Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla oli juuri verkkotentti. Onko ne aina niin vaikeita??

Vierailija
30.05.2013 |

Yhteen tenttiin oli muutama kirja ja lisäksi raskaita artikkeleita (englanniksi). Yhteensä 6 materiaalia. Painotin lukiessa paria aineistoa enemmän ja jätin pari vähemmälle. Aineena yhteiskuntatiede.

Tentissä oli muutama kysyms jossa piti jokaisessa verrata tai peilata kahta eri aineineistoa keskenään (ja sitten ei tiennyt kuin puolista hyvin!)! Tenttiaikaa 3 tuntia! En saanut kuin lyhyehköt vastaukset jokaiseen kohtaan, yhteensä alle 5 sivua. 

Tuli ihan epätoivoinen olo, vaikka luin paljon, tuntuu että mokasin, koska olisi ilmeisesti pitänyt jokainen materiaali osata ihan ulkoa, mikä on mahdotonta! Onko teillä nuo tentit menneet miten, ja miltä arvostelu on vaikuttanut? Minä olen aina saanut hyviä numeroita opinnoista, mutta ulkoaoppiminen ei ole vahvuuksia vaan esseiden ja tutkielmien teko.

Nyt pitäisi lukea jo seuraavaan tenttiin, mutta tuntuu epätoivoiselta! Vinkkejä? Kuitenkin rajallinen aika aina käytettävissä lukemiseen, ei ehdi kaikkea lukea montaa kertaa läpi tarkasti, kun englannin kielen lukeminen on väistämättäkin hitaampaa ja vaikeampaa. 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen oikeustieteitä, joten vastauksen sivumäärä sun tieteen alalla ei sano mulle oikein mitään. Meillä suositellaan lyhyitä ja ytimekkäitä vastauksia, eikä oikeustieteissä oikein voi diipadaapaa kirjoittaakaan, ellei kirjoita aivan aiheen vierestä, taustoista jne. Mun korkeimman arvosanan vastaukset on olleet vähän alle tai vähän yli sivun mittaisia per kysymys, tosin mulla on aika kapea käsiala. Kirjoitan tiiviisti. Mutta:

Mun mielestä ensimmäinen sähköinen tentti oli vaikea, sillä oli tottunut, että on suttupaperi ja kynä, jolla hahmottaa ranskalaisin viivoin ensin kysymyksessä haettavat asiat ja niihin alakohdat, jotka tietää lopullisessa esseevastauksen kirjoittamisessa helposti unohtuvan.

Sähköiseen tenttiin ei voinut siis ottaa edes kynää mukaan, joten kyllä oli orpo olo.

Eka s-tentti menikin huonosti, mutta olin myös lukenut huonosti..

En siis usko että tenttikysymykset sinänsä olisivat vaikeampia, niihin on vain vaikeampi näyttöpäätteen ääressä keskittyä.

Vierailija
2/5 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, eihän sinun pitänytkään ulkoa opiskella, vaan oikeasti sisäistää keskeiset teoriat ja taustat.

Älä numeroiden takia opiskele, vaan sen takia, että sinulle olisi niistä hyötyä.

Mutta, tsempit joka tapauksessa. Verkkotenttiminen on syvältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka verkkotentti tulossa. Jo tavallisissa olen vaikeuksissa. Esseet ja oppimistehtävät kyllä sujuvat, eli osaan alani, mutta tenttien pilkunviilaus ei ole aikuisen hommaa.

Vierailija
4/5 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jostain syystä pysty verkkotenttejä tekemään... menen ihan täydellisesti lukkoon. En vain pysty hahmottamaan koko tenttiä, jos ei perinteisesti paperilla. Onneksi olen pystynyt sopimaan itselleni perinteiset tentit.

Vierailija
5/5 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo sellanen kotitentti-tyyppinen tentti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan