Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset eivät osaa sisustaa kotejaan

Vierailija
17.07.2020 |

Niinpä asialle laitetaan sisustussuunnittelija, joka kaataa valkoisen harmaita sisustuselementtejä kasaksi asuntomessuasuntoon. Designia ja taidetta yhtenä riisipuurona:

https://www.iltalehti.fi/sisustus/a/ad077ecf-fc3f-4523-bc78-f578b9b817ad

Tämäkö on luksusta?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohi

Pelottava matto, siihenhän kompastuu.

Vierailija
2/28 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos asukkaat itse tykkäävät, niin miksi heidän kotinsa sisustus sinua vaivaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas yksitotinen kokonaisuus. Nuo pienet pitkäjohtoiset mustat lamput näyttävät lähinnä naurettavilta härpäkkeiltä, kun tilaa ja huonekorkeuttakin on ihan kiitettävästi. Lukaalissa on isot ikkunat, joista voi pällistellä alueen toisia isoikkunaisia lukaaleja.

Vierailija
4/28 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa nyt mitään persoonallista ole, mutta ihan hieno tuo on silti.

Vierailija
5/28 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos asukkaat itse tykkäävät, niin miksi heidän kotinsa sisustus sinua vaivaa?

Kun sitä esitellään iltapäivälehdessä luksusasuntona. Tuossa ei ole mitään sellaista, mikä jotenkin jäisi mieleen. Oikein asuntomarkkinoiden väritön seinäruusu.

Vierailija
6/28 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/28 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää jo kuvistakin päätellen kaikukammiolta. Ei voi olla viihtyisä asuintila, vaikka olisi mitkä sisustushärpäkkeet ympätty samaaan tilaan kuinka leikkisästi tahansa.

Vierailija
8/28 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tismalleen sama sisustus on nähty jo noin kolme miljoonaa kertaa -_-

Vierailija
9/28 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom. Suurin osa asuntomessujen sisustuksista ei kuulu siihen taloon.

Vierailija
10/28 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuja on monia. Mikäs siinä jos tykkää. Portaiden turvallisuudesta olisin huolissani. Ei kaidetta ja ylempi taso päätyy suoraan lasiin.

Vierailija
11/28 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sitä esitellään iltapäivälehdessä luksusasuntona. Tuossa ei ole mitään sellaista, mikä jotenkin jäisi mieleen. Oikein asuntomarkkinoiden väritön seinäruusu.

Kaksi isoa terassia, parveke, ulkoporeallas... Kyllä toi aika luksukselta kuulostaa verrattuna tavallisten keskituloisten perheiden koteihin verrattuna. Sisustus kyllä tuntui omaan silmään turhan kliiniseltä ja kalsealta, mutta ehkä se saa lisää syvyyttä ja persoonallisuutta, kunhan muuttuu esittelyasunnosta ihan oikeaksi kodiksi.

Vierailija
12/28 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä tuossa kyllä luksuksen tuntua näe, vaikka varmasti on ollut kallis. Perus-blogisisustus. Käsinmaalattuja "taulujakin" voi ostaa nykyään kalusteliikkeistä.

Valkoinen-harmaa sisustus on niitä juttuja jotka voi tehdä kengännauhabudjetilla tai kymmenillä tonneilla, mutta valokuvissa lopputulos ei juurikaan eroa. Toki käytössä laatuerot ajan mittaan näkyvät.

Minua näissä sisustuksissa vaivaa eniten kerroksellisuuden puuttuminen, mikä tekee kodeista persoonattomia ja luo kopiofiiliksen. Tuollaisen kodin voi käydä ostamassa perässä jos se miellyttää- mikä tietysti asuntomessukohteessa on vähän tarkoituskin. Viihtyisimmissä kodeissa missä olen vieraillut on hyvällä maulla yhdisteltyjä kalusteita eri vuosikymmeniltä, matkoilta mukaan tarttuneita esineitä, ehkä sitä taidettakin mutta niin ettei se ole selvästi valittu kodin värimaailma ensimmäisenä mielessä. Sellaisen kodin kopioiminen on yhtä mahdotonta kuin toisen elämän elämän kopioiminen.

Vierailija
13/28 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta keittiö, ei ikinä!

Muutenkin lähes kaikki on joko mustaa tai valkoista. Muutamaa puunväristä yksityiskohtaa lukuunottamatta.

Samoin "näyteikkunat" ilman, että niistä avautuisi minkäänlaisia maisemia, ei kiitos.

