa.

Vierailija
12/16 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 11:47"]

[/quote]

Jep, olin jo melko varma, että kyseessä on mun exä. Sillä oli tollasia juttuja ja tosi huonoja vitsejä.  Esim. kun lehdessä oli kuva mustaihoisesta pikkutytöstä niin selitti lapsille, että kattokaa hei tuo tyttö on tippunu savupiippuun...hekoheko.

[/quote]

[/quote]

Onneksi mun mies ei sentään murjaise tuollaisia vitsejä, se varmaan katkaisisi kamelin selän... Mies ei ole rasisti, ja noita hölmöjä juttuja voi tulla ihan mihin tahansa aiheeseen liittyen, mutta hyväntahtoinen hän on aina. -Ap

Vierailija
13/16 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 11:43"]

Mulla on kanssa pari kaveria joilta irtoaa vastaavia juttuja. Tähän tuntuu olevan syynä se, että puhutaan ääneen ennenkuin mietitään asiaa yhtään itse, ja toisaalta tietty loogisen ajattelun puute lisäksi. 

Mun mielestä siinä on nimittäin iso ero, että onko ihminen vain sivistymätön vai eikö tosiaan osaa ajatella loogisesti. Mun mies esimerkiksi on käynyt amiksen eikä esim. lukeminen ole koskaan keskittymisvaikeuksien vuoksi sujunut. Osaa kuitenkin ajatella itse asioista ja päätellä loogisesti asian x kun tietää asian y. Ei siis keskustellessa vaikuta lainkaan tietämättömältä yleensä, vaikka yleissivistys on hieman heikko.

[/quote]

Minun mies on myös käynyt amiksen, eli yleissivistys on sinun miehesi tavoin hieman heikko, mutta sitten vielä lisäksi häneltä puuttuu se looginen ajattelukyky. Ainakin joissain asioissa. Ei noita möläytyksiä onneksi usein tule, mutta silloin harvoin tuntuu että miehen aivot on off-asennossa. Hän on kyllä esim. sosiaalisesti lahjakas, vaistoaa hyvin ihmisten tunnetiloja jne, ja myös teknisissä asioissa on hyvä, mutta joitain "isompia" asioita hänen on vaikea hahmottaa. Kuten nyt tuo esimerkki kulttuurisista tavoista osoittaa.

-Ap

Vierailija
14/16 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni on samanlainen, hänellä on hyvät tiedot vain niistä harvoista asioista, jotka häntä kiinnostaa (kapea-alaisesti liittyen hänen harrastuksiinsa). Hän on myös sosiaalisesti lahjaton eikä hänellä ole loogista ajattelukykyä. Jos hänelle sanoo jostain asiasta niin voi olettaa, ettei saa minkäänlaista vastausta, koska miehen päällä menee pitkään prosessoidessa tietoa. Hän on kuitenkin valmistunut ammattikorkeakoulusta.

Vierailija
15/16 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele asian positiivisiä puolia, jos hän olisi älykkäämpi sinä olisit katkeroitunut miehiä vihaavaa hampaaton kaljupää pubiruusu vanhapiika.

Vierailija
16/16 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on yksinkertaisen ihmisen nainut, tuskin siitä avioliitossakaan mikään Einstein tulee.