Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun äitini on sairas ja

Vierailija
17.07.2020 |

Ei halua minun muuttavan pois kotoa mutta olen pian jo 25-vuotias ja haluaisin oman elämän. Ja asuntoa en ole löytänyt mikä olisi äitini lähettyvillä. Mitä tekisit tilanteessani?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois ja neuvottele äitisi kotikunnan kotisairaanhoidon kanssa äitisi avustamisesta

Vierailija
2/15 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti pian omaan elämään kiinni! Äiti ei saa roikkua noin, noin ”vanhassa” lapsessa. Jos tuntuu vaikealta niin hanki tähän keskusteluapua. Oletko esim opiskelija, saisitko sitä oppilaitoksesi kautta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti pian omaan elämään kiinni! Äiti ei saa roikkua noin, noin ”vanhassa” lapsessa. Jos tuntuu vaikealta niin hanki tähän keskusteluapua. Oletko esim opiskelija, saisitko sitä oppilaitoksesi kautta?

Olen opiskellut jo ammatin olen nyt työnhakijana joten oman asunnon saanti on muutenkin vaikeaa

t.ap

Vierailija
4/15 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskellut jo ammatin olen nyt työnhakijana joten oman asunnon saanti on muutenkin vaikeaa

t.ap

No mutta ehkä teille molemmille hyväkin että voitte prosessoida asiaa ajan kanssa.

T. Tuon viestin kirjoittaja

Vierailija
5/15 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitisi saa kyllä apunsa. ei sinun asunto tarvitse ihan naapurissa olla, pieni välimatka voi tehdä hyvää. 

Vierailija
6/15 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tarvitset oman elämän. miltä alalta sinulla on koulutus? työelämäkokemusta tarvitset, jonkunlainen harjoittelu jos ei töitä löydy heti.

Vierailija
7/15 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, Sinun on täysi-ikäisenä jo aika ja eritoten oikeus muuttaa omaan kotiin.  Älä missään nimessä alistu äitisi edellytämään seuranpitäjän ja palvelijan rooliin, siitä vain itse katkeroidut vuosien myötä. Sinun oma nuoren ihmisen elämä viivästyy, mahdollinen parisuhde ja oma perhekin mahdollisesti jäävät perustamatta, mikäli nyt jäät kotiin. Olet jo riittävän monta vuotta ollut hänelle vapaa-ehtoisesti avuksi, aina 18-vuotiaasta täysi-ikäistymisestäsi lähtien eli nyt täyttäessäsi 25 vuotta jo 7 vuoden ajan. Toivottavasti äitisi ymmärtää olla saamistaan vuosista kiitollinen.  Etsi oma koti itsellesi vapaasti ja aloita aikuisen ihmisen oma elämä. Kyllä äitisi on ikääntyessään oikeutettu myös apua saamaan, omasta asuinkunnastaan : Sinulla on oikeus tehdä hänestä huoli-ilmoitus. Helsingin kaupunki kertoo asiasta näin ja sama koskee kaikkia Suomen kuntia : 

" Ilmoitus tehdään, kun sinulla herää huoli sosiaalihuollon tarpeessa mahdollisesti olevasta henkilöstä, joka ei kykene huolehtimaan esimerkiksi toimeentulosta, päihteidenkäytöstä tai itsenäisestä asumisestaan. Ilmoituksen tarkoituksena on varmistaa, että henkilö saa tarvitsemansa avun ja palvelut, joiden avulla hän selviytyy tilanteestaan. Ilmoituksen voi tehdä ilman henkilön suostumusta. "

Vierailija
8/15 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse tarvitset oman elämän. miltä alalta sinulla on koulutus? työelämäkokemusta tarvitset, jonkunlainen harjoittelu jos ei töitä löydy heti.

"taide" alalta jolta on vaikeaa saada töitä

T. Ap

Vierailija
9/15 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan kotiin kirjoitti:

Kyllä, Sinun on täysi-ikäisenä jo aika ja eritoten oikeus muuttaa omaan kotiin.  Älä missään nimessä alistu äitisi edellytämään seuranpitäjän ja palvelijan rooliin, siitä vain itse katkeroidut vuosien myötä. Sinun oma nuoren ihmisen elämä viivästyy, mahdollinen parisuhde ja oma perhekin mahdollisesti jäävät perustamatta, mikäli nyt jäät kotiin. Olet jo riittävän monta vuotta ollut hänelle vapaa-ehtoisesti avuksi, aina 18-vuotiaasta täysi-ikäistymisestäsi lähtien eli nyt täyttäessäsi 25 vuotta jo 7 vuoden ajan. Toivottavasti äitisi ymmärtää olla saamistaan vuosista kiitollinen.  Etsi oma koti itsellesi vapaasti ja aloita aikuisen ihmisen oma elämä. Kyllä äitisi on ikääntyessään oikeutettu myös apua saamaan, omasta asuinkunnastaan : Sinulla on oikeus tehdä hänestä huoli-ilmoitus. Helsingin kaupunki kertoo asiasta näin ja sama koskee kaikkia Suomen kuntia : 

" Ilmoitus tehdään, kun sinulla herää huoli sosiaalihuollon tarpeessa mahdollisesti olevasta henkilöstä, joka ei kykene huolehtimaan esimerkiksi toimeentulosta, päihteidenkäytöstä tai itsenäisestä asumisestaan. Ilmoituksen tarkoituksena on varmistaa, että henkilö saa tarvitsemansa avun ja palvelut, joiden avulla hän selviytyy tilanteestaan. Ilmoituksen voi tehdä ilman henkilön suostumusta. "

Kiitos neuvosta:)

T. Ap

Vierailija
10/15 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

No just. Hanki ammatti, johon työllistyt, ja harrasta "taidetta" vapaa-ajallasi.

Vierailija
11/15 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko äitisi sairas oikeasti vai sanooko olevansa, jotta et jättäisi?

Kyllä omilleen olisi hyvä muuttaa. Miksi muuttaisit lähelle? Ei sinun tarvitse äitisi kyljessä nyhjätä kuitenkaan.

Vierailija
12/15 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko äitisi sairas oikeasti vai sanooko olevansa, jotta et jättäisi?

Kyllä omilleen olisi hyvä muuttaa. Miksi muuttaisit lähelle? Ei sinun tarvitse äitisi kyljessä nyhjätä kuitenkaan.

Ainakin jalat aika huonossa kunnossa ja käyn hänelle kaupassa yleensä. Sitten myös mielenterveyden ongelmia aika alakuloinen ja uupunut tekemään kotityöt(olen tehnyt ne)

T. Ap

Vierailija
13/15 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tässä myös toinen puoli.

Mahdollisuuksien mukaan  lähinmäisistä pitääkin huoleltia ,niinkuin omaishoitajat esim. tekee.'

Tai vanhana tarvitsee apua.

Yhteiskunta voi myös auttaa ja voit muuttaa ja käydä itsekin .

Tai et muuta ,autat äitiäsi jossain määrin.Kuinka kauan yleensä sinulla on omaisia.

Vierailija
14/15 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorastaan ihmeellistä millaisia "neuvoja" täällä voi saada ja niiden mukaan toimitaan.

Katsokaa nyt ainakin että kaikki perusasiat toimii ja kaikilla olisi mahdollisimman hyvin.

Vierailija
15/15 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

No, sitten sun on aika järjestää asiat niin, että sopii molemmille. Aloita jääkaapista:

https://yle.fi/uutiset/3-9818124

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan