Lapsi haluaa vain touhuilla isänsä kanssa
Lapsi tykkää käydä uimassa isänsä kanssa ja minulle se on ok, kunhan ei sotke muita harrastuksia/päivärytmiä liikaa. Joskus harvoin olen mukana, koska en pidä uimisesta.
Ongelma tässä on, että lapsi ei halua tehdä kanssani mitään. Ei lähde pirtelölle kaupungille tai puistoon tms jos isänsä ei ole mukana. Haluaisin myös jonkun yhteisen kivan tekemisen lapsen kanssa, kun en niin siitä uimisesta välitä. Olen välillä surullinen kun lapsella ei kiinnosta tehdä minun äitinsä kanssa mitään.
Muuten kesälomalla vain katsoo telkkaria tai pelailee kännykällä.
Yhdessä meillä ei olekaan nykyisin juuri mitään yhteistä harrastusta tai tekemistä, koska lapsen isää ei huvita tai ei jaksa.
Mites teillä muilla?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Sama kun sanoisi että toivottavasti ei äiti vaan tapa lasta kun on mustasukkanen isän saamaasta huomiosta.
Ikäväkyllä näitäki tapahtuu
Aivan hirveitä nämä teidän viestit!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä nyt aivan tosi, että olen mäkättäjä ja huono äiti kun murehdin täällä, että joudun meidän perheessämme olemaan siinä komentajan roolissa, jotta lapsella pysyisivät selkeät rutiinit myös kesälomalla, jotta kouluun palaaminen olisi helpompaa?
Minusta ei ole ihanne, että lapsi valvoo öitä myöhään kun pelaavat isänsä kanssa sitä pleikkaria ja viipyvät uimassa iltamyöhään.Kiva että käyvät siellä uimassa, mutta jos lapsen päivärytmi menee sekaisin ettei syö, harjaa itse hiuksiaan/hampaita tai siivoa huonettaan tms, niin olen huolissani.
Pelaaminenkin tosiaan vaikuttaa lapseen negatiivisesti monessa mielessä.
Ap
Koitapas joskus ihan asiallista keskustelua sen käskyttämispaskasi sijasta.
Mutta ehei, äippylin käytöksessä ei ole tietenkään mitään vikaa kun lapsi ei halua viettää aikaa äippylin kanssa. Tunge nyt ne hampaanpesusi ja muut mikromanageerauksesi sivuun hetkeksi, ja katso sinne peiliin, ihan tosissasi
Mitä sieltä peilistä pitäisi näkyä?
Omalle käytökselleen erittäin sokea ihminen.
Jos sinulle pelkästään raivotaan ja sinua käskytetään, oletko sellaisen ihmisen kanssa tekemisissä?
Et siis todellakaan osaa käyttäytyä asiallisesti ja rakentavasti?
Kenelle tämä viesti nyt oli tarkoitettu? Putosin jo aivan kärryiltä, kun täällä minua jo syytetään näistä viesteistä, joissa vihjaillaan miestäni lapsensa raiskaamisesta mikä nyt on aivan typerä ajatus! Ja kyllä minä sinne peiliin ihan päivittäin kurkkaan.
Ap
Sinulle, raivopää.
Et ole muuten sanonut lapsesta tai miehestä YHTÄKÄÄN positiivista asiaa, pelkkää haukkumista.
Ja sinussa ei ole mitään vikaa?
Onko lapsi tyttö vai poika? Jos on poika, niin sekin voi vaikuttaa siihen, että lähtee mieluummin isän kanssa kahdestaan ulos. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinä äitinä sitten kelpaat, kun sattuu jotain tai sairastuu niin, että häntä pitää hoitaa.
No sanoppa muuta! Kyllä minä pyykinpesijäksi ja ruuan laittajaksi kelpaan, sekä vaatteiden hankkijaksi. Siinäpä se minun roolini tässä perheessä. Lisäksi pitää vielä siivota lapsen jäljet, kun isä ei vaadi edes sitä tekemään.
Ap
Aaa, tämä selittää! Isi on se kiva ja hauska joka ei käske tai kiellä ja vie huvituksiin, äiti on ajautunut siksi vanhemmaksi joka vaatiikin jotain, ja kukapa sellaisen kanssa valitsee viettää aikaa jos on vaihtoehtona päästä kuin koira veräjästä.
Onneksi edes isän kanssa on mukavaa ja kesäaktivitteettejä, äiti kun on täyskyrpä ja riehuu ennemmin palstalla kuin on perheensä kanssa
Kiitos tämäpä myös hyvin asiallinen viesti! Se että minulla nyt on aikaa olla täällä palstalla johtuu ihan siitä, että sattuu olemaan vapaa päivä, mies töissä ja lapsi kaverillaan. Itse en ole tässä ketjussa ketään haukkunut, mutta minut on kyllä löylytetty monin eri tavoin.
Ap
Ainakin valvomisesta nipottaminen on turhaa. Sehän just kesässä oli ihanaa, kun sai valvoa eikä tarvinnut nousta aikaisin. Jos ei harjaa tukkaansa, niin mitä sekään haittaa. Noin, heti on kaksi asiaa vähemmän mistä sun pitää juputtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinä äitinä sitten kelpaat, kun sattuu jotain tai sairastuu niin, että häntä pitää hoitaa.
