Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto kaupungin sisällä - koulun vaihto?

Vierailija
17.07.2020 |

Onko teillä tietoa siitä, että jos muuttaa kaupungin sisällä niin onko lapsen pakko vaihtaa koulua myöskin?

Meillä lapsi on nyt todella hyvässä koulussa ja on paljon kavereita, mutta löysimme ihanan asunnon toisaalta kaupungistamme ja haluaisimme muuttaa sinne. Ainoa mikä mietityttää on tuo koulu.Lapsi on menossa nyt neljännelle luokalle.

Koitin kysyä asiaa suoraan kaupungilta, mutta henkilöstö on vielä lomalla.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/12 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vielä jos joku tietäisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy kaupungilta.

Vierailija
4/12 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä nykyään saa valita koulunsa, ei tarvitse valita sitä lähikoulua.

Vierailija
5/12 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunta- ja/tai koulukohtaista. Omassa kunnassank periaatteessa mahdollista. Jos ei ylisuuria luokkia ja perhe hoitaa/maksaa mahdollisen kuljetuksen niin onnistuu.

Vierailija
6/12 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippunee kaupungista, kodin ja koulun etäisyydestä ja lapsen tilanteesta koulussa, kuin myös itse kouluverkosta. Asiaa kannattaa tiedustella kaupungilta/kunnalta.

Meillä oli aikanaan samat mietteet, etsittiin ja etsittiin sitä viimeistä asuntoa, ja muutettiinkin paremman perässä useampaan otteeseen. Kaupungilla oli periaatteessa tiukat koulupiirit, mutta käytännössä asiaa tiedustellessa koulun vaihto katsottiin oppilaskohtaisesti. Jos halusi jäädä vanhaan kouluun, sai jäädä ellei koulussa ollut tilanpuutetta.

Tämä Vaasassa 2000-2010.

Vierailija
7/12 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosiaan kaupungista. Helsingissä ei tarvitse vaihtaa koulua.

Vierailija
8/12 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista kuitenkin, että maksatte itse mahdolliset koulukuljetukset, jos menette muuhun kuin oman alueen kouluun.

Vierailija
9/12 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kunnasta

Vierailija
10/12 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä nykyään saa valita koulunsa, ei tarvitse valita sitä lähikoulua.

Täyttä puppua

Vierailija
11/12 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnassa, jossa asun, koulua vaihdettava samantien. Kesken lukukaudenkin siis.

Kunnassa, jossa olen töissä, menee tilanteen mukaan. Yleensä saa käydä kouluasteen loppuun.

Vierailija
12/12 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaupungissa saa käydä vanhaa koulua ja maksetaan matkatkin, jos on kyseessä esim. kutos- tai ysiluokka tai lukuvuoden loppuviikot. Muissa tapauksissa koulua vaihdetaan, mutta voi myös anoa vanhaan kouluun ja luokkaan vierasoppilaspaikkaa, jos siellä on tilaa. Koska koulut kilpailevat oppilaista ja saavat rahaa oppilasmäärän mukaan, vanhassa koulussa pidetään tavallisesti mielellään myös nämä vanhat oppilaat (jos ovat fiksuja eivätkä mitään häirikköjä), mutta koulumatkat pitää tosiaan itse maksaa, jos muuttaa toiselle laidalle kaupunkia toiseen koulupiiriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä