TE toimisto ja sivutoiminen yrittäjyys
Onko kokemuksia? Haluaisin perustaa yrityksen, sivutoimisen nyt alkuun. Ongelma on se, että mulla on myös sivutoimista palkkatyötä. Käyköhän niin, että toimisto katsoo, että nämä yhdistämällä olen jo kokoaikatyössä? Mitenhän jos hakisinkin starttirahaa? Siinä on kyllä se ongelma, että mulla on vähän myös tuota palkkatyötä.
Ahdistaa. Haluaisin edetä, mutta olen myös yksinhuoltaja ja en voi vaarantaa meidän toimeentuloamme. Tuskin saan asioita rullaamaan heti niin hyvin, että tulisimme näillä duuneilla toimeen ja päiväraha/starttiraha on tarpeen turvaksi. Se on pitkän tähtäimen tavoite kyllä. Sivutyö tuottaa siis tällä hetkellä jonkun 200-300 e kuussa, on n. 2h työtä viikossa. Yrittäjyyttä olisi nyt alkuun satunnaisesti viikonloppuisin, mutta haluan kasvattaa molempia tulonlähteitä niin, että jossain vaiheessa se riittäisi ilman tukia.
Onko täällä joku, joka näkisi tilanteen ulkoapäin selkeämmin? Jos mahdollista, niin voisiko lyömisen säästää johonkin toiseen ketjuun, en jaksaisi millään mitään p***** nyt.