Miehet, miten ottaa teihin kontaktia KAUPASSA?
Olen ujo nainen, mutta olen miettinyt että jos joskus näen kaupassa miehen joka vaikuttaa minusta kiinnostavalta, miten voisin lähestyä häntä.
Olisiko hyvä esim. sanoa suoraan, että hei, vaikutat musta kiinnostavalta mieheltä, haluaisitko lähteä joskus vaikka kahville mun kanssa?
Anteeksi nyt kun olen varmaan ihan uusavuton. Mutta minulle tuollaiseen kontaktin ottoon on aika iso kynnys, ihan vaan siksi kun oon ujo ja herkkä. Niin ajattelin laittaa tänne palstalle tällaisen aiheen.
Tai ootteko muut menestyksekkäästi koskaan tavanneet kiinnostavia ihmisiä kaupassa, niin että oikeasti siitä olisi syntynyt jotain?
Kommentit (1294)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä menee seuraa halutessaan paikkoihin, joissa perinteisesti on todennäköistä seuraa saada. Sellaisia paikkoja ovat esim. terassit, baarit, tanssilavat, kaverin mökkibileet, netin treffipalstat, Tinder. Kyseisissä paikoissa voidaan olettaa, että seura lähtökohtaisesti kelpaa ja lähestyminen on toivottavaa.
Kauppaan mennään ostoksille, kirjastoon lainaamaan kirjoja, julkisilla siirrytään paikasta toiseen, kadulla kävellään töihin, bussipysäkille, kuka minnekin. Kyseisissä paikoissa voidaan olettaa, että ihmiset toimittavat arkisia asioitaan eivätkä ole ostamassa ruokaa, lainaamassa kirjoja tai kulkemassa työmatkaa saadakseen seuraa ja treffiehdotuksia.
Ei luulisi olevan liian vaikea asia ymmärtää. Lähestyminen vaikuttaa oudolta paikassa, johon se ei kuulu. Asianmukaisessa paikassa sama lähestyminen koetaan täysin normaaliksi.
Luetellaanpa paikkoja missä aloitteen tekeminen ei käy. Aloitan
Hautajaiset
Mitä? Siellähän se vasta helppoa ja sopivaa onkin!
Mieti nyt vähän edes hetki. Ei siellä tietenkään kenenkään toisen paria ja leskeä tai vainajan perheenjäsentä ole välttämättä soveliasta yrittää iskeä.
Mutta muodollisen osuuden jälkeen ihmiset keskustelevat muistotilaisuudessa, jossa voi ja pääsee kun osaa tahdikkaasti lähestyä mielenkiintoista ihmistä luontevasti tekemään keskustelunaloitteen. Olen ollut hautajaisissa, jossa aiemmin toisiaan tapaamattomat ja tuntemattomat, mutta joille vainaja on ollut läheinen viihtyvät hyvin yhdessä, jopa niin että halataan ja aivan hyvin voi antaa yhteystedot toiselle ja pyytää että ole yhteydessä niin käydään vaikka syömässä ja jutellaan lisää.
Ei pidä olla niin kaavoihin kangistunut ettei näkisi tilaisuutta kun se tulee ja osaisi siihen tarttua.
Horatiuksen sanoin: Carpe Diem !
Vierailija kirjoitti:
Perseen näyttäminen toimii aina.
Nyt puhuu tosimies! Jos nainen näyttää kaupan kassajonossa persettä on se lähes aina varma merkki kiinnostuksesta.
En koskaan kiinnostunut/ole ollut kiinnostunut päihteiden vaikutuksen alaisena lähestyvistä. Puoliso lähestyi selvinpäin aikanaan ja yhdessä ollaan edelleen. Itse ainakin valehtelematta muille tai itselle olen onnellinen vieläkin vaikka vuosia takana.
Jokohan näistä tämän ketjun vinkeistä joku saisi koottua kasaan taskukokoisen self-help oppaan naisille?
Ääliömäiset ylilyönnit (näytä sitä ...) ja samoin kun estoisten pelkurien "ei ole sopivaa ..." jankutuksista joita ketjussa on voi hyvin jättää huomiotta.
Miten lähestyn miestä kaupassa -- for Dummies, voisi olla hyvä lähestymistapa, sopivasti kieli poskessa aihetta lähestyen kevyen huolettomasti kirjoittaen :D
Peukutusta:
* nuoli ylös - hyvä idea ja tarpeelinen opus, ostaisin!
* nuoli alas - plääh, ei kannata eikä tarvita, en ostaisi !
jk. Muutenkin tuntuu, että monista näistä täällä keskusteluista asioista olisi Jenkit varsinkin ja brititkin kirjoittaneet jo monta kirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perseen näyttäminen toimii aina.
Nyt puhuu tosimies! Jos nainen näyttää kaupan kassajonossa persettä on se lähes aina varma merkki kiinnostuksesta.
Samoin kunnon tissivaon esittely, pieni rintaisella liivien pois jättö ja paita mikä juuri ja juuri estää tissin vilahtamisen.
Täällä on jo miljoona kertaa toistettu, mutta vielä kerran: älkää naiset lähestykö miehiä kiertoteitä ja tulkinnan varaisia reittejä pitkin. Suora lähestyminen on paras keino.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on jo miljoona kertaa toistettu, mutta vielä kerran: älkää naiset lähestykö miehiä kiertoteitä ja tulkinnan varaisia reittejä pitkin. Suora lähestyminen on paras keino.
Mikä sinä olet ohjeistamaan ja määräilemään mikä on ainoa oikea tapa!
Se mikä sinusta on hyvä, voi olla toisesta umpitylsä ja täysin mielenkiintoa herättämätön yritys, mikä ei mitään viisaria väräytä olematta putkiaivo..
Mulle on pari kertaa käynyt niin että mies on hymyillyt mulle ruokakaupassa ja oon mennyt siitä niin hämilleen etten ole tajunnut kuin tuijottaa 😂 jälkikäteen aina harmittanut etten osaa toimia näissä tilanteissa ollenkaan.
Aloitteelliset naiset on usein tomeria ja lihavia, joten parempi varmistaa että se mies vaikuttaa samanlaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiputa kondomipaketti miehen ostoskoriin ja sano:"Tää unohtui.", kun samalla annat käteen lapun, jossa on osoitteesi ja puhelinnumerosi. Toimii 100% varmasti ellet näytä nyt ihan perkeleeltä.
Miehenä ottaisin paketin pois koristani ja heittäisin numeron roskiin. Ei minulle seksi tule ekana mieleen tuntemattoman kanssa.
Taidat olla tosikko.
Niinpä. Minä laittaisin puhelinnumero- ja osoitelapun esim. kaupan ilmoitustaululle. Päälle vielä vaikka joku aikuisviihdelehdestä leikattu kuva. Se vasta olisi hauska kepponen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
38095u039u3509u539u035 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisia ei lähestytä kaupassa, he ovat tekemässä siellä ostoksia.
Sama koskee miehiä. Ei teillä voi olla erioikeuksia sukupuolenne takia.
Piditpä siitä tai et, niin minua miehenä naiset saa lähestyä kaupassa milloin vaan. Se ei minua haittaa. Enkä kokisi sitä ahdisteluna.
Sinua varmaan saa myös tarrata perseestä baaarissa.
Se ei tarkoita että se olisi tekona ok.
Vuosien varrella useampikin humalainen nainen baarissa on taputellut persettäni tai tarrannut etumukseeni kiinni. En ole ollut asiasta moksiskaan.
Tiedän, että lähtökohtaisesti nämä eivät ole tekona ok.
Tässä nyt ollaan sivuraiteilla siitä, että nainen voisi lähestyä miestä kaupassa. Se on mielestäni edelleen ok.Miksi kenelläkään olisi tarvetta lähestyä ketään kaupassa? Kaupan on oltava turvallinen tila jossa pervot eivät lähentele.
Jos näet muut ihmiset lähtökohtaiseti pervoina, on ongelma sinun, eikä muiden ihmisten.
Tervetuloa nykyaikaan. Lähestyminen baareissakaan ei ole miehille suotavaa ilman lupaa esimerkiksi silmäpelin muodossa.
Miksi kuvittelette että kenelläkään on oikeus iskeä kimppuun kun on shoppailemassa?
Mitäpä jos... Oli mies tai nainen niin avaa vain keskustelun. Ei mitään pervoiluja tai flirttiä vaan ihan vaan keskustelu. Uskokaa tai älkää, tästäkin aihealueesta on paljon opetusmateriaaleja internetissä. Suosittelen tutustumaan. Sosiaaliset taidot on kovaa valuuttaa tässä maailmassa
Sosiaalisin normeihin kuuluu täällä ettei tuntemattomien kanssa aloiteta keskustelua. Siinä ei jenkkien viettelijäksi 90 päivässä videot auta.
