Kutiseva iho herkkä iho, jossa erilaisia näppyjä joskus. Mikä avuksi?
Ihoni kutisee nykyään lähes jatkuvasti. Pieniä epäpuhtauksia ympäri kehoa silloin tällöin. Pesen Urtekramin Aloe Vera palasaippualla. Aiemmin pesin hajusteettomalla pesunesteellä, en muista merkkiä, apteekin tuote ei ollut. Joku halpa taisi olla. Se kutitti ja kuivetti ihoa enemmän, joten vaihdoin tuohon palasaippuaan. Käytän vain pyykinpesuaineena hajusteettomia tuotteita. Vaatteissakin kaikki materiaalit aiheuttaa nyt kutiamista. Miten te hoidatte kutisevaa ja herkkää ihoa?
Kommentit (6)
Mulla toimii:
- Ei mitään saippuaa koko kehoon vaan saippualla vain kainalot, nivustaipeet, peppu ja jalat. Muuten riittää vesipesu.
- Aina pesun jälkeen rasvaus heti, kun iho on vielä vähän kostea. Ceralan Plus voidetta on tällä hetkellä ja toimii.
https://www.vauva.fi/keskustelu/2459381/mista_saa_hth_rasvaa?quote=1&qu…
Siis se HTH lotion tai L300 ovat hyviä. Sisäisesti mantelijauhetta ruokiin ja kahvin sekaan luomutäysmaito sekä suolatonta luomuvoita ruoanlaittoon.
Kuulostaa sille että kropassasi on jokin tilanne päällä. Kannattaisiko ottaa yhteyttä iholääkäriin että voisi sulkea pois mahdolliset allergiat?
Mitäs jos kävisit ihotautien lääkärillä? Se mikä toimii toisella, ei välttämättä toimi sinulla. Säästyy rahaa kaikelta turhalta kokeilulta.
Kokeile oikeasti eri ruokavalioita/eliminaatidieettiä. Minä oireilin iholla lapsesta saakka, atopiaa ja kaikenlaista epämääräistä taiveihottumaa joka tuli ja meni. Patteja päänahassa, hilsettä, jalkapöydässä karhea kohta joka ei rasvaamalla poistunut. Pakarat oli kuin hiekkapaperia kun jokainen ihokarvan tyvi oli koholla. Kämmenselät kuivat ja kynsinauhat oli kipeät ym. Kun viimein löytyi ruoka-aineallergiat niin kaikki parani! Enää ei tarvii käyttää lainkaan rasvaa. Oishan se kiva että allergia olis tajuttu jo lapsena eikä vasta kolmekymppisenä. Vehnä oli minulla suurin syyllinen ihottumiin.
Kiinnitä huomio syömisiisi. Syöty ruoka vaikuttaa ihoon, niin kuin kaikkiin elimiin. Ulkoisella rasvaamisella ei ole mitään merkitystä.