Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi haluaa vain touhuilla isänsä kanssa

Vierailija
17.07.2020 |

Lapsi tykkää käydä uimassa isänsä kanssa ja minulle se on ok, kunhan ei sotke muita harrastuksia/päivärytmiä liikaa. Joskus harvoin olen mukana, koska en pidä uimisesta.
Ongelma tässä on, että lapsi ei halua tehdä kanssani mitään. Ei lähde pirtelölle kaupungille tai puistoon tms jos isänsä ei ole mukana. Haluaisin myös jonkun yhteisen kivan tekemisen lapsen kanssa, kun en niin siitä uimisesta välitä. Olen välillä surullinen kun lapsella ei kiinnosta tehdä minun äitinsä kanssa mitään.

Muuten kesälomalla vain katsoo telkkaria tai pelailee kännykällä.

Yhdessä meillä ei olekaan nykyisin juuri mitään yhteistä harrastusta tai tekemistä, koska lapsen isää ei huvita tai ei jaksa.

Mites teillä muilla?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti isä ja lapsi eivät "touhuile".

Oot sairas.

Vierailija
22/60 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap siis mäkättää, vttuilee, komentaa, alistaa ja määräilee.

on se jännä kun miestä ja lasta ei aloittajan kanssa kiinnosta viettää aikaa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä nyt aivan tosi, että olen mäkättäjä ja huono äiti kun murehdin täällä, että joudun meidän perheessämme olemaan siinä komentajan roolissa, jotta lapsella pysyisivät selkeät rutiinit myös kesälomalla, jotta kouluun palaaminen olisi helpompaa?

Minusta ei ole ihanne, että lapsi valvoo öitä myöhään kun pelaavat isänsä kanssa sitä pleikkaria ja viipyvät uimassa iltamyöhään.

Kiva että käyvät siellä uimassa, mutta jos lapsen päivärytmi menee sekaisin ettei syö, harjaa itse hiuksiaan/hampaita tai siivoa huonettaan tms, niin olen huolissani.

Pelaaminenkin tosiaan vaikuttaa lapseen negatiivisesti monessa mielessä.

Ap

Vierailija
24/60 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kun sanoisi että toivottavasti ei äiti vaan tapa lasta kun on mustasukkanen isän saamaasta huomiosta.

Ikäväkyllä näitäki tapahtuu

Vierailija
25/60 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot sairas.

Ai sittenkö olisin terve, jos toivoisin että isä ja lapsi "touhuilisivat".

Kumpikohan tässä on sairas?

Vierailija
26/60 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten saatanan sairas pitää olla päästään, että kirjoittaa tällaista? 

Näitä tapahtuu valitettavan usein ja ihan joka kerta paljastuessaan se onnollut shokkiuutinen toiselle vanhemmalle. "En ois kyllä ikinä uskonut". Kannattais uskoa, miehet on k-päitä.

Eli jos mies käy uimassa oman lapsensa kanssa, niin hän on lapsenraiskaaja? Kukahan tässä on sairas pissapää?

Äiti?

Siis mitä? Minä en ole miestäni lapsenraiskaajaksi täällä tituleerannut! Nyt tämä keskustelu lähtee aivan käsistä. Menkää muualle jos ei ole muuta sanottavaa!

Ap

Vierailija
27/60 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kun sanoisi että toivottavasti ei äiti vaan tapa lasta kun on mustasukkanen isän saamaasta huomiosta.

Ikäväkyllä näitäki tapahtuu

Pitääsköhä tehä LaSu?

Vierailija
28/60 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä nyt aivan tosi, että olen mäkättäjä ja huono äiti kun murehdin täällä, että joudun meidän perheessämme olemaan siinä komentajan roolissa, jotta lapsella pysyisivät selkeät rutiinit myös kesälomalla, jotta kouluun palaaminen olisi helpompaa?

Minusta ei ole ihanne, että lapsi valvoo öitä myöhään kun pelaavat isänsä kanssa sitä pleikkaria ja viipyvät uimassa iltamyöhään.