Kuinka ihmeessä suomalaiset parit löytää toisensa? Tän ketjun perusteella ei mitenkään. T:ulkkari
Suomalaiset usein pariutuu baareista. Alkoholi on keskeisessä roolissa. Ilman alkoholia täällä syntyisi todella vähän lapsia.
Kuten lähes missä tahansa muussa maassa maailmassa jos ei musulmaaneja lasketa.
Kyllä muualla Euroopassa ihmiset ottaa kontaktia ihan missä vain. Ei siihen tarvita alkoholia.
Niin ottaa Suomessakin muualla paitsi Kehä 3:n sisäpuolella missä kuuluu olla naama norsunv**ulla eikä kenellekään tuntemattomalle puhuta vahingossakaan.
Isommissa kaupungeissa puhutaan ohimennen ja siihen pitää tarttua heti, jos mielii. Maalla toljotetaan, mutta ääntä ei kuulu. Norsuista en tiiä.
En minä ainakaan halua että kukaan lähestyy mua kaupassa tai yleensäkkään missään.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on pari kertaa käynyt niin että mies on hymyillyt mulle ruokakaupassa ja oon mennyt siitä niin hämilleen etten ole tajunnut kuin tuijottaa 😂 jälkikäteen aina harmittanut etten osaa toimia näissä tilanteissa ollenkaan.
Meitä miehiä on monenlaisia. Itse en luo katsekontaktia kehenkään. Kaupassakin keskityn ostamiseen enkä muihin tai muiden tekemisiin.
Vierailija kirjoitti:
Sitä sanotaan "jäätymiseksi"
En tiedä mikä siihen auttaa. Tietääks joku?
Heittäydy ilkosillasi ketarat leväällään lattialle,niin saat tarvitsemaasi kontaktia,ihan tuplaten,kyydin kera.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en pääse tästä mielikuvasta eroon: joku tyyppi kyyläilee kaupan hyllyjen välistä treffiehdokkaita, ja iskee heti kimppuun kun näkee jonkun mielenkiintoisen tuntemattoman vastakkaista sukupuolta olevan xD
Hiplaa pastapusseja ja hivuttautuu tonnikalatölkkien luo, korauttaa kurkkuaan ja sanoo: Ai sinullakin tonnikalapäivä, mitä aiot laittaa siitä. Muut asiakkaat taputtaa ja hurraa.
Jotku pyörtyy onnesta.
Kauppa ei ole kyllä oikea paikka lähestyä yhtään ketään, ei miestä tai naista. Voi olla jokseenkin hämmennyttävä tilanne, kun siinä leikkelepakettia valitessasi joku tulisi pyytämään drinksulle perjantaina. Ei tuohon kovinkaan moni osaisi vastata mitenkään järkevästi. Mä varmaan vastaisin jotain, että "ööö... tämä tuli nyt vähän äkkiä". Ja olen kyllä sinkku, mutta en epätoivoinen. En mä kenen tahansa pyytäjän kanssa lähde yhtään mihinkään. Että pitäisikö mun siinä samalla sekunnilla skannata kysyjän kasvot, vartalo, hymy ja hyvät hampaat... ja sitten antaa hetimiten vastaus?
Olen treenannut mahtavan miesperseen kevään aikana ja olen huomannut, että erityisesti miesystäviensä ja aviopuolisoidensa kanssa liikkuvat naiset yrittävät maitopurkkeja rääkyvien lastensa sekaan vaunuun survoessaan vilkuilla ja mittailla katseellaan ahteriani ja etumustani. En siltikään usko, että kauppa on se paras paikka yrittää iskeä, mutta jos siihen nyt lähtee, niin suoraan vaan asiaan. Esimerkiksi repliikki "haluaisin täytettä tortillaani" tai jotain vastaavaa saattaisi toimia.
Täytyy olla epätoivoinen....ukkoja pyydystää....kyselee....naisena kaupassa, jotta kinkku tarjouksessa.
Naisena vähän miettisin.
Kerran kaupassa oli aika hämmentävä tilanne, kun kukkamekkoinen nuori nainen nojaili viettelevästi takamuksellaan pakastimeen sellaisessa ihme malliasennossa toinen jalka suorana ja toinen koukussa, samalla jotain mehujäätä imeskellen ja minua katkeamatta tuijottaen kun kävelin ohi. Tilanne oli jotenkin absurdi ja juuri sellainen josta saisi kuulla kuvitelleensa koko jutun. En tiedä mitä naikkonen yritti, mutta oikeastaan aika pelottavaa tällaiselle tavismiehelle, joka ei ole naisten huomioon tottunut.