Mietin merkonomin paparien väärentämistä.
Kun yritin sitä tutkintoa 3 kertaa suorittaa mutta oppimisvaikeuksien takia en saanut suoritettua niin olisiko iso synti väärentää sellaiset paperit?olen jo yli 20v ollut työttömänä kotona ja haluan saada töitä.En pysty fyysisiin töihin niin toimistotyöt sopisivat minulle.Tekisinkö kovin väärin?
Kommentit (31)
älä turhaan. jäät kuitenkin kiinni.
Ennemmin etsisin työpaikan missä voi suorittaa sihteerin ammattitutkinnon.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 12:35"]
Ennemmin etsisin työpaikan missä voi suorittaa sihteerin ammattitutkinnon.
[/quote]
Ei sitä voi suorittaa ennenkuin on saanut merkonomin paperit.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 12:34"]
[/quote]
Mitä väliä sillä on jos jään kiinni?
4 on harvinaisen väärässä.
Ammattitutkinto ei ole yhtä kattava kuin ammatillinen perustutkinto eikä se totisesti ole ammatillisen perustutkinnon jatkotutkinto.
Näitä asioita kannattaa ehdottomasti pohtia julkisesti keskustelupalstalla.
Et tosiaan taida ainakaan valehdella noissa oppimisvaikeuksissasi.
missä voi suorittaa sihteerin ammattitutkinnon tänä päivänä? ennen oli olemassa kauppakorkean akateemisia sihteereitä ja helsingin sihteeriopisto.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 12:38"]
[/quote]
[/quote]
Et kai oikeasti ole noin ymmärtämätön? Ja tällä tarkoitan sekä papereiden väärentämistä että tuota edellistä kommenttia. Nyt sinua tulee tosiaan sääli.
Luuletko, että kuitenkin pystyisit toimistotyöhön vaikka et pysty tutkintoa suorittamaan? Pitäähän työssäkin oppia uutta ja soveltamaan uutta tietoa.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 12:51"]
Luuletko, että kuitenkin pystyisit toimistotyöhön vaikka et pysty tutkintoa suorittamaan? Pitäähän työssäkin oppia uutta ja soveltamaan uutta tietoa.
[/quote]
Luulisin pystyväni ilman papereita en vaan koskaan pääse yrittämään.Onko parempi että joudun vastoin tahtoani olemaan kotona kun kukaan ei suostu työllistämään?
[/quote]
[/quote]
Joo, mitä väliä. Asiakirjaväärennöksestähän saa vain pahimmillaan pari vuotta linnaa.
Just tänään oli lehdessä, että valetradenomi joutuu maksamaan palkkoja 26 000 euroa takaisin.
Ammattitutkintoja voi etsiä googlella.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 12:55"]
[/quote]
[/quote]
Joo, mitä väliä. Asiakirjaväärennöksestähän saa vain pahimmillaan pari vuotta linnaa.
[/quote]
Tuskin ja mitä sitten jos joutuisinkin tylsää se on tämä kotonaolokin.
Tilaa se tutkinto. Eiköhän jostain päin maailmaa saa ostettua ihan oikea yliopisto tutkinto.
Nyt jumalauta mua alkaa suututtaa kun täällä on ennenkin ehdotettu sihteerin hommia jollekin oppimisvaikeuksista kärsiville!!
Luuletteko te oikeasti että sihteerit vain keittelee kahvia ja kopioi papereita toimistolla? Mä oon valehtelematta kiireisin ihminen meidän konttorilla, kaikki langat on mun käsissä. Oon käytännössä johtajasta seuraava ja tiedän kaikki ne asiat joita johtajakin tietää. Oon auttamassa päätösten teossa palavereissa, hoidan asiakkaiden laskutusta, perintäasioita, ostoreskontraa, kirjanpitoa, asiakkuuksien hoitoa, töiden kuormitusta, palkanlaskentaa jne... jne...
Ei mikään firma palkkaa jotain kahvinkeittäjää/mapittajaa. Kyllä sen työntekijän pitää tuoda jotain rahanarvoista tietotaitoa yritykselle.
Mene ap työkkärin kautta joko työharjoitteluun, -kokeiluun tai sopivalle työllisyyskurssille. Työkkärissä voidaan tehdä työkykyarvio ja siitä sitten eteenpäin.
Vaikka osaisitkin väärentää tutkintotodistuksen, miksi luulet, että sittenkään saisit työpaikan? Ja väärennöksestä kiinni jäätyäsi töihin pääseminen on entistäkin vaikeampaa, vaikket mitään rangaistusta saisikaan. Älä nyt enää pahenna tilannettasi!
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 13:13"]
Mene ap työkkärin kautta joko työharjoitteluun, -kokeiluun tai sopivalle työllisyyskurssille. Työkkärissä voidaan tehdä työkykyarvio ja siitä sitten eteenpäin.
Vaikka osaisitkin väärentää tutkintotodistuksen, miksi luulet, että sittenkään saisit työpaikan? Ja väärennöksestä kiinni jäätyäsi töihin pääseminen on entistäkin vaikeampaa, vaikket mitään rangaistusta saisikaan. Älä nyt enää pahenna tilannettasi!
[/quote]
No kun olen pyytänyt työkokeilua tai työllistämistukipaikkaa mutta en saa niitäkään.Työvoimaneuvoja sanoo vaan että paikkoja vähän ja työttömiä paljon.Minulla ei tunnu olevan mahdollisuutta mihinkään.
16, sehän riippuu täysin työstä.
Ei heikkolahjaisen kannatakaan miksikään johtajaksi seuraavasta mennä, mutta hän voi olla tosi hyvä esimerkiksi firman vastaanotossa - ja siinä kahvinkeitossa. Semmoisia hommia, mihin sinä (tai minä) et menisi kirveellä. Jonkun siellä vastaanotossakin on silti istuttava.
Kirjanpito on aika tyypillinen ulkoistettu ala, joten sihteerin ei sitä hommaa tarvitse osata.
Minä olen toimistosihteeri ja työnkuva melkein sama kuin nro16 kirjoittaa.
Meidän firmassa on aulapalveluhenkilöt erikseen, ehkä sellainen työ sopisi aloittajalle? En kyllä suosittele väärentämään papereita.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 06:55"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 20:45"]
Mistä meinasit löytää niitä merkonomin töitä? Tuolla työhistorialla?
t. aidot paperit omistava
[/quote]
Ajattelin keksiä myös työtodistuksia kotona en aio enää olla.
[/quote]
Onko homma edennyt?