Kiva että käyvät siellä uimassa, mutta jos lapsen päivärytmi menee sekaisin ettei syö, harjaa itse hiuksiaan/hampaita tai siivoa huonettaan tms, niin olen huolissani.

Ap

Koitapas joskus ihan asiallista keskustelua sen käskyttämispaskasi sijasta. 

Mutta ehei, äippylin käytöksessä ei ole tietenkään mitään vikaa kun lapsi ei halua viettää aikaa äippylin kanssa. Tunge nyt ne hampaanpesusi ja muut mikromanageerauksesi sivuun hetkeksi, ja katso sinne peiliin, ihan tosissasi 

Vierailija
29/60 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mutta ehei, äippylin käytöksessä ei ole tietenkään mitään vikaa kun lapsi ei halua viettää aikaa äippylin kanssa. Tunge nyt ne hampaanpesusi ja muut mikromanageerauksesi sivuun hetkeksi, ja katso sinne peiliin, ihan tosissasi 

Mitä sieltä peilistä pitäisi näkyä?

Vierailija
30/60 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja hei, tuo on ihan normaalia. En mäkään halunnut lapsena tehdä oikein mitään isän kanssa, mutta äidin kanssa tykkäsin tehdä kaikenlaista ja viihdyin paljon myös yksikseni. Isän kanssa välit lämpenivät sitten vähän isompana, kun hoksasin, että isä on jäänyt vähän taustalle ja rupesin viettämään enemmän aikaa hänenkin kanssaan.

Tehkää jotain kivaa koko perheellä, edes välillä. Sanot, ettei isää huvita tai ei jaksa, mutta oletteko keskustelleet siitä ihan kunnolla kahdestaan?

Ollaan keskusteltu, mutta miehellä on nyt jokin vaihe menossa ehkä loppuunpalaminen tms kun jaksaa nykyään niin vähän puuhastella yhdessä. Siksi kai jättää minulle sen ” komentamisenkin”. Ehkä tähän tilanteeseen täytyy hakea ammattapua, kun täälläkin vain saa kuulla lyttäämistä.

Ap

Vierailija
31/60 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset lähde rannalle mukaan? Ota vaikka kirja kassiin ja lueskele siellä. Käytte sitten makkaraperunoilla kotimatkalla.

Vierailija
32/60 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot sairas.

Ai sittenkö olisin terve, jos toivoisin että isä ja lapsi "touhuilisivat".

Kumpikohan tässä on sairas?

Lopeta nyt se jauhaminen tässä keskustelussa, minä en ole edelleenkään mistään lapsen raiskauksesta täällä puhunut! Siitä ei ole kyse!

Ap

Vierailija
33/60 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä sieltä peilistä pitäisi näkyä?

Omalle käytökselleen erittäin sokea ihminen.

Jos sinulle pelkästään raivotaan ja sinua käskytetään, oletko sellaisen ihmisen kanssa tekemisissä?

Et siis todellakaan osaa käyttäytyä asiallisesti ja rakentavasti? 

Vierailija
34/60 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja hei, tuo on ihan normaalia. En mäkään halunnut lapsena tehdä oikein mitään isän kanssa, mutta äidin kanssa tykkäsin tehdä kaikenlaista ja viihdyin paljon myös yksikseni. Isän kanssa välit lämpenivät sitten vähän isompana, kun hoksasin, että isä on jäänyt vähän taustalle ja rupesin viettämään enemmän aikaa hänenkin kanssaan.

Tehkää jotain kivaa koko perheellä, edes välillä. Sanot, ettei isää huvita tai ei jaksa, mutta oletteko keskustelleet siitä ihan kunnolla kahdestaan?

Ollaan keskusteltu, mutta miehellä on nyt jokin vaihe menossa ehkä loppuunpalaminen tms kun jaksaa nykyään niin vähän puuhastella yhdessä. Siksi kai jättää minulle sen ” komentamisenkin”. Ehkä tähän tilanteeseen täytyy hakea ammattapua, kun täälläkin vain saa kuulla lyttäämistä.

