Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häävieraan ulkonäkö - pitääkö olla rumempi kuin morsian?

Vierailija
29.05.2013 |

Semmoinen tullut tässä mieleen, kun olen monissa häissä ollut ja omatkin vietetty, että miksi jotkut paheksuvat / ihmettelevät ihmisiä, jotka haluavat näyttää tyylikkäiltä? Etenkin häissä.

Laittaudun siis aina hyvin minne sitten menenkin. Ja näin siis myös juhliin, esim. häihin. En laitaudu liikaa, vaan hillitysti, yleensä esim. kaunis ja huoliteltu meikki. Hiukset laitan itse, yleensä kauniisti kiharrettu tai hieman monimutkaisemmalla nutturalla. Minulla on luonnostaan vaaleat ja pitkät hiukset. Ja vaatteet vartalolle sopivat (olen hoikka), tyylikkäät (ei itsensäpaljastelua), väriltään tilaisuuteen sopivat, mutta yleensä siis kirkkaan väriset.

Juhliin laitan vartalolle pientä päivetystä purkista, ei mitään megarusketusta ala Tuksu. Kynnet lakkaan ja joskus koristelen, nekin omat, ei teko.

Siis kunnioitan juhlaa, juhlijoita ja isäntäparia olemuksellani ja käytökselläni. Silti saa aina kuulla tyyliin: Voi menikö sulla kauankin tuossa hiustenlaitossa, ostitko ihan uuden mekon juhliin, kävitkö ihan kampaajalla, sinullahan on kauniimpi kampaus kuin morsiamella, katseet kiinnittyy nyt kyllä sinuun, olet paikan hemaisevin eukko jne.

Otan kyllä ihan huumorilla. :)

Mutta siis, johtuuko tämä siitä, että panostan liikaa, vaikka ihan normisti mielestäni laittaudun? Laittaudutaanko Suomessa liian vähän juhliin eli siksi erotun joukosta? Pitäisikö esim. häihin mennä vanhassa mekossa ja tukka laittamatta, että morsian erottuu? Kiinnittääkö kaunis (en tiedä olenko edes) nainen aina huomiota, varsinkin jos laittautuu hieman (vaikka saman verran kuin muut)? Vai mistä tämä johtuu?

Niin ja morsian, onko sinun häissäsi ollut liian tyylikäs persoona ja ärsyttikö? Tämä siis nyt sitä kuuluisaa huumoria tässä lopussa. :)

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman tyylin mukaan. Mä olen aina laitettu. En nyt hirveästi meikkaa, mutta ripsipidennykset on ja rakennekynnet (lyhyet ja siisti). Olen töissä koko ajan asiakkaiden kanssa tekemisissä ja esillä, koulutan asiakkaita muun muassa. Töissä olen aina huoliteltu ja niin myös vapaa-ajallani.

Mulla on pitkät hiukset, jotka kiharran juhliin ja tykkään laittaa kunnon korot, kun siihen on mahdollisuus kerrankin. Saan myös kuulla näitä "no ohhoh, montako tuntia meni kun laittauduit" yms. Mulla menee, tiedoksi kyselijöille, noin 5 minuuttia meikkaamiseen ja puoli tunia hiusten kihartamiseen. Joskus jos on jotain speciaalia niin käyn kampaajalla ja meikissä laittautumassa, niin tulee vielä juhlavampi olo. Toisaalta ihmiset ovat tottuneet siihen, että en saavu seinästä repäistynä minnekään paitsi ehkä joskus puistoon ja ruokakauppaan. Vaikea se olisi jotenkin downgrade:ata itsensä häihin. 

Pidän itseni laittamisesta ja kun olen omasta mielestäni kauniina ja nätisti pukeutunut, tunnen oloni hyväksi. Tulee tunne, että nyt voi tapahtua kaikkea hauskaa ja tilaisuudesta tulee mukava.

Kaverini ovat kauniita myös ja tykkäävät pukeutua ja laittautua. Omissa häissäni oli ainakin iso ilo katsoa vieraita, kun kaikki olivat iloisen näköisiä ja kauniissa vaatteissa.