No sanoppa muuta! Kyllä minä pyykinpesijäksi ja ruuan laittajaksi kelpaan, sekä vaatteiden hankkijaksi. Siinäpä se minun roolini tässä perheessä. Lisäksi pitää vielä siivota lapsen jäljet, kun isä ei vaadi edes sitä tekemään.
Ap
Aaa, tämä selittää! Isi on se kiva ja hauska joka ei käske tai kiellä ja vie huvituksiin, äiti on ajautunut siksi vanhemmaksi joka vaatiikin jotain, ja kukapa sellaisen kanssa valitsee viettää aikaa jos on vaihtoehtona päästä kuin koira veräjästä.
Onneksi edes isän kanssa on mukavaa ja kesäaktivitteettejä, äiti kun on täyskyrpä ja riehuu ennemmin palstalla kuin on perheensä kanssa
Kiitos tämäpä myös hyvin asiallinen viesti! Se että minulla nyt on aikaa olla täällä palstalla johtuu ihan siitä, että sattuu olemaan vapaa päivä, mies töissä ja lapsi kaverillaan. Itse en ole tässä ketjussa ketään haukkunut, mutta minut on kyllä löylytetty monin eri tavoin.
Ap
Paitsi sen lapsesi ja miehesi, joka käänteessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä nyt aivan tosi, että olen mäkättäjä ja huono äiti kun murehdin täällä, että joudun meidän perheessämme olemaan siinä komentajan roolissa, jotta lapsella pysyisivät selkeät rutiinit myös kesälomalla, jotta kouluun palaaminen olisi helpompaa?
Minusta ei ole ihanne, että lapsi valvoo öitä myöhään kun pelaavat isänsä kanssa sitä pleikkaria ja viipyvät uimassa iltamyöhään.Kiva että käyvät siellä uimassa, mutta jos lapsen päivärytmi menee sekaisin ettei syö, harjaa itse hiuksiaan/hampaita tai siivoa huonettaan tms, niin olen huolissani.
Ap
Mutta ehei, äippylin käytöksessä ei ole tietenkään mitään vikaa kun lapsi ei halua viettää aikaa äippylin kanssa. Tunge nyt ne hampaanpesusi ja muut mikromanageerauksesi sivuun hetkeksi, ja katso sinne peiliin, ihan tosissasi
Jos sinulle pelkästään raivotaan ja sinua käskytetään, oletko sellaisen ihmisen kanssa tekemisissä?
Kenelle tämä viesti nyt oli tarkoitettu? Putosin jo aivan kärryiltä, kun täällä minua jo syytetään näistä viesteistä, joissa vihjaillaan miestäni lapsensa raiskaamisesta mikä nyt on aivan typerä ajatus! Ja kyllä minä sinne peiliin ihan päivittäin kurkkaan.
Ap
Sinulle, raivopää.
Et ole muuten sanonut lapsesta tai miehestä YHTÄKÄÄN positiivista asiaa, pelkkää haukkumista.
Mikä ihmeen raivopää? En ole täydellinen ihminen, en todellakaan. Mutta pyrin asettamaan tiettyjä sääntöjä ja rajoituksia, jotta lapsesta kasvaisi mahdollisimman hyvä ja tasapainoinen kansalainen. Sanoin kyllä jo aiemmin, että kiva että viettävät aikaa keskenään ja käyvät siellä uimassa, mutta elämässä ei voi vain aina pitää hauskaa, kun lapsella jää monia elämän tärkeitä asioita oppimatta ja tekemättä jos vaan pelailee päivät pitkät kunnes isä ehtii lähteä uimaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Sinulle, raivopää.
Mikä ihmeen raivopää? En ole täydellinen ihminen, en todellakaan. Mutta pyrin asettamaan tiettyjä sääntöjä ja rajoituksia, jotta lapsesta kasvaisi mahdollisimman hyvä ja tasapainoinen kansalainen. Sanoin kyllä jo aiemmin, että kiva että viettävät aikaa keskenään ja käyvät siellä uimassa, mutta elämässä ei voi vain aina pitää hauskaa, kun lapsella jää monia elämän tärkeitä asioita oppimatta ja tekemättä jos vaan pelailee päivät pitkät kunnes isä ehtii lähteä uimaan.
Ap
Eli ei mene jakeluun.
No, sinähän siitä kärsit, ei kukaan muu
Mitäpä jos vaikka eroat niin ei tarvii nalkuttaa siitä miehestä joka leikkii lapsensa kanssa.
Miehellekki olis varmaan helpotus
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos vaikka eroat niin ei tarvii nalkuttaa siitä miehestä joka leikkii lapsensa kanssa.
Miehellekki olis varmaan helpotus
Ymmärrätkö että lapsi tarvitsee myös rajoja sekä sitä rakkautta, että voi kasvaa tasapainoiseksi aikuiseksi? Ei pelkästään lahjomista ja lellimistä piloille?