Ap

Ammattiapua suosittelen. Yksi hyvä paikka on kysyä AV-palstalla apua. Sieltä saa aina asiallisimmat vastaukset.

Vierailija
35/60 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän naisille kelpaa? Ei leiki lapsen kanssa niin sillon on laiska paska ja luuseri mies ja sitte ku leikkii niin se varmaan raiskaa lasta tai on loppuunpalanu.

Teitä on mahdoton miellyttää!

Hankkikaa joku lääkitys

Vierailija
36/60 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset lähde rannalle mukaan? Ota vaikka kirja kassiin ja lueskele siellä. Käytte sitten makkaraperunoilla kotimatkalla.

No kun ei se jaksa.

Vierailija
37/60 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinä äitinä sitten kelpaat, kun sattuu jotain tai sairastuu niin, että häntä pitää hoitaa.

No sanoppa muuta! Kyllä minä pyykinpesijäksi ja ruuan laittajaksi kelpaan, sekä vaatteiden hankkijaksi. Siinäpä se minun roolini tässä perheessä. Lisäksi pitää vielä siivota lapsen jäljet, kun isä ei vaadi edes sitä tekemään.

Ap

Aaa, tämä selittää! Isi on se kiva ja hauska joka ei käske tai kiellä ja vie huvituksiin, äiti on ajautunut siksi vanhemmaksi joka vaatiikin jotain, ja kukapa sellaisen kanssa valitsee viettää aikaa jos on vaihtoehtona päästä kuin koira veräjästä.

Vierailija
38/60 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä minä kuule olen ihan asiallisestikin sanonut lapselle! Siis miksi pitää heti vääntää asiat näin päin, että vain mäkätän?

Onko täällä suurinosa vapaan kasvatuksen kannalla, että lapsen elämässä pitää kaikki olla vain pelkkää hauskanpitoa, eikä mitään saa vaatia tekemään itse tai opetella elämän perustaitoja?

Mies vain on lepsumpi ja joustaa näissä nukkumaanmeno asioissa jne enemmän ja antaa useammassakin asiassa periksi, niin lapsi on sen oppinut ja käyttää tilannetta hyväksi.

Ap

Vierailija
39/60 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä minä kuule olen ihan asiallisestikin sanonut lapselle! Siis miksi pitää heti vääntää asiat näin päin, että vain mäkätän?

Onko täällä suurinosa vapaan kasvatuksen kannalla, että lapsen elämässä pitää kaikki olla vain pelkkää hauskanpitoa, eikä mitään saa vaatia tekemään itse tai opetella elämän perustaitoja?

Mies vain on lepsumpi ja joustaa näissä nukkumaanmeno asioissa jne enemmän ja antaa useammassakin asiassa periksi, niin lapsi on sen oppinut ja käyttää tilannetta hyväksi.

Ap

Paskamäkättämisen ja pellossa elämisen väliin jää aika paljon vaihtoehtoja, raivopää 

Vierailija
40/60 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinä äitinä sitten kelpaat, kun sattuu jotain tai sairastuu niin, että häntä pitää hoitaa.

No sanoppa muuta! Kyllä minä pyykinpesijäksi ja ruuan laittajaksi kelpaan, sekä vaatteiden hankkijaksi. Siinäpä se minun roolini tässä perheessä. Lisäksi pitää vielä siivota lapsen jäljet, kun isä ei vaadi edes sitä tekemään.

Ap

Aaa, tämä selittää! Isi on se kiva ja hauska joka ei käske tai kiellä ja vie huvituksiin, äiti on ajautunut siksi vanhemmaksi joka vaatiikin jotain, ja kukapa sellaisen kanssa valitsee viettää aikaa jos on vaihtoehtona päästä kuin koira veräjästä.

Onneksi edes isän kanssa on mukavaa ja kesäaktivitteettejä, äiti kun on täyskyrpä ja riehuu ennemmin palstalla kuin on perheensä kanssa