Onko sinulle tehty leikkaus?
Onko sinulle tehty syystä tai toisesta leikkaus tai leikkauksia? Mitä on leikattu ja miksi? Toivuitko hyvin? Jäikö pahat arvet?
Kommentit (31)
On 3 kertaa leikattu. En vastaa minkä takia on leikattu. Voidaan tunnistaa. Hyvin paranivat. Yhdestä leikkauksesta jäi kalju kohta ja muista kahdesta leikkauksesta pienet arvet.
Vierailija kirjoitti:
Mun tukka jouduttiin leikkaamaan pari viikkoa sitten.
Etkä oo vieläkään toipunut vai?
Hiukset leikattu.
Ei jäänyt arpia.
Lapset eivät toipuneet, oli niin kamala lopputulos.
Tissit laitettu ja sukupuolen korjausleikkaus!
Muita toimenpiteitä en ole tarvinnut!
Leikkasin eilen varpaankynteni. Tuskin toivun tästä koskaan. ;)
Vierailija kirjoitti:
On 3 kertaa leikattu. En vastaa minkä takia on leikattu. Voidaan tunnistaa. Hyvin paranivat. Yhdestä leikkauksesta jäi kalju kohta ja muista kahdesta leikkauksesta pienet arvet.
Käytiinköhän me samalla parturilla?
Vierailija kirjoitti:
Muita toimenpiteitä en ole tarvinnut!
Minne ne tissit laitettiin?
Olen leikattu useasti.
Kitarisat, lihavuusleikkaus, napaatyra, vatsalihasten erkauma, rintojen kohotus, vatsaroikko, yläluomet. Osa julkisella puolella, osa yksityisesti.
Aion vielä allit leikkauttaa.
Multa on leikattu sappirakko pois. Oli aivan jäätäviä kipukohtauksia sappikivistä ja leikkaus oli ainoa vaihtoehto. Leikkaus tehtiin tähystyksessä, joten ei tarvinnut tehdä kuin pari parin sentin viiltoa mahaan.
Sappirakko poistettiin. 2 viikkoa saikkua, mutta pidin vain viikon. Ei ongelmia. Kiitos Jorvin päiväkirurginen!
Suunniteltu Sektio.
Kaikki meni niin kuin piti. Hyvin toivuin. Poikittainen 15 cm arpi tuolla alhaalla, joka jää pikkuhousujen alle (tai oikeastaan juuri siihen reunalle ja sitten se hankaa ikävästi arpea)
Mutta eipä ole kauheammin elämään vaikuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Multa on leikattu sappirakko pois. Oli aivan jäätäviä kipukohtauksia sappikivistä ja leikkaus oli ainoa vaihtoehto. Leikkaus tehtiin tähystyksessä, joten ei tarvinnut tehdä kuin pari parin sentin viiltoa mahaan.
Kappas, kohtalotoveri!! Mikään muu kipu ei ole niin kauheaa ollut kuin sappikohtaus. Onneksi päästiin eroon!
Tota, synnytyksessä kai ne silpoi vähän tota värkkiä. Ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muita toimenpiteitä en ole tarvinnut!Minne ne tissit laitettiin?
No, sinne minne kuuluukin 😀
Olen käynyt kitarisaleikkauksessa, silmän karsastusleikkauksessa ja vaivaisenluuleikkauksessa lapsena. Aikuisiällä ei ole vielä tarvinnut mennä leikkaukseen. Lapsena sairaalassa olo oli mielestäni jännää ja mukavaa, vaikka kivuista en tietenkään pitänyt. Ajautuinkin sittemmin itse hoitoalalle töihin.
Kaksi sektiota on tehty. Ensimmäisellä kerralla menin synnyttämään normaalisti, mutta synnytys meni mönkään, joten jouduttiin tekemään kiireellinen sektio. Toinen lapsi syntyi suunnitellulla sektiolla.
Käsi on leikattu kun kaaduin sen. Jäi ikävän näköinen arpi.
Monta leikkausta on tehty, kaksi oikein isoakin ja kaksi sektiota. Kolme viikkoa sitten tehtiin rintasyöpäleikkaus. Se oli ihan päiväkirurginen juttu. Aamupäivällä sairaalaan, puolen päivän aikaan leikkaus yleisanestesiassa ja illalla puoli kahdeksan aikaan olin jo kotona.
7 leikkausta tai 8 jos episiotomia lasketaan.
Mun tukka jouduttiin leikkaamaan pari viikkoa sitten.