Onko normaalia ettei 26v yläviisuri ole puhjennut?
Aloin miettii tätä.. Toinen on puhjennut, toinen ei. Vai eiks ne edes kasva kaikille?
Kommentit (9)
Ei edes kasva kaikille. Mulle tuli kolme.
Olen 43 v eikä yläviisurit ole puhjenneet. Myöskään alaviisurit ei koskaan puhjenneen ja ne poistettiin leikkauksilla kun olin 31 v ja 32 v; poistoilla parannettiin purentaa eli saatiin suuhun tilaa.
Mä oon 30v ja muistaakseni jossain 25v paikkeilla tilanne kuvattiin ja hammalääkäri totesi, että mulla ei tule ainutkaan viisaudenhammas esiin. Ei ole kyllä vaivanneetkaan, vaikka jotkut sanovat että ne voivat jo puhjetessaan olla mätiä.
En tiedä onko ne mulla kasvaneet edes hampaan kokoisiksi tuolla ikenien syvyyksissä vai onko ne vain jotkin pienet nysät.
Eihän ne kaikille puhkea ollenkaan. EI tarvitse todennäköisesti nitiä puhkeamattomia edes poistaa jos eivät mitenkään vaivaa. Itselleni kyllä kasvoi vasta noin 30 iässä viimeiset viisurit joten voi ne vielä tullakin vaikka yleensä sanotaan ettei siinä iässä enää tule jos ei ole jo tulleet.
Ja kaikille ei edes visureita tule ollenkaan.
Kiva, kiitos vastauksista. :) Mä tökin sitä ientä siinä, missä se viisuri pitäis kasvaa niin sieltä tulee tosi paha haju sormeen.. Hammaslääkäri vaan ignoras asian niin ihmettelin vähän. Kyseli et onks multa viisuri vedetty pois vai eiks oo kasvanu. Ehkäpä se sieltä vielä mätänä puhkeaa ihmisten ilmoille :D
t. ap
On varmaan mulla ei ole yhtään viisaudenhammasta puhjennut.
T. 51 v
Vaihda hammaslääkäriä, melkoisen ammattitaidoton... ja tosiaan, kaikille ei edes kasva visureita, edes sinne ikenen sisään.
On, ne ei kaikki puhkea koskaan, voi olla että jossain vaiheessa leikataan sit pois.