Vierailija
2/28 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko se sitten joku alemmuuskompeksi niillä, jotka eivät osaa / jaksa laittautua? Omissa häissäni minäkin iloitsin iloisista, hyvännäköisistä ihmisistä. Ja just tuo tunne, että kun on omasta mielestään hyvännäköinen on tosi hyvä fiilis. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 17:50"]

Olisiko se sitten joku alemmuuskompeksi niillä, jotka eivät osaa / jaksa laittautua? Omissa häissäni minäkin iloitsin iloisista, hyvännäköisistä ihmisistä. Ja just tuo tunne, että kun on omasta mielestään hyvännäköinen on tosi hyvä fiilis. :)

[/quote]

*kompleksi

Vierailija
4/28 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylikkäät ja juhlan laadun tajuavat pukeutujat eivät ärsytä. Olen oman ja toisten pukeutumisen suhteen aika suvaitsevainen, mutta häissä olen nähnyt kyseenalaista pukeutumista. Häät ovat uskonnollien juhla, jossa yleensä on eri taustaisia ja ikäisiä ihmisiä, joita pitää kunnioittaa pukeutumisellaan. Olen nähnyt häissä vieraita (tiukoissa) minimekoissa (olkoot vaikka kuinka hyvä vartalo, ei ole mielestäni juhlaan sopivaa), legginseissä, arkivaatteissa, korkkareissa, joissa ei osata kävellä... 

Vierailija
5/28 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut häissä joihin kaikki nuoremmat vieraat kutsuttiin ilman avecia, jottei hääparille tulisi kilpailijoita siitä kuka on illan komein pari.

Vierailija
6/28 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat vain kohteliaita kun huomaavat, että olet nähnyt vaivaa, älä ota sitä niin vakavasti :)

Vierailija
7/28 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh, no onpa vaikea kuvitella. Itse laittaudun kyllä häihin ja niin on tapana muillakin tuttavillani. Kukaan ei katso kieroon, ainoastaan ihastelevaan sävyyn tulee joskus kommenttia tyyliin "ihana mekko, onko uusi!", "onpa kiva kampaus" jne.

Oletko varma ettet vedä kuitenkin överiksi? Esim kerran yksissä häissä oli eräs nainen pukeutunut kuin linnan juhliin kerrassaan. Nämä häät olivat pienet ja rennot, joten tuo pisti kyllä silmään, eikä edukseen. Toinen mikä tulee mieleen on se, että olet niin ulkonäkökeskeinen, että toivot ja kuvittelet vaan, että muutkin kiinnittävät yltiöpäisesti huomiota ulkonäköösi.

Tilanteeseen sopivalla tavalla laittautunut tyylikäs nainen ei varmasti aiheuta kummastusta kenessäkään. Ellei tietysti ihan jossain junteimmassa nappiverkkarit ja Koffin lippis- porukoissa. Tämäkin on vaan veikkaus kun en itse sellaisissa piireissä ole liikkunut.

Vierailija
8/28 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tapa on että otat morsiamen kuvan mukaan kosmetologillesi, kampaajallesi, vaatettajallesi, manikyristillesi ym. ja sanot että "korkeintaan tämmöinen". Ammattilainen tietää kyllä sitten millaiseksi sinut rakentaa.

Vierailija
9/28 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 18:14"]

Hyvä tapa on että otat morsiamen kuvan mukaan kosmetologillesi, kampaajallesi, vaatettajallesi, manikyristillesi ym. ja sanot että "korkeintaan tämmöinen". Ammattilainen tietää kyllä sitten millaiseksi sinut rakentaa.

[/quote]

Mitä jos morsian on hukkapätkä?

Vierailija
10/28 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 18:18"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 18:14"]

[/quote]

Mitä jos morsian on hukkapätkä?

[/quote]

Pätkät on söpöjä, joten sitten ei tarvitse tehdä mitään, raahaat vaan ruhosi paikalle! :)

Vierailija
11/28 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä naisia jotka tulevat häihin näyttääkseen hyviltä. Häät on kuitenkin tilaisuus jonne tullaan kuuntelemaan Jumalan sanaa ja antamaan siunaus puhtaalle ja terveelle rakkaudelle. On erittäin surullista että monet naiset tulevat sinne vain seksualisoimaan oman ruumiinsa yleiseksi mallinukeksi.

Vierailija
12/28 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 18:07"]

Ööh, no onpa vaikea kuvitella. Itse laittaudun kyllä häihin ja niin on tapana muillakin tuttavillani. Kukaan ei katso kieroon, ainoastaan ihastelevaan sävyyn tulee joskus kommenttia tyyliin "ihana mekko, onko uusi!", "onpa kiva kampaus" jne.

