Muistatko sen lapsuuden tunteen kun sait uuden lelun ja otit sen paketista, se uutuuden tuoksu esim barbiesta, muovieläimestä, superpallosta
.. Kunpa voisi palata siihen hetkeen. Yksi päivä olin yhden krääsäliikkeen leluosastolla ja aloin haistelemaan siinä irtonaisia muovieläimiä jotka ei olleet paketeissa, mutta ei ne haisseet miltään, höh. Olisin halunnut meinaan kokea sen saman tunteen kuin lapsena.
n48
Kommentit (17)
Muistan. Mitähän myrkkyjä niissä oli kun se tuoksu oli kyllä huomattava.
Muiistan mutta muistan myöös sen että muut kuin nintendo ja legolinnna menivät aika nopeasti varastooon.
Vierailija kirjoitti:
Muistan. Mitähän myrkkyjä niissä oli kun se tuoksu oli kyllä huomattava.
Tässä takavuosina ostin muuten pesupussin joka oli muovikääreessä, ja sieltä pölähti se tuoksu joka toi muistoja mieleen.
Mä olen vieläkin katkera,kun en saanut Barbieta yks poika
Vierailija kirjoitti:
No höh. Oisit saanut jos olisin sun äiti.
ap
Vierailija kirjoitti:
Muiistan mutta muistan myöös sen että muut kuin nintendo ja legolinnna menivät aika nopeasti varastooon.
Muiistan että esim jojo oli kansssa aika hauska keksintö. Siiihen syntyi sellainen tietynlainen riiippuvuus.
Kyllä samaan fiilikseen voi nykyäänkin päästä. Esim. kun ostaa uuden sähkölaitteen, tietokoneen ja niin poispäin, niin se tuoksuu uudelta muutaman päivän ajan.
Vierailija kirjoitti:
Kurjaa. Onneksi aikuisena voi itse hankkia kaiken, mitä ei lapsena saanut. :)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä samaan fiilikseen voi nykyäänkin päästä. Esim. kun ostaa uuden sähkölaitteen, tietokoneen ja niin poispäin, niin se tuoksuu uudelta muutaman päivän ajan.
Mutta ei se siltikään ole se sama aistimus.. :(
Kyllä❤ Baby Born nukke jouluna, useita Barbie-nukkeja. Se tuoksu oli ihana. Omistan vieläkin niitä ja pahvilaatikkosäilytyksen jälkeenkin niissä on se tietynlainen lapsuusaikojeni tuoksu 🥺
Juu ei ole sama tuoksu. Näin viisikymppisenä on paljon mitä muistella. Spriimonisteet, nuo pikkueläimet, hajukumit, tuoksuvat musteet monivärisessä kynässä. Uudet koulukirjat, voi että nekin tuoksuivat!
Teininä kosmetiikka, voiteet (tokalon), puuterit, hiuslakat, yves rocherin ilmaiset minimeikit...
Voi että olisi kiva haistella niitä kaikkia vieläkin, melkein tavoittaa sen tuoksun kun oikein miettii.
Uusissa sähkölaitteissa on lähinnä palavan käryä alkuun, ei mikään miellyttävä tuoksu,
Joo, se on se ftalaattien haju. Ei kyllä terveellinen.
Vierailija kirjoitti:
Joo, se on se ftalaattien haju. Ei kyllä terveellinen.
https://www.kaleva.fi/ftalaateille-altistuu-yha-jatkuvasti/2230152
Joo, se muovin ja hajuveden huumaava tuoksu.
Tästä tuli mieleen, miten ostin pari vuotta sitten Clean-tuoksun ja se tuoksu muuttui iholla juuri muistuttaen noiden uusien lelujen tuoksua. Etenkin siltä, miltä uuden Barbien hiukset tuoksuivat.
😊
Pikkuautot ei haisseet, kun olivat pääasiassa metallia.
ap