Vierailija
14/28 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonallinen sisustus? Minun mielestäni hukkuu massaan. Olen ajatellut persoonallisen olevan sellaista erilaista, joka jää mieleen ja tuosta ei jäänyt mieleen kuin valko-harmaus ja sekin hyvin lyhytaikaisesti. Ehkei vain ollut minun makuuni värittömyydessään ja ennalta arvattavin elementein.

Kiva, että asukkaat ovat kuitenkin tyytyväisiä, että haluavat sisustustaan kaikille jakaa.

Vierailija
15/28 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas yksitotinen kokonaisuus. Nuo pienet pitkäjohtoiset mustat lamput näyttävät lähinnä naurettavilta härpäkkeiltä, kun tilaa ja huonekorkeuttakin on ihan kiitettävästi. Lukaalissa on isot ikkunat, joista voi pällistellä alueen toisia isoikkunaisia lukaaleja.

Aikaisemmin tykkäsin isoista ikkunoista, mutta nyttemmin olen tajunnut että yli-isot ikkunat ovat ainakin kaupunkialueella epäkäytännölliset. Ei ole maisemaa mistä nauttia, marraskuussa tuntuu että loska tunkee olohuoneeseen. Sitten on se ikuisuuskysymys verhoista, ollako vai eikö olla. Jos haluaa nauttia näkymistä, on itsekin näyteikkunassa kun nykyään tontit ovat niin pieniä. Ole siinä sitten kotona pieruverkkareissa, tai ota rennosti kun olohuone on lasten leikkien jäljiltä räjähtänyt.

Toisaalta tuntuu jotenkin hölmöltä käyttää isoja verhojakaan koko ajan.

Vierailija
16/28 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaikki on enemmän kuin loppuun asti harkittua, päästään lopulta täydelliseen valjuuteen. Mutta tuokin pariskunta on maksanut itsensä kipeäksi saadakseen täysin historiattoman tilan. Otsikon mukaisesti joku on määritellyt heille uskomattoman upean design-kodin ja he uskovat siihen, koska maltaita maksanut sisustussuunnittelija sanoo niin.

Vierailija
17/28 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möhkäletyyliä. Möhkälesohva, möhkälekukkaruukut, möhkäletaide, jopa matossa pikku möhkäleitä. Ymmärrän kyllä että isossa tilassa eivät piiperrykset näytä kovin hyvältä, mutta aika yksitotinen tuo lopptulos on. Jotain siroa ja ilmavampaa elementtiä tila kaipaisi. 

Ja ehkä -jos nyt oikein hurjiksi aletaan- ripauksen jotain VÄRIÄ. Vaikka sitten sohvatyynyihin jos muu on liian jännää.

Vierailija
18/28 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallisen näköinen kokonaisuus.

Ja on paljon helpompaa antaa asiantuntijalle tuollainen tehtävä, kuin juosta itse liikkeestä toiseen ja hakea kokonaisuuteen sopivia pöytiä, kaappeja, tuoleja ja muita sisustuselementtejä.

Ja tottahan ovat kertoneet sisustusarkitehdille mitä haluavat, ja mitä arvostavat kodissaan. 

Niiden pohjalta on suunnitelmat tehty ja talon omistajat ovat sen hyväksyneet.

Vierailija
19/28 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastakohtana tälle tulee mieleen se hiljattain Hesarissa ollut juttu miehestä joka rakensi vanhaan kansakouluun itselleen kuninkaanlinnan. Niin eri planeetalta tämän kanssa. Luova, värikäs, ja omalla tavallaan tosi kivan näköinen vaikka en moista itselleni haluaisikaan.

Ja varmasti on ollut noin miljoona kertaa haastavampaa saada kansakoulu näyttämään ja tuntumaan linnalta kuin tehdä taas yksi skandinaavinen ison budjetin perussisustus.

Vierailija
20/28 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kaikki on enemmän kuin loppuun asti harkittua, päästään lopulta täydelliseen valjuuteen. Mutta tuokin pariskunta on maksanut itsensä kipeäksi saadakseen täysin historiattoman tilan. Otsikon mukaisesti joku on määritellyt heille uskomattoman upean design-kodin ja he uskovat siihen, koska maltaita maksanut sisustussuunnittelija sanoo niin.

Tämä. Joskus voisi ehkä harkita pikkuisen vähemmän ja kokeilla jotain mitä ole nähnyt sisustusblogeissa.