Oletko varma ettet vedä kuitenkin överiksi? Esim kerran yksissä häissä oli eräs nainen pukeutunut kuin linnan juhliin kerrassaan. Nämä häät olivat pienet ja rennot, joten tuo pisti kyllä silmään, eikä edukseen. Toinen mikä tulee mieleen on se, että olet niin ulkonäkökeskeinen, että toivot ja kuvittelet vaan, että muutkin kiinnittävät yltiöpäisesti huomiota ulkonäköösi.

Tilanteeseen sopivalla tavalla laittautunut tyylikäs nainen ei varmasti aiheuta kummastusta kenessäkään. Ellei tietysti ihan jossain junteimmassa nappiverkkarit ja Koffin lippis- porukoissa. Tämäkin on vaan veikkaus kun en itse sellaisissa piireissä ole liikkunut.

[/quote]

mä liikun varmaan väärissä piireissä, kun kummastuttaa. Miehen kanssa ollaan jotenkin nyt jo eri tuloluokkaakin kuin kaveripiiri, en tiedä miksi... :) mutta tykätään kavereistamme. 

Övereitä on vaikea kuvitella, pukeudun kuitenkin tilanteen mukaan, ei iltapukua päiväjuhliin, ei tissiä ja säärtä liikaa, ei liian kiereitä vaatteita, ei liikaa koruja, ei liian korkeita korkoja, ei mauttomuuksia.... 

Ja en kyllä ole erityisen ulkonäkökeskeinen, kommenttia tulee yleensä vain häissä, ei muualla. Kivempi, jos eivät kommentoisi mitään, kun en näe itsestäni mitään ihmeteltävää. :)

ap

Vierailija
13/28 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 18:39"]

Itse en ymmärrä naisia jotka tulevat häihin näyttääkseen hyviltä. Häät on kuitenkin tilaisuus jonne tullaan kuuntelemaan Jumalan sanaa ja antamaan siunaus puhtaalle ja terveelle rakkaudelle. On erittäin surullista että monet naiset tulevat sinne vain seksualisoimaan oman ruumiinsa yleiseksi mallinukeksi.

[/quote]

häh? Miten kaunis juhlamekko, joka ei paljasta mitään, kaunis kampaus ja hillitty meikki seksualisoi ketään? Vai onko se niin, että mitä enemmän näyttää juuri sängystä nousseelta, sitä lähempänä Jumalaa? Saako pappi muuten meikata? :D

Vierailija
14/28 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 17:35"]

Semmoinen tullut tässä mieleen, kun olen monissa häissä ollut ja omatkin vietetty, että miksi jotkut paheksuvat / ihmettelevät ihmisiä, jotka haluavat näyttää tyylikkäiltä? Etenkin häissä.

Laittaudun siis aina hyvin minne sitten menenkin. Ja näin siis myös juhliin, esim. häihin. En laitaudu liikaa, vaan hillitysti, yleensä esim. kaunis ja huoliteltu meikki. Hiukset laitan itse, yleensä kauniisti kiharrettu tai hieman monimutkaisemmalla nutturalla. Minulla on luonnostaan vaaleat ja pitkät hiukset. Ja vaatteet vartalolle sopivat (olen hoikka), tyylikkäät (ei itsensäpaljastelua), väriltään tilaisuuteen sopivat, mutta yleensä siis kirkkaan väriset.

Juhliin laitan vartalolle pientä päivetystä purkista, ei mitään megarusketusta ala Tuksu. Kynnet lakkaan ja joskus koristelen, nekin omat, ei teko.

Siis kunnioitan juhlaa, juhlijoita ja isäntäparia olemuksellani ja käytökselläni. Silti saa aina kuulla tyyliin: Voi menikö sulla kauankin tuossa hiustenlaitossa, ostitko ihan uuden mekon juhliin, kävitkö ihan kampaajalla, sinullahan on kauniimpi kampaus kuin morsiamella, katseet kiinnittyy nyt kyllä sinuun, olet paikan hemaisevin eukko jne.

Otan kyllä ihan huumorilla. :)

Mutta siis, johtuuko tämä siitä, että panostan liikaa, vaikka ihan normisti mielestäni laittaudun? Laittaudutaanko Suomessa liian vähän juhliin eli siksi erotun joukosta? Pitäisikö esim. häihin mennä vanhassa mekossa ja tukka laittamatta, että morsian erottuu? Kiinnittääkö kaunis (en tiedä olenko edes) nainen aina huomiota, varsinkin jos laittautuu hieman (vaikka saman verran kuin muut)? Vai mistä tämä johtuu?

