Miten laitat tukkasi pesun jälkeen?
Minulla itsellä aika pitkä tukka, joka pesun jälkeen laitan öljyä ja muotovaahtoa, sen jälkeen muotoilen föönillä, lopuksi lakkaa.
Miten muut?
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 17:59"]
Nr.3, miksi pidät niin kauan hiuksia pyyheturbaanin sisällä? Onko siitä jotain hyötyä?
[/quote]
No lähinnä sen takia, että tukka on tosi paksu ja kestää kauan kuivua. Saunan jälkeen tavallisesti syödään iltapala ja sen jälkeen katsotaan boksilta joku sarja. Iltapalaan menee se puoli tuntia ja ennen telkkua otan törtsön pois päästä, että tukkaa saa kuivahtaa ilmavasti ennen maate menoa. Ei siinä sen kummempaa syytä ole, ihan tavan takia tuollainen aika :) .
Kolmonen, miten se turbaanin pitäminen auttaa hiuksia kuivumaan ilmavasti? Eikö se vain haudu siellä turbaanissa? No, kukin tavallaan tietysti.......
Annan kuivua itsekseen ja sitten kuivana muotoilen hiuspuuterilla. En ikinä lähde mihinkään laittamatta hiuksiani tuolla.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 19:38"]
Kolmonen, miten se turbaanin pitäminen auttaa hiuksia kuivumaan ilmavasti? Eikö se vain haudu siellä turbaanissa? No, kukin tavallaan tietysti.......
[/quote]
Tätä mieltä minäkin olen. Siksi kysyin, kun ajattelin, että tuohon tapaan olisi joku muu syy. Ei kyllä luulisi kenenkään hiuksien tarvitsevan puolta tuntia tullakseen pyyhekuiviksi, vaikka kuinka paksut olisivat.
t: 11
Lisään vielä, että en oikeasti halua tuomita tuota tapaa, sillä voihan se vaikka tuntua tosi kivalta ja lämpöiseltä pitää pyyheturbaania pitkään :). Minäkin pidän hetken, mutta nopeasti tulee ahdistava olo. Olen yliherkkä kaikille päässä pidettäville jutuille (pinnit, huivit, hatut) jne. Harmittavaa sekin.
t: 11
Annan kuivua, harjaan takut kun on tarve. Jos hetikohta suihkun jälkeen pitää olla menossa, kuivaan föönillä. Tällöin saatan jotain tököttiä sinne sekaan sipaista.
Olkapäille ulottuva paksu vaalea tukka, jakaus keskellä päätä.
Töissä tukka ponnarilla tai huivilla vedetty pois silmiltä.
Pesen hiukset aina aamulla ennen töihin lähtöä. Föönaan kuivaksi ja laitan muutaman ison tarrarullan lämpimiin hiuksiin. Mulla on taipuisa vähän luonnonkihara, joka sojottaa pörröisenä minne sattuu. Yritän parastaikaa kasvattaa puolipitkää, ettei tarttis laittaa joka aamu, koska nukkumisen jäljiltä tukka on ihan järkyttävä. Mä kanssa inhoan muotoilutuotteita, haluan että hiukset on puhtaan tuntuiset.
Teen samoin ku nro 18. Pesen aina illalla ja annan kuivua yön aikana. Aamulla harjaan.
Tätä mieltä minäkin olen. Siksi kysyin, kun ajattelin, että tuohon tapaan olisi joku muu syy. Ei kyllä luulisi kenenkään hiuksien tarvitsevan puolta tuntia tullakseen pyyhekuiviksi, vaikka kuinka paksut olisivat
Ennen kun mulla oli pitkät hiukset, meni kaksi tuntia aikaa kuivumiseen, nyt lyhyemmät mutta ei tuo aika paljoa lyhentynyt, nyt sellaiset puolitoista tuntia.
Pyyhekuiva on kuitenkin eri asia kuin täysin kuiva tai edes puolikuiva :).
Mistä olette hankkineet pyyheturbaanin? Onko sillä paljonkin väliä onko froteeta, vohvelikangasta vai bambua?
Kampaan, annan kuivua itsestään. Valmis.
Käyn joka aamu suihkussa pesten samalla hiukset XZ Men Hair+Body shampoolla. Sitten kuivaan pyyhkeellä ja pyyhkäisen vähän kammalla. Käyn parturissa suunnilleen 2 kuukauden välein. Ei ole vaikeaa olla mies.
Kiepautan ”ananaksen” ja menen nukkumaan. Aamulla avaan ja pöyhin.
Vierailija kirjoitti:
Suominainen se ei paljon jaksa itseensä panostaa..."inhoan muotoilutuotteita".."käytän markettishampoota"..."en tee yhtään mitään, kampaan vaan jos kampa ei hukassa"... Voi itku...
Nimeä vaikka yksikin syy tehdä muuta kuin mitä teen, eli kuivattaa vapaana ja harjata seuraavana aamuna. En ole erityisen ulkonäköorientoitunut. Ole sinä, jos haluat, mutta älä uikuta muiden tekemisistä.
Mulla kiharat hiukset, jotka menevät helposti hamppuiseksi pörröksi. Noudatankin joitain temppuja Curly Girl -repertoaarista. Pesun jälkeen kerään kiharat pää alaspäin vanhasta T-paidasta tehtyyn turbaaniin. En kampaa enää auki tässä vaiheessa (selvitän tukan ennen pesua ja vielä kerran hoitoaineella suihkussa). Laitan paljon geeliä (joko hiusgeeliä, aloe vera -geeliä tai itse tekemääni pellava/ksantaanigeeliä) puristellen kiharoita. Annan ilmakuivua tai föönaan diffuuserillä. Kun täysin kuiva, vedän geelikuoren käsien välissä rikki.
Olen kokeillut vaikka mitä tapaa ja tämä on toistaiseksi ainoa, jolla saan pörrööntyvään paksuun tukkaani siistit kiharat.
Suihkun jälkeen annan hiusten kuivua itsestään. Seuraavana aamuna kun herään, harjaan hiukset (jos jaksan) ja laitan ponnarille.
Vieläkö naiset muuten käyttää papiljotteja?
Laitan öljyä tai gliss omega plexia, kun vaalennuksesta vahingoittuneet ja hamput hiukset osittain. Useimmiten vain näin, kun töissä tukka on kiinni. Joskus kotioloihin suoristan raudalla tai sitten kiharran. Lakkaa sitten myös.
Pörrötän pyyhkeeseen kuivaksi ja kampaan. Aamulla sitten fiiliksen mukaan vähän vahaa tai geelisuihketta ja lakkaa.
Malli on lyhyehkö ja helppohoitoinen, värjätty.