Ja kyllä! Minä rakastan perhettäni, mutta olen näköjään tässä ketjussa tituleerattu hirviöksi, joka vain mäkättää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellekki olis varmaan helpotusYmmärrätkö että lapsi tarvitsee myös rajoja sekä sitä rakkautta, että voi kasvaa tasapainoiseksi aikuiseksi? Ei pelkästään lahjomista ja lellimistä piloille?
Ja kyllä! Minä rakastan perhettäni, mutta olen näköjään tässä ketjussa tituleerattu hirviöksi, joka vain mäkättää.
Ap
Sehän sinä näytät olevan. Haukut miehesi ja lapsesi täyspaskoiksi, ja sinun pitää saada VAIN JA AINOASTAAN kontrolloida, mitään muuta et osaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellekki olis varmaan helpotusYmmärrätkö että lapsi tarvitsee myös rajoja sekä sitä rakkautta, että voi kasvaa tasapainoiseksi aikuiseksi? Ei pelkästään lahjomista ja lellimistä piloille?
Ap
Niin on koska sä et näköjään itse ymmärrä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sehän sinä näytät olevan. Haukut miehesi ja lapsesi täyspaskoiksi, ja sinun pitää saada VAIN JA AINOASTAAN kontrolloida, mitään muuta et osaa
Anteeksi mitä? Ketään tässä ketjussa en ole täyspaskaksi kutsunut! Kuule jos tietäisit mitä olen elämässä läpi käynyt ja miksi olen surullinen, tuskin tulisit tähän ketjuun vain minua haukkumaan. Parhaani yritän äitinä kyllä tehdä, mutta voimavarat vähissä kun koen, että minulle jäänyt vain nyt se rajojen asettajan rooli.
Mieheni on entinen alkoholisti, joka on minua henkisesti sekä fyysisesti alistanut. Ehkäpä sen vuoksi haluaa nyt lelliä lasta, että saa korvattua tälle kokemiaan traumoja.
Mutta jatka sinä vain haukkumistani, aika paksun nahan olen kyllä tässä vuosien aikana ehtinyt kasvattaa!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Anteeksi mitä? Ketään tässä ketjussa en ole täyspaskaksi kutsunut! Kuule jos tietäisit mitä olen elämässä läpi käynyt ja miksi olen surullinen, tuskin tulisit tähän ketjuun vain minua haukkumaan. Parhaani yritän äitinä kyllä tehdä, mutta voimavarat vähissä kun koen, että minulle jäänyt vain nyt se rajojen asettajan rooli.
Mieheni on entinen alkoholisti, joka on minua henkisesti sekä fyysisesti alistanut. Ehkäpä sen vuoksi haluaa nyt lelliä lasta, että saa korvattua tälle kokemiaan traumoja.
Mutta jatka sinä vain haukkumistani, aika paksun nahan olen kyllä tässä vuosien aikana ehtinyt kasvattaa!
Ap
Joopa joo, keksi lisää uhriutumisen aiheita.
Se oikeutttaa käyttäytymään ku marttyyri kun on kokenu kovia ja jos mies on käyttäytyny joskus huonosti niin se ei saa jatkossakaan käyttäytyä hyvin eikä leikkiä lapsen kanssa.
Hienoa logiikkaa mistä nyt en ihan pääse jyvälle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Joopa joo, keksi lisää uhriutumisen aiheita.
Lukisit joskus millaista on olla alkoholistin puoliso, niin tietäisit! Kännissä itse piru, mutta selvästä päästä kiltti ja hyvä puoliso. Toki nyt näitä kasvatuksellisia erimielisyyksiä löytyy.
Ap
Mies leikkii lapsen kanssa ja osoittaa välittävänsä ja tarjoaa sille rakkautta ja viettää paljon aikaansa sen kanssa niin ei kelpaa. Kylläpä nyt on asiat huonosti
Se on normaalia, että lapsi suosii toista vanhempaa enemmän. Minun lapset, kun oli pienempiä, niin se olin aina minä. Nyt 2 on minun kanssani enemmän. 1 isän kanssa. Miehelläni on myös lapsi. Ja hän viihtyy paremmin isän kanssa. Saavat olla kahestaan. Minä teen omia juttujani.
Vierailija kirjoitti:
Se on normaalia, että lapsi suosii toista vanhempaa enemmän. Minun lapset, kun oli pienempiä, niin se olin aina minä. Nyt 2 on minun kanssani enemmän. 1 isän kanssa. Miehelläni on myös lapsi. Ja hän viihtyy paremmin isän kanssa. Saavat olla kahestaan. Minä teen omia juttujani.
Kiitos asiallisesta viestistäsi! Onhan se varmasti ihan totta, että on normaalia. Minulla nyt vain varmaan sitten on jotenkin herkkä vaihe meneillään, kun on elämässä sattunut kaikenlaista. Kasvatukseen liittyvät erimielisyydet minun pitää sitten selvittää ammattilaisen avulla, jotta saadaan kuitenkin jotain tolkkua tähän perhe-elämään ja saamme taas rauhan tähän taloon.
Ap
Ap