Niin ja morsian, onko sinun häissäsi ollut liian tyylikäs persoona ja ärsyttikö? Tämä siis nyt sitä kuuluisaa huumoria tässä lopussa. :)

[/quote]

Aika erikoista. Minullakin on aina tapana kunnioittaa juhlia juhlapukeutumisella ja laitan itseäni. Mutta ikinä minulle ei ole noin alentavaa tultu sanomaan, että olen hemaiseva tms.

Ja yleensäkin minun tuttuillani ei ehkä ole tapana kommentoida tuolla tavalla toisten ulkonäköää. 

Joko syy on, että olet todella tehnyt ylilyönnin tai sitten tuttusi ovat jotain ihmeen junttiporukaa ala wt, missä pimut on hemaisevia ja jätkät on ihanan räkäisiä tms. mitä olen kuullut televisiossa puhuttavan näissä piireissä

Vierailija
15/28 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat vähän kuvitella omiasi, kyllä juhliin pukeutunut nainen (samoin kuin mies) on ihan normaali näky häissä :)

Vierailija
16/28 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ja pitää laittautua mutta onhan se hyvä muistaa kuka on MORSIAN eikä tepastella ympäriinsä niin itseä ja omaa erinomaisuuttaan täynnä ettei enää muista ettei olekaan päivän päähenkilö ;)

Vierailija
17/28 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni tuo kuulostaa suoraan sanottuna vittuilulta jos häihin pukeudutaan hieman arkisemmin siksi koska morsian on niin ruma.

Vierailija
18/28 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin naimisiin viime kesänä. En sitten tiedä teidän kekkereistänne mutta meidän hääjuhlamme ei ollut mikään vieraiden ja hääparin välinen kauneuskilpailu vaan siellä kaksi toistaan rakastavaa henkilöä sai toisensa ja juhlan ideana oli juhlistaa heidän rakkauttaan ja juuri solmittua avioliittoa... Kunka huono itsetunto sitä voi ihmisellä oikein olla, jos tollaista menee edes ajattelemaan? Minulla on hyvin kauniit siskot, muutama kelvollisen näköinen serkku, pari mallinmitoissa olevaa kaveria eikä morsiammen äidillä tai muutamalla tädilläkään ikä vielä paina vaikka kuvassa nuorten tyttöjen välissä seisoisivatkin... Miksi tämä haittaisi minua jotenkin? Päinvastoin! Näkisittepä millaisia kuvia saimme albumiimme :D Eikös niiden vieraiden nimenomaan juuri pitäisikin näyttää kauniilta häissäni kun hehän ovat mahdollisesti ainakin osa vielä sinkkuja kun taas minä juuri nappasin itselleni aviomiehen??

Vierailija
19/28 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 19:12"]

Menin naimisiin viime kesänä. En sitten tiedä teidän kekkereistänne mutta meidän hääjuhlamme ei ollut mikään vieraiden ja hääparin välinen kauneuskilpailu vaan siellä kaksi toistaan rakastavaa henkilöä sai toisensa ja juhlan ideana oli juhlistaa heidän rakkauttaan ja juuri solmittua avioliittoa... Kunka huono itsetunto sitä voi ihmisellä oikein olla, jos tollaista menee edes ajattelemaan? Minulla on hyvin kauniit siskot, muutama kelvollisen näköinen serkku, pari mallinmitoissa olevaa kaveria eikä morsiammen äidillä tai muutamalla tädilläkään ikä vielä paina vaikka kuvassa nuorten tyttöjen välissä seisoisivatkin... Miksi tämä haittaisi minua jotenkin? Päinvastoin! Näkisittepä millaisia kuvia saimme albumiimme :D Eikös niiden vieraiden nimenomaan juuri pitäisikin näyttää kauniilta häissäni kun hehän ovat mahdollisesti ainakin osa vielä sinkkuja kun taas minä juuri nappasin itselleni aviomiehen??

[/quote]

Tätähän minäkin. Meidän häissä sama juttu ja ei todellakaan haittaa kauniit ihmiset päinvastoin. Ehkä ihmettelijöitä on huono itsetunto, minulla ei. Mä ihmettelen vaan tätä ihmettelyä. 

Ap

Vierailija
20/28 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä laittautua, mutta miettisin kyllä vähän sitäkin, että morsiamen tulisi olla päivän keskipiste. Jos siis häävieras laittaa niin upean puvun ja valtavan hienon kampauksen, että morsian jää varjoon, niin en pidä sitä kovin kohteliaana. Itselläni ei tuota ongelmaa ole, koska en tykkää laittautua, enkä saa itsestäni niin näyttävän näköistä, että olisi vaarana varastaa huomio morsiamelta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän